tellerglas sym symphonie st wazig

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

tellerglas sym symphonie st wazig

Bericht#1 » 17 jan 2019, 15:14

Ik heb een tweedehands Sym symphonie ST gekocht. Sym zag er netjes uit. Mooi gepoetst door de dealer. Maar waarschijnlijk heeft hij ook de binnenkant van het tellerglas gepoetst. Ik zie nu echter aan de binnenkant van die "olie"strepen en -randjes. Mijn vraag: hoe kun je dat tellerglas losmaken? Ik heb al geprobeerd de drie schroefjes los te krijgen met verschillende soorten schroevendraaiers en verschillende bits. Geeneen die ik heb past. Ben bang om te forceren. Wie heeft raad?
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: tellerglas sym symphonie st wazig

Bericht#2 » 17 jan 2019, 15:44

Ik heb het idee dat dit zo in de fabriek gepoetst is. Allebij mijn ST's hebben dit ook namelijk. Maar niet heel erg. Alleen bij een bepaalde lichtval zie je de poetsstrepen.

Om de boel los te halen moet je het gehele tellerhuis van de scooter afhalen. Aan de achterkant zitten een aantal schroeven. Als je die los haalt kun je het tellerhuis uit elkaar halen en dan de binnenkant schoon maken.

Weet alleen niet wat dit doet met de waterdichtheid.

Groeten Dennis

Edit: Sorry lees nu pas dat je de schroefjes al geprobeerd los hebt te halen. Tsja.. met passend gereedschap lukt het het beste. Dan heb je ook minder het gevaar dat je ze kapot draait. Wellicht een bezoek aan de Gamma of Praxis?
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: tellerglas sym symphonie st wazig

Bericht#3 » 17 jan 2019, 16:56

Het komt nogal eens voor. S'morgens bij koudstart is het glas dan helder, eenmaal de motor op temperatuur word het glas binnenkant dof, speciaal bij koud en vochtig weer. De volgende dag s'morgens is het displayglas dan weer helder.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: tellerglas sym symphonie st wazig

Bericht#4 » 17 jan 2019, 19:52

Schroefjes losdraaien wil wel eens lukken met een slagschroevedraaier en de onderkant van de schroefjes enkele keren inspuiten met siliconespray
0 x

Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

Re: tellerglas sym symphonie st wazig

Bericht#5 » 18 jan 2019, 18:58

ja, klopt wat Bertocello zegt. Condens achter het glas. Wel vervelend, maar ik ga inderdaad de boel niet slopen.
Dank voor reacties
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: tellerglas sym symphonie st wazig

Bericht#6 » 18 jan 2019, 19:44

Het is de moeite niet om hiervoor nu actie te ondernemen en s'zomers heb je er sowieso geen last van.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: tellerglas sym symphonie st wazig

Bericht#7 » 27 feb 2019, 17:43

Bij mijn motor scooter is van de winter ook condens in de km-teller gekomen. Verwarmen van de km-teller had als effect dat het wel verdampte maar naar een uurtje kwam het weer terug. Als het heel koud ('s-nachts) is verdween de condens ook. Heb nu aan de achterzijde een gaatje geboord en daar een aquarium slangetje in gestopt en afgekit.
Afbeelding
Daarna met een elektrische luchtpompje er net zolang lucht ingeblazen totdat alle waterdamp is opgelost. Daarna het luchtpompje andersom aangesloten en toen ca 5 min. lucht er uit gezogen zodat ik zeker weet dat alle waterdamp uit de km-teller is. Nu al een paar dagen gekeken en de km-teller blijft condens vrij. Ook als hij in de zon staat :yahoo:
Afbeelding
1 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: tellerglas sym symphonie st wazig

Bericht#8 » 27 feb 2019, 18:06

het zou mij nog geen eens opvallen als er bij mij water of zo iets er in zit ..... kijk nooit op dat ding

weet nu wel bij welke toeren en welke versnelling hoe hard ik rijd dus waarom zou je zo'n ding nog nodig hebben ...
3 is 40 op de teller en 4 is 58 op de teller dus als je vol gas rijd dus als ik daar iets onder blijft zitten dan zit je altijd goed
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “How To....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer