misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#11 » 08 mei 2019, 15:42

henkhouet schreef:En nog een toevoeging, c.q. verbetering.
Een bromfiets op de rollenbank, mag op die rollenbank 56 km aangeven.

Ik had dit al eerder vermeld in mijn topic over mijn SYM Jet 14, waarmee ik laatst vrijwillig op een rollenbank ben gegaan, om zekerheid te hebben over de snelheid van mijn scooter.

henkhouet @ SYM Jet 14

gr, Henk


Hoi
Ik moet nu oppassen wat ik zeg maar ik lees hier vaker dat mensen vrijwillig meewerken aan een rollenbank test
Maar ik kan dat nog steeds niet over mijn hart verkrijgen
Ik weet niet wat dat is met mij maar
Ik zal er wel allergisch voor zijn :nono2:

Groet Martin
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#12 » 08 mei 2019, 16:08

Je bent niet de enigste Martin.
0 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#13 » 08 mei 2019, 16:31

Why not - just be a little curious and prank the police.
Take an old brommer from Simson or Jawa - they are allowed to drive 60 km/h (first use not after 28.2.1992).
But the Rollenbank is certainly not calibrated to this speed (at least not a mobile German Rollenbank).
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#14 » 08 mei 2019, 16:37

Volgens mij wordt je wel opgeschreven als je te hard kan. Dus eerst volgende keer ben je de zak als je kenteken gezien wordt.

Wat ik me wel af vraag is of de rollenbank rekening houdt met het feit dat er normaliter nog een kerel van 90kg op dat ding zit. Iemand die hier iets van af weet?
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#15 » 08 mei 2019, 19:12

Weet uit ervaring dat het veelal geen probleem is om je scooter vrijwillig op de rollenbank te zetten. Je hoeft echt niet bang te zijn dat ze je kenteken stiekem noteren en je later op de rollenbank gaan straffen. Dat zou geen fair play zijn. Ik heb zelf mijn voorgaande scooters ook op de rollenbank laten testen. Dan weet je in iedergval wel waar je aan toe bent en hoef je (als je onder de WOK grens zit) ook niet meer met geknepen billetjes langs een politie controle te rijden..
De maximale snelheid voor een bromfiets/scooter is zoals eerder aangegeven 56km/h. Daarboven maak je kans op een WOK beloning. Al moet ik ook zeggen dat alles valt en staat met de volgende zaken:

-Blijf netjes en vriendelijk tegen oom agent
-Zorg dat je alle documenten bij je hebt
-Zorg dat je je netjes aan de snelheid houd. Vooral rustig aan binnen bebouwde kom.
-Geen "opvallend" rijgedrag vertonen

Heb meerdere malen langs controles gereden waarbij ik geen eens aan de kant werd gezet. Denk dat de meeste scooterrijders hier geen doelgroep zijn voor de politie. Ze hebben meer aandacht voor jonge gastjes met petjes/kraagjes op opgevoerde snorscooters en dergelijke die niet aan eerder vermelde gedragsregels voldoen..
3 x

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#16 » 08 mei 2019, 20:20

Seppie88 schreef:Wat ik me wel af vraag is of de rollenbank rekening houdt met het feit dat er normaliter nog een kerel van 90kg op dat ding zit. Iemand die hier iets van af weet?


Nee, daarom wordt er ook gesproken over een constructiesnelheid van een bromfiets of snorfiets.
1 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#17 » 09 mei 2019, 11:09

Supreme81 schreef:Weet uit ervaring dat het veelal geen probleem is om je scooter vrijwillig op de rollenbank te zetten. Je hoeft echt niet bang te zijn dat ze je kenteken stiekem noteren en je later op de rollenbank gaan straffen. Dat zou geen fair play zijn. Ik heb zelf mijn voorgaande scooters ook op de rollenbank laten testen. Dan weet je in iedergval wel waar je aan toe bent en hoef je (als je onder de WOK grens zit) ook niet meer met geknepen billetjes langs een politie controle te rijden..
De maximale snelheid voor een bromfiets/scooter is zoals eerder aangegeven 56km/h. Daarboven maak je kans op een WOK beloning. Al moet ik ook zeggen dat alles valt en staat met de volgende zaken:

-Blijf netjes en vriendelijk tegen oom agent
-Zorg dat je alle documenten bij je hebt
-Zorg dat je je netjes aan de snelheid houd. Vooral rustig aan binnen bebouwde kom.
-Geen "opvallend" rijgedrag vertonen

Heb meerdere malen langs controles gereden waarbij ik geen eens aan de kant werd gezet. Denk dat de meeste scooterrijders hier geen doelgroep zijn voor de politie. Ze hebben meer aandacht voor jonge gastjes met petjes/kraagjes op opgevoerde snorscooters en dergelijke die niet aan eerder vermelde gedragsregels voldoen..

fair point.
Ik rij met een (ski)broek, leren jas, handschoenen en camera. Geeft het idee dat ik weet wat ik doe haha. Tevens rij ik uit principe (zuinigheidsrecord verbreken) niet voluit. Laatst getest, naald kwam op 53/54, ik denk niet dat ik me echt zorgen hoef te maken.
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#18 » 09 mei 2019, 11:54

Stiel schreef:
Seppie88 schreef:Wat ik me wel af vraag is of de rollenbank rekening houdt met het feit dat er normaliter nog een kerel van 90kg op dat ding zit. Iemand die hier iets van af weet?

Nee, daarom wordt er ook gesproken over een constructiesnelheid van een bromfiets of snorfiets.
Yes. If I remember correctly, according to EU law, the test driver is defined to 2cm and 5kg exactly.
There are legal vehicles that do not have a direct speed throttle, but a power choke (which then allows the average driver only 45km/h).
For example, the pin in the lid of the constant pressure carburetor (for 4-stroke) at Kymco, Chinese etc. (And of course former GDR vehicles.)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#19 » 13 jun 2019, 20:07

hoi een vraagje

de scooter van een vriend van mij is op de rollerbank geweest die rode meter gaf 48 km aan is hier correctie vanaf of mag hij nog 8 km harder.

hij loopt 54 op de gps net zo snel als die van mij vond het nogal een verschil 48 of 54
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: misschien handig om alles over wok hier te plaatsen

Bericht#20 » 13 jun 2019, 21:20

Die rode meter, je bedoeld natuurlijk de meter van de rollenbank, mag maximaal 56 km laten zien om binnen de normen te blijven.
De correctie is er dus NIET vanaf.

gr, Henk
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron

Aanmelden  •  Registreer