Van Blauw naar Geel kenteken

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Van Blauw naar Geel kenteken

Bericht#1 » 08 mar 2019, 19:33

Ik vroeg me af, welke kosten zijn er allemaal gebonden van het kenteken van blauw naar geel te brengen???

waar ik aan dacht was:
-Opvoeren naar 45km/h
-En dan gewoon laten keuren.

wat moet er allemaal gebeurd zijn om naar een geel kenteken te gaan?
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Van Blauw naar Geel kenteken

Bericht#2 » 08 mar 2019, 19:41

Als je kenteken van na 2005 is, moet je hem compleet opnieuw laten keuren bij het rdw in Lelystad...

Individuele toelatingskeuring speciaal brom/ snorfiets aangedreven door fossiele brandstof...€358,-
1 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Van Blauw naar Geel kenteken

Bericht#3 » 09 mar 2019, 14:17

Als men in den Haag van de snorscooter af wil zou men het omkeuren een stuk simpeler/goedkoper moeten maken.
En ook meer verspreid door het land mogelijkheden bieden
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Van Blauw naar Geel kenteken

Bericht#4 » 10 mar 2019, 08:48

Zal vast wel op de site van het RDW staan hoe te handelen.
Let op dat het een snor blijft tot het moment je de gele nummmerplaat hebt.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Van Blauw naar Geel kenteken

Bericht#5 » 10 mar 2019, 09:02

Kymcopeoples schreef:Zal vast wel op de site van het RDW staan hoe te handelen.
Let op dat het een snor blijft tot het moment je de gele nummmerplaat hebt.

Dat had ik al geschreven hoe te handelen.
Je moet hem compleet opnieuw laten keuren in Lelystad!
0 x

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Van Blauw naar Geel kenteken

Bericht#6 » 10 mar 2019, 09:47

Als je van snor naar brom wil omkeuren moet de scooter naar leliestad vervoerd worden per aanhanger of bus omdat je kenteken nog blauw is en de kosten zijn 368 euro als je scooter van na 2005 is. Heb het zelf ook laten uitvoeren in leliestad.
Let wel op dat de rdw diverse keuringen uitvoerd voordat het brom kenteken wordt afgegeven. (Decibel test - remtest - rij test en uitstoot meting.) de keuring duurt ongeveer 2 1/2 uur en na 5 dagen wordt het kenteken bezorgd.
Als de scooter afgekeurd wordt moet er een herkeuring plaats vinden en worden de kosten vanzelf sprekend hoger
1 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Re: Van Blauw naar Geel kenteken

Bericht#7 » 10 mar 2019, 17:42

Delight schreef:Als je kenteken van na 2005 is, moet je hem compleet opnieuw laten keuren bij het rdw in Lelystad...

Individuele toelatingskeuring speciaal brom/ snorfiets aangedreven door fossiele brandstof...€358,-


is die 358 alleen de keuring? ik moet daarvoor dingen wijzigen aan de scooter toch? wat moet ik allemaal weizigen en wat zou dat kosten

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... bromfiets# hier staat helemaal onder 54,00 euro wat is dat dan?
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Van Blauw naar Geel kenteken

Bericht#8 » 10 mar 2019, 18:15

Faronoz schreef:
Delight schreef:Als je kenteken van na 2005 is, moet je hem compleet opnieuw laten keuren bij het rdw in Lelystad...

Individuele toelatingskeuring speciaal brom/ snorfiets aangedreven door fossiele brandstof...€358,-


is die 358 alleen de keuring? ik moet daarvoor dingen wijzigen aan de scooter toch? wat moet ik allemaal weizigen en wat zou dat kosten

Die €358,- is alleen de keuring.
De snorscooter zul je i.p.v. 25 nu 45 moeten laten lopen.
Ik gok dat je enkel de varioring en de CDI moeten vervangen voor de bromfietsversie.
Dat zul je even moeten navragen via je dealer.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/brommer/wijzigen-en-restaureren/snorfiets-wijzigen-in-bromfiets# hier staat helemaal onder 54,00 euro wat is dat dan?

Die €54,- is de keuringsprijs als je scooter van voor 2005 is.
Dan kun je naar je locale rdwstation en krijg je een simpele check of hij qua snelheid juist is voor bromfiets.
Is je scooter van na 2005, dan betaal je dus het volle pond en moet je de uitgebreide check doen in Lelystad!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer