Geen ervaring met dealer beurten

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Geen ervaring met dealer beurten

Bericht#11 » 13 jun 2019, 16:10

Hier ook gewoon 100% voor de dealer ..
want ook ivm garantie
maar ook geen gereedschap en de ruimte om het zelf te doen , en deze oud vent ga echt niet meer zo als vroeger 2 a 3 kamers helemaal vol leggen met brommer onderdelen , en dan in de slaapkamer naast je bed je hele brommer weer in elkaar zetten , en ook even kijken of hij goed op tijdstaat en het wil starten :worshippy:

daarbij woon ik nu ook op een flat en met die euro 4 blokken blijf ik er helemaal van af
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Geen ervaring met dealer beurten

Bericht#12 » 13 jun 2019, 17:27

Zelfs bij klein onderhoud moet je weten waar je mee bezig ben ,
Voorbeeld ... Je kan je de Motorolie zelf aftappen bij een warme Motor , echter weet men vaak niet hoe vast je de aftap plug weer mag vastdraaien .. heb je eigenlijk een momentsleutel voor nodig , als je als een malle de plug weer vast draait , heb je kans dat je de boel dol draait, en vaak vergeten word de pakking van de aftapplug te vervangen , Filter te reinigen of te vervangen .

Zelfde verhaal met Bougie vervangen ... Hoe vast mag je die aandraaien ?
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Geen ervaring met dealer beurten

Bericht#13 » 13 jun 2019, 18:53

Beetje afstellen, peilen en in de gaten houden. En ik poets m'n Chineesje als een malle tegen de roest met siliconespray en andere vetten. Heb daarnaast een hele goede relatie met m'n dealer. Vragen, afspraak maken en tips kan via Whatsapp.

Laatste beurt 53,55 euro: ketting stellen, kleppen stellen, olie ververst, bougie vervangen, alles gesmeerd, afgesteld of nagekeken. Gezellig praatje, bakkie koffie: maak er maar 60,- van.

En wat @Reyn zegt we moeten de kleine ondernemer ook een beetje steunen, als je knip dat toelaat.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Geen ervaring met dealer beurten

Bericht#14 » 14 jun 2019, 05:44

BadWeather schreef:Beetje afstellen, peilen en in de gaten houden. En ik poets m'n Chineesje als een malle tegen de roest met siliconespray en andere vetten. Heb daarnaast een hele goede relatie met m'n dealer. Vragen, afspraak maken en tips kan via Whatsapp.

Laatste beurt 53,55 euro: ketting stellen, kleppen stellen, olie ververst, bougie vervangen, alles gesmeerd, afgesteld of nagekeken. Gezellig praatje, bakkie koffie: maak er maar 60,- van.

En wat @Reyn zegt we moeten de kleine ondernemer ook een beetje steunen, als je knip dat toelaat.


Dat zijn vooroorlogse prijzen.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Geen ervaring met dealer beurten

Bericht#15 » 14 jun 2019, 06:49

stoyanov schreef:
Dat zijn vooroorlogse prijzen.


Nee hoor ik betaalde voor de Raw 50 ook zo iets voor een service beurtje
hele normale prijzen hoor was ook vaak niet meer dan 60 a 65 euro kwijt

voor de zelfde handelingen

ik weet nu al dat deze Mucsle wel iets meer gaat kosten zijn tweede service is al 75 eruo
dat was bij de RAW50 55 euro
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Loyd
Berichten: 99

Re: Geen ervaring met dealer beurten

Bericht#16 » 14 jun 2019, 21:01

Ik heb er helemaal geen zin in om me te verdiepen in onderhoud om een paar grijpstuivers te besparen.

Hij staat hier droog, af en toe schoonmaken en op tijd zijn beurtje bij de dealer.

Verder heeft de scooter weinig te lijden; ik ben een mooiweer rijder en bij regen pak ik de auto.
0 x
Sym Fiddle 3 2019 bromscooter

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer