Sym symphony st of sym jet 14

Hein

Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#1 » 12 jan 2019, 13:28

Hallo Allemaal,

Zoals inmiddels bij sommige bekend wil ik een nieuwe scooter kopen,maar zit met een
dilemma,mijn vraag is of qua prestatie verschil zit in voor genoemde modellen.
Ik las of hoorde ergens dat de symphony beter zou trekken dan de jet en las ik ook ergens
dat iemand met een jet 14 deze goed vond rijden maar met wind tegen een adertje moest laten.

Graag jullie mening/advies in deze.

Bvd,

mvg,Hein
1 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#2 » 12 jan 2019, 14:05

Nee er zit mits juist afgesteld geen merkbaar prestatieverschil in de jet14 tegen de symhony ST
0 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#3 » 12 jan 2019, 14:43

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar ideaal zou zijn als je nog een tijdje kon wachten. De Jet 14 is nog te nieuw en nu pas sijpelt er hier en daar de eerste gebruiks ervaring binnen op internet.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Hein

Re: Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#4 » 12 jan 2019, 23:43

De sym haal ik van mijn lijst en ga ik kijken naar ,of een ander merk of een 2e hands en heb ik inmiddels
de conclusie getrokken dat ik met voorgenoemde waarschijnlijk minder risico loop dan de aanschaf van een
sym.Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Mvg,Hein
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#5 » 13 jan 2019, 10:41

Een Symphony rijdt lekker hoor.
Ik heb op 1 gereden als hobbelpaard en daarna op een correct afgestelde.
Heerlijk.
Elke scootermerk heeft issues, dus staar je daar niet blind op.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#6 » 13 jan 2019, 12:37

Hein schreef:De sym haal ik van mijn lijst en ga ik kijken naar ,of een ander merk of een 2e hands en heb ik inmiddels
de conclusie getrokken dat ik met voorgenoemde waarschijnlijk minder risico loop dan de aanschaf van een
sym.Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Mvg,Hein

Dit vind ik wel overdreven. Je doet net of Sym een waardeloos merk is. Hij is net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar als elk ander merk. In het verleden zijn er problemen geweest met de afstelling van de euro4 motoren, maar dat is al weer achterhaald. Iedere respectabele dealer heeft een cursus gehad over hoe de ecu af te stellen. Hoe het is, als je een Sym bij een dozenschuiver gaat kopen, weet ik niet.

Ik heb nu voor de eerste keer een Sym jet 14 gekocht, en ben helemaal niet bang dat ik een barrel heb.
Dat jij geen Sym wilt kopen is jou goed recht, maar ga hier aub geen dingen verkondigen, als je geen ervaring met dit merk hebt.
Gr, Marco.
2 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#7 » 13 jan 2019, 12:41

Hein schreef:De sym haal ik van mijn lijst en ga ik kijken naar ,of een ander merk of een 2e hands en heb ik inmiddels
de conclusie getrokken dat ik met voorgenoemde waarschijnlijk minder risico loop dan de aanschaf van een
sym.Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Mvg,Hein

Mag ik vragen wat je waarschuwing is?
Heb jij ervaring met het merk Sym of alleen lees ervaring?
Ga er van uit dat elk merk zijn dingetjes heeft.
1 x

Hein

Re: Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#8 » 13 jan 2019, 12:57

Delight schreef:
Hein schreef:De sym haal ik van mijn lijst en ga ik kijken naar ,of een ander merk of een 2e hands en heb ik inmiddels
de conclusie getrokken dat ik met voorgenoemde waarschijnlijk minder risico loop dan de aanschaf van een
sym.Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Mvg,Hein

Mag ik vragen wat je waarschuwing is?
Heb jij ervaring met het merk Sym of alleen lees ervaring?
Ga er van uit dat elk merk zijn dingetjes heeft.


Mijn ervaring had ik al ergens anders geplaatst maar voor als nog in het kort mijn verhaal.

Ik zocht dus een nieuwe scooter en na veel vooronderzoeken heb ik de gok dan maar gewaagt en de sym st gekocht.
Na 10 km rijden werd het stil en het bleef stil.

De verhalen die ik dus las en hoorde zijn/worden dus hiermee bevestigt,en nu zal het wel zo zijn dat sommige
wel goede ervaringen zijn opgedaan maar neemt niet weg dat er genoeg negatieve reacties overblijven en ik ben nr zoveel.

De tijd dat je vroeger een kreidler of zundapp zorgeloos kocht is dus idd echt voorbij.

Overigens, dinsdag as woord de sym st opgehaald,en krijg ik mijn geld terug.
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#9 » 13 jan 2019, 13:08

Ik heb eens een peugeot speedfight gekocht, nieuw, bij de dealer. Ik ging hem ophalen,en was de hoek nog niet om, of hij sloeg af. Kreeg hem niet meer aan de gang. Ik terug. Monteur dat ding nakijken, uiteindelijk de carb eraf gehaald, en zuiver gemaakt. Starten, en lopen. Geen idee wat het was, maar het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Maar ik heb nooooit meer een peugeot gekocht. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
1 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Sym symphony st of sym jet 14

Bericht#10 » 13 jan 2019, 13:56

In je omschrijving staat dat je een people s hebt, is dat oude informatie of heb je die inmiddels gekocht?

Wat betreft betrouwbaarheid denk ik dat een goede dealer belangrijker is dan het merk.
2 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer