Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#581 » 08 jun 2019, 13:47

De Dealers bij mij in N-Holland zijn niet zo scheutig met proefrijden "als" er een Liberty in de showroom staat, hooguit
mag ik er even op zitten en dan is het kopen of niet! :)
Laatst gewijzigd door René K op 08 jun 2019, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#582 » 08 jun 2019, 17:18

bertocello schreef:..... en een goed leesbaar display, en, naar ik hoop, geen gejoel van de secundaire aandrijving, en beter vering, en veel groter aanbod van accesoires.


Klopt. En proefrijden moet bij een goede dealer wel mogelijk zijn. Bij mij werd een nieuwe blauwe New Liberty vanuit de showroom zelfs aangepast met Malossi vario om goed te kunnen testen..
0 x

Daxtalion
Berichten: 22

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#583 » 14 jun 2019, 19:18

Nu ben ik net terug van de verdeler.

De monteur raad me sterk af om de originele variobus te gebruiken in combinatie met een malossi vario.
Een kleine afwijking zou de levensduur van de malossi vario slecht doen.
Zou de originele bus beter zijn dan zou malossi geen leveren in het pakket.

Hij gaat de variobussen wel vergelijken en proberen te begrijpen waarom de scooter met de originele sneller gaat.

Verder staat op de website van malossi dat de vario wel degelijk wordt geleverd met rollertjes:
https://www.malossistore.co.uk/variator-multivar-2000-for-scooter-50-4t-piaggio-liberty-iget-50-ie-4t-euro-4-2018-ca11m-5111597-pili50ig18-M-P
Het is mogelijk om die appart te kopen en zouden 15.5 g wegen.
https://www.malossistore.co.uk/6-htroll-19x155-gr-061-66_9420_G0-P
Dit is toch een groot verschil met de 7.5 g die op verschillende plaatsen wordt aangeraden.

Nu ben ik een beetje het noorden kwijt.
Wat denken jullie ervan?

PS: Ik zie net dat de vario niet meer beschikbaar is. Balen want ik wou de scooter morgen bestellen. :roll:
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#584 » 14 jun 2019, 19:34

Heel eerlijk gezegd zou ik me geen zorgen maken over de levensduur van de Malossi in combinatie met een Piaggio variobus. Deze Malossi vario’s zijn van goede kwaliteit en ik heb er ruim 11000km probleemloos meegereden. Tijdens de 10000km beurt vertoonde de Malossi vario ook niet of nauwelijks slijtage. Daar kon ik nog makkelijk het dubbele aan km of meer mee rijden. Dat durf ik wel te stellen.. De Liberty reedt prachtig met deze set-up. Weet dat er inmiddels meer dealers zijn die deze setup juist gebruiken om de Liberty wat sneller te krijgen en daarmee ook binnen de wok grens te houden.
Dus een dealer kan van alles zeggen, maar denk dat je beter bij de ervaringsdeskundigen zelf kan aankloppen.. ;)

De Malossi vario voor de Liberty is online echt nog wel te krijgen via verschillende websites. Bijvoorbeeld

https://www.easyparts.nl
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#585 » 14 jun 2019, 19:39

De rollen die je laat zien zijn 6.1 gram geen 15.5
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Daxtalion
Berichten: 22

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#586 » 14 jun 2019, 22:49

Supreme81 schreef:Dus een dealer kan van alles zeggen, maar denk dat je beter bij de ervaringsdeskundigen zelf kan aankloppen.. ;)

Daarom ook dat ik hier ben he :)

Supreme81 schreef:De Malossi vario voor de Liberty is online echt nog wel te krijgen via verschillende websites.

OK, dat wist ik niet.
Ik hoop dat de verdeler die ook ergens anders wilt bestellen.

Remco1979 schreef:De rollen die je laat zien zijn 6.1 gram geen 15.5

Dank je voor de opmerking Remco.
Dat klopt dus inderdaad.
Aan mijn kennis tijfel ik niet en daarom ben ik hier om bij te leren :schater:
Maar het doet me wel twijfelen aan de kennis van de dealer ...

Een beetje verder op de website heb ik het volgende PDF document gevonden
http://storage.malossistore.com/files/montaggio/pdm/73%209420.pdf
Daar staat de lijst van verkrijgbare rolletjes en die gaan van 2,7 g tot en met 13 g
Malossi heeft dus geen rolletjes van 15.5 g voor deze vario ...
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#587 » 14 jun 2019, 23:08

Daxtalion schreef:
Supreme81 schreef:Dus een dealer kan van alles zeggen, maar denk dat je beter bij de ervaringsdeskundigen zelf kan aankloppen.. ;)

Daarom ook dat ik hier ben he :)

Supreme81 schreef:De Malossi vario voor de Liberty is online echt nog wel te krijgen via verschillende websites.

OK, dat wist ik niet.
Ik hoop dat de verdeler die ook ergens anders wilt bestellen.

Remco1979 schreef:De rollen die je laat zien zijn 6.1 gram geen 15.5

Dank je voor de opmerking Remco.
Dat klopt dus inderdaad.
Aan mijn kennis tijfel ik niet en daarom ben ik hier om bij te leren :schater:
Maar het doet me wel twijfelen aan de kennis van de dealer ...

Een beetje verder op de website heb ik het volgende PDF document gevonden
http://storage.malossistore.com/files/montaggio/pdm/73%209420.pdf
Daar staat de lijst van verkrijgbare rolletjes en die gaan van 2,7 g tot en met 13 g
Malossi heeft dus geen rolletjes van 15.5 g voor deze vario ...



Geen probleem. We zijn er inderdaad om elkaar te helpen.. Rollen van 7.5 gram in combinatie met de Malossi vario geven het beste resultaat. Begrijp niet wat je met 15.5 gram wilt..?
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#588 » 15 jun 2019, 08:30

Daxtalion, misschien even op YouTube kijken naar "vol gas met Joey" daar zijn o.a 2 filmpjes te bekijken over Liberty I-GET.
Ook o.a over de Piaggio Zip I-GET is een mooi leerzaam filmpje het heeft technisch het zelfde 4takt motorblok.
Dat soms wilde stoere gedoe van Joey Schaar vind ik altijd een beetje overdreven maar de Vespa monteur Joey heeft wel
verstand van zaken.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#589 » 15 jun 2019, 09:51

Ik kwam van de week een filmpje tegen op youtube van een Piaggio New Liberty 50cc welke origineel 40/45 MPH reed op de teller.
Dat is toch rond de 70 a 75/km/h (deze snelheid was voorheen altijd al wel haalbaar voor 50cc scooters) Daar zijn de regels natuurlijk anders met betrekking tot 50cc scooters, maar concludeer daarmee wel dat de Liberty's in Nederland behoorlijk geknepen zijn. De grootste nieuwsgierigheid bij mij is dan meteen waar die begrenzers zitten... Je zou dan voor veel minder kosten de scooter wat sneller laten rijden zonder al teveel toeren uit te halen met allerlei aanpassingen... En uiteraard afstellen met een simpel ringetje ivm voorkoming van een WOK...
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#590 » 15 jun 2019, 10:05

Misschien hebben ze wel een 80cc cilinder gemonteerd want dat kan ook heb ik mij laten vertellen, maar we moeten
ons maar beroepen op Malossi dat is veilig en haalbaar binnen de grens van een wok.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer