Ondanks ik een kleine in de aanloop heb, heb ik nog niet gigantisch veel kunnen doen met het werkend krijgen van de kisbee scooter..
Aangezien er veel dagen echt regen is geweest heb ik dus wel de dagen gepakt dat het droog was (heb verder geen dak boven me hoofd in de achtertuin.. En de scooter aan de voorkant onder de carport te plaatsen is mij iets te veel gesleep continu..
Probleem is dat ik de scooter niet gestart krijg.. Hij draait wel gewoon over maar wilt niet aanslaan..
Zo ver ik gezien heb krijgt het ding benzine (geen idee hoe oud deze is, maar heeft op me `reserve` kisbee met motor erbij wel op deze benzine gelopen.. En deze benzine komt wel in de carburateur..
Ik wil voor de zekerheid wel de benzine nog aflaten en de nieuwe erin doen.
De startmotor werkt prima.. De kleppen staan zover goed. Motor olie op peil. Er is ook genoeg compressie ..
Cilinderkop, zuiger met veren en nokkenas zijn allemaal nieuw en zijn van merk 101 octane.
Ik heb er diverse accus eraan gehad, maar deze zijn naar 3 minuten starten ook zo goed als weer leeg getrokken..
Heb geprobeerd een originele tomos accu, een gebruikte nitro 4tc4l-bs. Een nieuwe nitro 4tc4l-bs, een yuasa 4tx5l-bs..
Maar met deze krijg ik hem niet lopend.. Zelfde idee als dit:
Nou kwam ik via google op deze site;
https://www.mlmparts.com/nl/yuasa-ytx7a ... svrij.html
Het gaat hier weer om een hele andere type accu... Nou zie ik bij de reviews staan iemand met een peugeot django en een kymco agility..
Ik vroeg mij hierom af, vertonen chinese scooters vaker dit soort problemen dat de standaard accu te onderbemeten is voor de scooter? Of dat de standaard accus gewoon te licht zijn en daardoor te snel leeg raken..
Morgen wil ik zoiezo even kijken voor een andere voelermaat en startvloeistof en ga ik ook andere benzine halen.