De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#41 » 01 aug 2019, 13:11

Het Gerard,
Mooi dat jullie zo hebben genoten en weer veilig thuis bent gekomen .

Patrick
2 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#42 » 01 aug 2019, 14:31

gerard schreef:GENIETEN , doe daar maar eens een definitie van.

Net voor 12 uur vandaag op donderdag was ik weer thuis van 2 dagen rijden met @Marco , ik heb super mooie dingen gezien mooie bossen en natuur , mooie bergen , waar we soms met 15 km per uur naar boven kropen , goed gegeten zowel in het hotel en op andere plaatsen , en heel veel gepraat , geluld , geouwehoerd en gekletst en allemaal over jullie , we hebben heerlijk gereden en van al die dingen genoten , het is nog geen 5 minuten stil geweest.


Dit is zo een klein beetje mijn verslag , dat van Marco is veel uitgebreider en mooier dan het van mij en hij heeft mooie foto,s , hij zit nu bij Berg aan de maas dus ook alweer ver op reis naar huis.

Marco bedankt voor deze super dagen , beschrijven kan ik het niet , ik heb genoten , het was dagen lang GENIETEN BEDANKT



Verdomme, ik ben jaloers.

Leuk Gerard, dat jullie zo'n plezier gehad hebben.
Hopelijk hebben jullie niet alleen maar negatief over mij geluld. :lol2:

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#43 » 01 aug 2019, 20:01

Verdomme, ik ben jaloers.

Leuk Gerard, dat jullie zo'n plezier gehad hebben.
Hopelijk hebben jullie niet alleen maar negatief over mij geluld. :lol2:

gr, Henk[/quote]






Natuurlijk ging het niet allemaal over jou Henk , zo,n 60 % ging maar over jou ongeveer :lol2:
2 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#44 » 04 aug 2019, 11:53

Marco_61 schreef:Na 2 keer een internal server error gekregen te hebben, en door het instabiele netwerk, ben in mijn verslag van dag 2 kwijtgeraakt. Heb ik voor Jan met de korte achternaam, anderhalf uur zitten typen op mijn telefoon. Ik geef de moed op. Ik ga wel verder met mijn verslag als ik thuis ben.
Gr, Marco.


Ik ben benieuwd nog. Heb jij nog prettige foto's voor ons laten zien?
Groetjes
Victor & Sandra
1 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#45 » 04 aug 2019, 20:57

Nog enkele foto's van dag 1.

op de heenreis kwam ik langs de Achelse kluis (abdij).
Afbeelding

Ff het pontje gepakt in Berg aan de Maas.
Afbeelding

Hier wacht ik op Steven Luuko, om te lunchen, en samen een stuk de Ardennen in te gaan.
Afbeelding

Ah, hier is ie al.
Afbeelding

In Mestreech de rest van het gezin gesproken, en ff wat gedronken.
Afbeelding

In Eupen afscheid genomen van Steven, en alleen verder gereisd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk aangekomen in mijn hotel.
Afbeelding

Afbeelding

Aahhh, lekker . Mijn eerste pilsje.
Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#46 » 04 aug 2019, 21:41

Dag 2.
Na een uitstekende nachtrust, mede door de lange dag, en een sloot Radler, werd ik om 8 uur wakker.
Vlug onder de douche, en hup, naar de eetzaal voor ontbijt. Daar stond een uitgebreid buffet te wachten met verschillende soorten beleg, kazen, sappen, enz enz enz. Ik was net klaar, toen Gerard de parkeerplaats opgereden kwam.

Afbeelding

Na hem hartelijk welkom hebben geheten, ging hij zijn dink uit de bus halen.

Afbeelding

Hij had zich al gemeld bij de receptie, maar kreeg pas namiddags de sleutel. Na een hoop bijgepraat te hebben gingen wij rond half 12 aan onze tour beginnen. Ik had niet zo'n lange tour in de tomtom geladen, omdat het al vrij laat was. Het zou een tour van 105 km worden door het Ourtal. Die route gaat door Luxemburg, Duitsland, en België. Onze eerste stop was bij het drielandenpunt, en het Europadenkmal.

Afbeelding
Afbeelding

Het monument bestaat uit vijf rechtop geplaatste megalithische stenen die vijf landen in de toenmalige Europese Gemeenschap symboliseerden. Op de stenen zijn gedenkplaten aangebracht van belangrijke Europeanen:

De zwerfzandsteen afkomstig uit Lüneburger Heide draagt de plaquette met Konrad Adenauer voor Duitsland.De blauwe leisteen afkomstig uit Vielsalmdraagt de plaquette met Paul-Henri Spaakvoor België.De zandsteen afkomstig uit het Müllerthaldraagt de plaquette met Joseph Bech voor Luxemburg.De leisteen afkomstig uit de Vogezendraagt de plaquette met Christian Pineauvoor Frankrijk.
Dat zijn de voorvechters geweest voor een verenigd Europa.

Nadat we heel erg geïnteresseerd alles in ons opgenomen hadden, was het tijd om weer te vertrekken. De omgeving werd steeds mooier. De kleine kronkelwegen slingerden zich door het heuvellandschap, en we werden achtereenvolgend getrakteerd op vergezichten, dan wel dichte beboste gebieden. heerlijk.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na verloop van tijd kregen we toch wel een beetje honger, dus besloten we om ergens een reuzehamburger te scoren.
En hij smaakte heerlijk.

Afbeelding

En verder ging het weer. Rijdend door allerlei verschillende dorpjes, nou ja, zo wil ik het ook niet noemen. Het waren meer gehuchten. Een kerk, en een handjevol huizen er om heen. Maar wel idyllisch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Om 17:00 uur kwamen we weer in ons hotel aan, na een gezellige dag.
Douchen, eten, pintje en naar bed.
3 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#47 » 04 aug 2019, 21:53

Wat een mooie foto's Marco.
Ik heb je verslag met plezier gelezen.

Hartelijke groetjes van je maatje,

Henk
1 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#48 » 06 aug 2019, 10:44

Dag 3.

Na een iets mindere nachtrust werd ik om kwart voor 8 wakker. We hadden om half 9 afgesproken voor ontbijt, dus ik had nog genoeg tijd om te douchen. Na een uitgebreid ontbijt, wat ons goed smaakte, aangezien we alle harde broodjes burgemeester hadden gemaakt, werd het tijd voor de tweede tourdag.
Ik had een route uitgezet in Luxemburg.
we reden van ons hotel in een rechte lijn naar Clervaux, waar onze tour zou beginnen. Maar eerst ff koffie drinken. De ober gaf aan dat ze nog gesloten waren, maar omdat we alleen koffie en thee bliefden, was hij toch bereid aan ons verzoek te voldoen.

Afbeelding

Daarna kon onze route door Luxemburg pas echt beginnen. De scooters hadden er ook zin in, en met brullende motortjes, reden we Clervaux uit. En weer ging het bergop en bergaf door kleine dorpjes en gehuchten. Alleen vergeleken met de route van de dag ervoor, zijn de wegen in Luxemburg beter onderhouden dan in België. En de route was spectaculairder. Regelmatig gingen we met een snelheid van 10 - 15 km per uur naar boven waarna we met meer dan 65 km per uur naar beneden vlogen. Overal langs de wegen stonden borden met waarschuwingen voor motorrijders, om rustig aan naar beneden te gaan in verband met de vele bochten. Nou, dat klopte. Veel bochten waar we met volle snelheid doorheen gingen, afgewisseld met verraderlijke haarspeldbochten. Na een tijdje kwamen we langs Bourscheid, waar op een rots een joekel van een kasteel lag. Ik heb er geen foto van kunnen maken, want het was veel te druk op de weg. Maar deze heb ik van internet geplukt, om jullie een idee te geven. Op die weg daaronder, hebben wij gereden.

Afbeelding

Het kasteel kon bezocht worden, maar we hebben gepast,want het wemelde daar van de toeristen. Dat is iets wat ik al meer tegen ben gekomen, maar daarover later meer.
En verder ging het.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze volgende stop was Diekirch. Een gemeente met een oorlogsmuseum. Het lijkt trouwens wel, of elke gemeente daar een museum heeft. Daar zijn we even gestopt voor een foto.
Afbeelding

Afbeelding

Op onze route naar het eindpunt Vianden, kwamen we ook nog door het mullerthal. Daar was het ook al vergeven van de toeristen, allemaal Hollanders.
We hadden echt geen zin om achter elkaar in ganzenpas naar het watervalletje te lopen, dus maar snel doorgereden.

Afbeelding

In Bollendorf, niet zo heel ver van onze eindbestemming, begonnen de magen te knorren, dus zijn we gestopt bij een kebabzaak, voor een grote schotel. Genereus gedoneerd door Gerard. Hier zijn geen foto's van, want voor we het doorhadden, waren de borden al leeg. Na een paar flinke boeren, en scheten, zijn we doorgereden naar Vianden, onze eindbestemming.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar hebben we een terras opgezocht, om wat te drinken.
Vianden is een mooi stadje, maar helemaal verpest door toeristen. Het was er net zo druk als de binnenstad van Amsterdam op een zaterdagmiddag, en het waren allemaal HOLLANDERS. Een luidruchtig volk, die luidkeels roepend laten merken, dat ze er zijn. En het ergste van alles was nog wel, dat de serveersters op het terras waar wij zaten, rasechte Hollandse grieten waren. Mij kwamen de beelden van mijn vakanties van lang geleden bovendrijven. In Benidorm, Nederlandse toeristen, en restaurants, met de bekende namen: Broodje van Kootje, en Friet van Piet. Ik zal eerlijk zeggen dat ik er geen zak aan vond. Ik ga er nog wel een keertje buiten het seizoen naar toe, als het wat rustiger is.
Van hieruit zijn we rechtstreeks naar ons hotel teruggereden, wat ook nog een 3 kwartier was, en rond 6 uur reden we daar de parking op. Nog even napraten, en ik trakteerde op ijs. Heerlijk.

Afbeelding

Gerard ging daarna zijn scooter in de bus zetten, want de minivakantie zat erop. Morgen weer naar huis.
4 x

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#49 » 06 aug 2019, 19:32

Marco en Gerard
Leuk om te lezen dat jullie het prima naar de zin hebben gehad.

Mooie verslag en nog mooiere foto's .
Bedankt voor het delen
1 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen.

Bericht#50 » 07 aug 2019, 13:48

Jullie hebben een paar mooie dagen gehad in een schitterende omgeving. :thumbsup:
1 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2019”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer