Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#1 » 14 feb 2019, 11:41

Beste medescooteraars,

Zoals de meesten inmiddels wel weten heb ik de overstap gemaakt naar een Piaggio MP3 Yourban. Deze Yourban is van bouwjaar 2015 en had bij aankoop 7.500km op de klok.
Onderhouden bij Motoport waar ook de onderhoudshistorie bekend was. Met veel geluk heb ik deze in nieuwstaat verkerende mp3 gevonden. Hij had zelfs nog nooit geen regen gezien, maar daar komt nu wel verandering in :D
Hiervoor heb ik met heel veel plezier gereden op een Piaggio New Liberty.
Ik heb de MP3 nu ongeveer 2 weken in bezit en de woon-werkverkeer kilometers zijn uiteraard al gemaakt. Tevens een klein toertje gemaakt om de machine even goed te testen. Het is wel een enorme verandering als je overgaat van 50cc naar 300cc, maar dat wende heel snel. Deze machine laat zich enorm makkelijk sturen en van de twee wielen aan de voorzijde merk je helemaal niets. Ja eigenlijk wel, ultieme grip van twee wielen 8-) Voor heeft hij dan ook twee remschijven wat een enorme remkracht oplevert. Onder de buddy lekker veel ruimte met zelfs verlichting erin. Een sporttas onder de buddy opbergen is geen probleem.
Qua verbruik zit de Yourban op 1/25. Dus zeer netjes. En dan heb ik met de kou gereden en de gashendel niet gespaard..
Ik heb uiteraard wat foto’s gemaakt en wil jullie die niet onthouden ;) Ook mijn vorige Liberty er nog even naastgezet voor het totaalplaatje. De Liberty is met ruim 11000km op de teller van eigenaar gewisseld en was ondanks de km ook nog in nieuwstaat.

Verdere ervaringen over de MP3 Yourban zullen door mij hier worden bijgehouden. Een medium windscherm en handvatverwarming staan nog op het lijstje om gemonteerd te worden. Bij de MP3 heb ik ook nog een originele topkoffer in bijpassende kleur inclusief rugkussentje. Staat alleen nog niet op foto. Word mooi weer aankomende dagen dus heerlijk toeren :sct1: 8-)
Genoeg gekletst, tijd voor foto’s :!:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
6 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#2 » 14 feb 2019, 15:29

mooie 3 wieler!

michelin citygrip eronder zie ik, vindt ik persoonlijk perfecte banden

veel plezier met toeren!
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#3 » 14 feb 2019, 15:36

Roy schreef:mooie 3 wieler!

michelin citygrip eronder zie ik, vindt ik persoonlijk perfecte banden

veel plezier met toeren!


Klopt. Zijn top bandjes! Op de Liberty had ik de Citygrip winter. Zijn ook zeer aan te raden :!:
Toeren gaat goed komen :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#4 » 15 feb 2019, 19:41

Vandaag een heerlijk toertje gemaakt met mijn vrouwtje achterop :moto2: . Die is nu ook helemaal fan geworden van de MP3 :D
Iemand achterop is geen probleem. Merk daar heel weinig van tijdens het rijden. De vrouw zat ook heel comfortabel.
Maar wat is het genieten tijdens de rit met dit weer. De temperatuur meter gaf zelfs 17 graden aan 8-)
0 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#5 » 15 feb 2019, 20:01

Mooie foto's Frank, zal vast een enorme ervaring voor je zijn. Ik weet 't want heb mijn motorrijbewijsval een kleine 30 jaar en diverse motorscooters / motoren gehad.
Ik hou je posts in de gaten. Nogmaals veel rijgenot ervan.

Vrgr Ruud
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#6 » 15 feb 2019, 20:45

Ruud_B schreef:Mooie foto's Frank, zal vast een enorme ervaring voor je zijn. Ik weet 't want heb mijn motorrijbewijsval een kleine 30 jaar en diverse motorscooters / motoren gehad.
Ik hou je posts in de gaten. Nogmaals veel rijgenot ervan.

Vrgr Ruud


Thanks Ruud :thumbsup:

Rijgenot is het zeker. Iedere dag met een big smile op het gezicht naar het werk..
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#7 » 15 feb 2019, 20:49

:welcome2: even een vraag van mijn kant hoe lang ben jij en hoe is de zithouding
Gr gerard
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#8 » 15 feb 2019, 21:14

gerard lift schreef::welcome2: even een vraag van mijn kant hoe lang ben jij en hoe is de zithouding
Gr gerard

Ik ben 1.80 en de zithouding is ruim voldoende... Denk dat langere personen ook prima de ruimte hebben op deze machine.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#9 » 16 feb 2019, 09:17

Hoe langer ik naar de foto kijk hoe mooier ik de beide voertuigen vindt en vooral de kleur vind ik toch wel stoer uitzien.
Ik persoonlijk had de Liberty niet weg gedaan en had ik het behouden voor wat rustige tourritten.
Maar ja dat moet natuurlijk iedereen zelf weten en het moet ook financieel kunnen en het is immers een keuze.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#10 » 16 feb 2019, 09:57

René K schreef:Hoe langer ik naar de foto kijk hoe mooier ik de beide voertuigen vindt en vooral de kleur vind ik toch wel stoer uitzien.
Ik persoonlijk had de Liberty niet weg gedaan en had ik het behouden voor wat rustige tourritten.
Maar ja dat moet natuurlijk iedereen zelf weten en het moet ook financieel kunnen en het is immers een keuze.


Klopt René. Had de Liberty er graag bijgehouden,maar helaas ben ik thuis wat beperkt qua ruimte. Kan de Yourban prima in de schuur kwijt maar nog een Liberty erbij word krapjes. Dan zit ik ook nog met de fietsen van vrouw en kinderen. Heb t in iedergeval wel overwogen.. ;)
Maar de rustige ritten gaan ook prima op de Yourban hoor 8-)
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer