scooter verliest snelheid

Gebruikersavatar
Harleyman
Berichten: 59

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#11 » 11 jan 2019, 21:34

Of het blok ooit vervangen is is moeilijk te achterhalen.
@Willem13:
Die "die hards" doen niet aan onderhoud zeker?
Agm bijvoorbeeld geeft motor garantie tot 12000km,doen ze niet als de kwaliteit zo slecht is als jij doet voorkomen.
0 x
Monteur product ontwikkeling Agm/Btc/Turbho

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#12 » 13 jan 2019, 08:07

Harleyman schreef:Of het blok ooit vervangen is is moeilijk te achterhalen.
@Willem13:
Die "die hards" doen niet aan onderhoud zeker?
Agm bijvoorbeeld geeft motor garantie tot 12000km,doen ze niet als de kwaliteit zo slecht is als jij doet voorkomen.


klopt inderdaad tot aan de 12000 km. Langer willen ze niet doen omdat ze niet langer meegaan op uitzonderingen na dan.
Geloof mij maar dit zijn dealers zelf die dit vertellen. En als je met regelmaat rij op je scooter zit je zo aan de 12000km.
Wel zit er in Soest eentje die gespecialiceerd is in Chinese scooters.(Scooter Midden Nederland).
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#13 » 13 jan 2019, 08:26

Ik vind het maar een vaag verhaal.
Als je regelmatig rijdt en langere afstanden maakt, dan wordt zo'n blokje juist verwend.
Met goed, en regelmatig, onderhoud houdt zo'n blokje het zeker weten langer uit.
Juist korte ritjes en geen onderhoud zijn killing. Als die blokjes maar regelmatig verse olie proeven vinden ze het wel prima.
Ik heb het vermoeden dat dealers/dozenschuivers dat door elkaar halen en ik durf de bewering wel aan dat er knurften bij zijn die de mythe, dat het slechte blokken zijn, bewust in stand houden door expres dingen niet uit te voeren.
Lees mijn items maar over ervaringen met malafide dealers/mecanomonteurs hier in Alphen.
Mijn SYM Orbit , met Chinees blok, is 1x goed aangepakt door een goede monteur, na vern&#kt te zijn geweest door zo'n geldwolf, en loopt nu nog steeds.
(Lees: wordt nu nog steeds elke dag mishandeld en doet trouw zijn plicht)
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#14 » 13 jan 2019, 11:08

Vandaag en gisteren ben ik bezig geweest met het onderhoudsetje. Ondertussen heb ik de brandstoffilter vervangen, luchtfilter vervangen, bougie vervangen en het oliefilter en olie vervangen.
Aan de olie was goed te zien dat het een hele poos geleden is geweest, dat deze vervangen is.
De carterdop/oliefilterdop zat muurvast en de schroefdraad helemaal kapot.
Met pijn en moeite toch los kunnen krijgen en vervangen.
De bougie was ook pikzwart en nodig aan vervanging toe.

Ik heb zo het idee dat de scooterhandelaar waar ik de scooter gekocht heb, deze niet heeft onderhouden en zeker niet nagekeken heeft.

Ik heb nu andere verplichtingen, maar waarschijnlijk ga ik eind komende week de rest vervangen: Remmen, rollers, geleiders, transmissie-olie en V-snaar.
1 x

Gebruikersavatar
Harleyman
Berichten: 59

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#15 » 13 jan 2019, 22:38

@Willem13:
Ik werk bij AGM dus weet dat dit klinkklare onzin is,
Het soort dealers dat dit zegt is het soort die nooit iets schoonmaakt of controleert of uberhaubt de carterkap loshaalt en dat je laat betalen voor een beurt die ze niet uitvoeren.
3 x
Monteur product ontwikkeling Agm/Btc/Turbho

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#16 » 15 jan 2019, 08:18

Ik heb, voordat ik het onderhoudsetje bestelde, een aantal scootergarages gebeld of ze mijn scooter zouden willen repareren/onderhouden.
De meesten willen niet beginnen aan een Chinese scooter. Dat terwijl er in principe hetzelfde materiaal op zit.

Ik denk dat het een beetje ontmoedigingsbeleid is.
Aan een goedkope scooter valt weinig te verdienen, zowel in de koop/verkoop als in het onderhoud.
Een reparateur adviseerde mij niets meer aan de scooter te doen en een andere te kopen.
Toevallig had hij een mooi scootertje staan... :roll:
Wanneer er weinig reparateurs zijn die Chinese scooters willen onderhouden, gaat het onderhoud aan deze scooters omlaag.
Gevolg is dat ze dan eerder kapot gaan en kunnen de scooterverkopers zeggen:"zie je wel, een Chinees scootertje is niks!"

Maar, tijdens het sleutelen aan de scooter, merkte ik wel dat sommige originele onderdelen nogal poppenspul is.
Net iets dunner, minder kwalitatief materiaal en minder goede afwerking.
Duidelijk te zien dat er gecopy/paste is, met goedkopere onderdelen.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#17 » 15 jan 2019, 08:40

Blokje is bij allemaal hetzelfde.
Het kappenwerk is van waaibomenplastic.
Veertje is goedkoop. Uitlaatje is blikkerig etc. Chroom is slechte kwaliteit.
Maar motorisch kan er weinig aan fout. Als zo'n blokje eenmaal ingereden is en de kleppen staan goed en er gaat regelmatig verse olie in. Dan gaat het jaren mee.
Mits normaal behandeld. Als het echt kapot móet, dan kan alles kapot.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Harleyman
Berichten: 59

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#18 » 15 jan 2019, 12:41

Dat is waar wij ons in doen onderscheiden van de andere "Chinese" merken.
Wij zijn constant bezig met door ontwikkelen van het product, bijvoorbeeld als een onderdeel vaak kapot gaat dan gaan wij opzoek naar een betere kwaliteit onderdeel en laten we die vanaf fabriek monteren,daar waar andere merken een scooter kopen en hun eigen naam erop plakken,worden onze scooters geleverd met door ons gekozen onderdelen
(Is maar een klein voorbeeld) niet al het Chinees is dus hetzelfde onder het kapwerk.

Ik zit hier trouwens niet om reclame te maken maar voel mij persoonlijk aangesproken als er zo simpel word gepraat over "Chinese scooters" terwijl er elke dag aan gewerkt wordt de kwaliteit naar een hoger niveau te tillen maar het wel betaalbaar te houden voor de kleinere portemonnee
0 x
Monteur product ontwikkeling Agm/Btc/Turbho

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#19 » 15 jan 2019, 13:23

Chinezen zijn al lang niet achterlijk meer.
Ze zijn wel pragmatisch.
Wil jij een goedkoop veertje op je scooter?
Krijg jij een goedkoop veertje op je scooter.
De techniek staat daar echter ook niet stil, getuige de ontwikkeling op het gebied van zonneenergie en b.v. elektrische auto's. Pas weer een stuk in de krant over een elektrische auto die Tesla en BMW naar de kroon steekt voor een fractie van de prijs.
Afkraken is makkelijk.
Erkennen dat er een concurrent is die het net zo goed doet of beter is klaarblijkelijk nogal moeilijk.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#20 » 15 jan 2019, 13:58

Het is inderdaad waar je voor kiest.

Ondertussen de bougie, de vloeistoffen en filters vervangen.
Hij rijdt nu stukken beter! Start zonder problemen, meer vermogen, meer snelheid.
Ik denk echt heel slecht of niet onderhouden.
Binnenkort nog de rollers en remmen vervangen, uitlaat roestvrij maken en spuiten en dan kan hij er weer een tijdje tegenaan.
Nu maar hopen dat de scooter niet teveel te lijden heeft gehad...
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer