Piaggio new liberty 2018 euro4

Gebruikersavatar
Vanquishdiv
Berichten: 44

Re: Piaggio new liberty 2018 euro4

Bericht#71 » 03 mei 2019, 13:57

René K schreef:Terug naar de Piaggio dealer en laten uitlezen en inleren d.m.v diagnose apparatuur want ik denk dat misschien o.a een sensor niet goed zijn werk doet.


Gisteren een premium benzine getankt (RON98 met 0% bio-ethanol) en na een paar km weer probleemloos. Ik vraag mij af of het toeval is. Nu maar even drie tanks premium tanken daarna weer standaard tanken en kijken of het terug komt. Moet er wel bij zeggen, de haper was minimaal. Alleen met fingerspitzengefühl en als je heel langzaam wegrijdt heb je het door. Ik rij over het algemeen heel rustig, trek met 10-20% gas op.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio new liberty 2018 euro4

Bericht#72 » 03 mei 2019, 16:26

Ik zou toch liever gaan voor de juiste afstelling van de 4takt injectie motor dan uit (nood) dure benzine tanken. :)
Mijn beide Honda Vision 50 4 takt injectie accelereert vloeiend van 0 naar 60 km, al is het buiten -20 graden en nog bij
een koude motor.
Maar goed, dat moet natuurlijk ieder zelf weten wat te doen.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Piaggio new liberty 2018 euro4

Bericht#73 » 03 mei 2019, 17:25

Ik tank altijd BP Ultimate , en loopt veel beter , soms tank ik bij Firezone , RON 102 Competition , loopt die nog beter.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Piaggio new liberty 2018 euro4

Bericht#74 » 03 mei 2019, 17:34

Ikzelf heb ook een poosje een Piaggio Liberty gehad in de 50 cc versie dan wel. Ik heb toen een tip opgevolgd van @scooterforensfrans door er bij elke tankbeurt een dopje fuel / injection cleaner toe te voegen ( er zijn diverse merken daarvan in de handel) dit preventief uiteraard. Wellicht dat dit ook soelaas kan bieden! Mijn Liberty reed vlekkeloos zonder haperingen.
Bij mijn Honda PCX gebruik ik het ook inmiddels puur preventief baadt het niet dan schaadt het niet .

Vrgr Ruud
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
Vanquishdiv
Berichten: 44

Re: Piaggio new liberty 2018 euro4

Bericht#75 » 07 mei 2019, 22:48

Zelf additieven toevoegen ga ik natuurlijk niet doen. Heb nu alleen helemaal geen gesputter alleen in de ochtend met koude motor. Volgens het boekje is E10 ook geschikt. Dus als het straks met het tanken van E5 weer terug komt dan maar naar de dealer.

Alleen nog een klein sputtertje eerste minuut bij rustig wegrijden in de ochtend met koude motor, ik heb dat altijd normaal gevonden. Of hoort dat ook niet?
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio new liberty 2018 euro4

Bericht#76 » 08 mei 2019, 16:58

Als het daarbij blijft?....maar het lijkt mij niet, Liberty 50 rijders met I-GET motor moeten uitsluitsel kunnen geven wat hun ervaring is.
Mijn beide Honda Vision 50 4takt injectie absoluut niet, en accelereert vloeiend weg zonder hikken,horten en stoten
dat is juist een voordeel van injectie.
Een nadeel is als een monteur het niet helemaal snapt zal hij een klant misschien snel bestempelen als muggenzifter.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio new liberty 2018 euro4

Bericht#77 » 08 mei 2019, 19:01

Mijn voorgaande Piaggio New Liberty reedt ook altijd zonder horten of stoten. Heerlijke scooter was dat! Wel altijd tijdig netjes zijn beurtjes laten doen bij de Piaggio dealer.. Een klein mankement kan altijd ontstaan. Je kan net de pech hebben met een maandag morgen product. Maar Piaggio heeft prima garantie, dus problemen zullen vast opgelost worden.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio new liberty 2018 euro4

Bericht#78 » 09 mei 2019, 18:02

Om even mee te denken vermoed ik dat deze New Liberty te krap is afgesteld vanwege milieu keuring.
Dus moet een echte Piaggio dealer (geen fietsenmaker) de ECU ruimer benzine inleren, zoals een carburateur versie
van sproeier 75 naar een originele 78 sproeier. Aldus mijn boerenverstand. :D
Maar een echte scootermonteur weet wel raad.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer