Even voorstellen

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Mug
Berichten: 13

Even voorstellen

Bericht#1 » 13 mar 2019, 12:10

Hoi, Ik ben nieuw op dit forum en wil me via dit draadje even voorstellen.
Mijn naam is Marcel Sluijmers (met als initialen MHG, vandaag gebruikersnaam Mug). Ik ben 43 jaar en ben woonachtig in Wageningen met mijn vrouw en 2 kinderen.
Van de zomer ga ik aan een nieuwe baan beginnen in Arnhem/Velp (25 km enkele reis) en heb besloten dit op een brommer te gaan doen.
Het is ook de bedoeling om dit het gehele jaar te gaan doen (ongeveer 9000 km op jaarbasis)
De afgelopen 2-3 weken heb ik, met veel plezier, heel veel op jullie forum gelezen en zit er aan te denken om een caferacer aan te schaffen.

Bijvoorbeeld deze: https://www.gerardmetz.nl/occassion-scooter/luxury
Dat is niet echt om de hoek van waar ik woon, maar ziet er uit als een mooie brommer. Die met wat aanpassingen (ketting, banden, ander stuur) een leuke kilometervreter kan worden. Denk ik.
Hoe denken jullie daarover?
1 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Even voorstellen

Bericht#2 » 13 mar 2019, 12:54

Van harte welkom, en succes met de aanschaf van je brommer.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Even voorstellen

Bericht#3 » 13 mar 2019, 12:58

Van harte welkom Marcel, leuke fiets die je wilt kopen.
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Even voorstellen

Bericht#4 » 13 mar 2019, 13:08

:welcome2:
Ziet er goed uit die fiets.
Succes met de aankoop
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht#5 » 13 mar 2019, 13:16

Van harte welkom bij de club. Pas wel op, op een caferacer luxury (zoals die mij metz te koop staat) zit je best heel erg voorover gebogen. Dat hield mijn rug niet echt lang vol. Wel kan ik zowel de cr als metz aanraden hoor, en als je toch naar metz gaat kun je bij mij een bakkie koffie krijgen ;)
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Even voorstellen

Bericht#6 » 13 mar 2019, 14:04

Welkom bij de STN!

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden! Succes met zoeken :thumbsup:

Groeten Dennis
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Even voorstellen

Bericht#7 » 13 mar 2019, 14:34

welkom Marcel

sinds enkele weken ook een AGM CR luxe (2016) met 54 kmh cdi.
na enkele scooters en vroeger een Honda MB5 vind ik het een heerlijk rijdende brommer. ik heb geen probleem met het voorover hangen.
ik was nogal sceptisch over de chinese achtergrond maar tot op heden valt het me mee. de bekende verroeste moeren en bouten zijn al grotendeels rvs. en de uitgetrapte voetsteunen heb ik verwisselt met achter.

voordeel is het stabiele rijgedrag ten opzichte van b.v. een V-click. brommer voelt aan als een lichte motorfiets. grote tank geeft een enorme actieradius en hij rijdt zuinig. ik haal dik de 1 op 40

nadeel vind ik de versnellingsbak en het gebrek aan vermogen bij tegenwind. de eerste versnelling is heel erg kort en je moet uberhaubt redelijk veel schakelen. na het iets hoger stellen van de gasnaald waardoor hij iets rijker gaat draaien heeft hij wat meer trekkracht onderin maar t was pas leuk boven de 6000 omw/min.

je moet dus wel van knutselen houden. ketting regelmatig smeren met goede ketting olie ( ik gebruik Kroon ketting spray) en uitlopen van de ketting valt reuze mee.

ander voordeel is het bekijks wat je er mee hebt. al een paar keer op de foto gezet en op de zaak heeft hij ook veel bekijks van klanten. ook motorrijders groeten je vaak.

weer een CR rijder er bij zou wel leuk zijn ;)
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Even voorstellen

Bericht#8 » 13 mar 2019, 15:39

Beter geen caferacer als je dagelijks veel woon-werk verkeer doet.
Je kiest beter een 4takt scooter vanwege eenvoudige onderhoud en de betere bescherming tegen slecht weer.
Bijvoorbeeld een caferacer met hoog windscherm is niet echt iets moois om naar te kijken.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Even voorstellen

Bericht#9 » 13 mar 2019, 16:06

Plezier op het STN forum Marcel en succes met je keuze van je voertuig. :thumbsup:
Groet uit Maassluis,
Jan-H.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mug
Berichten: 13

Re: Even voorstellen

Bericht#10 » 13 mar 2019, 18:22

Hey dank jullie wel.
Ik heb nog wel even een vraagje. Weten jullie misschien een goede garage voor onderhoud in de buurt van Wageningen?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer