Trilling vario

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Trilling vario

Bericht#11 » 12 aug 2019, 19:23

Ik heb zelf een orbit 2 gehad en met een goedkopere riem waar te veel flexibiliteit inzit gaat op hogere snelheid zoeken waardoor de scoot een tikkeltje nerveus wordt. Dit is uiteindelijk verholpen met een dayco riem en de huidige berijder is er nog steeds content mee.
0 x

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Re: Trilling vario

Bericht#12 » 13 aug 2019, 00:44

Bedankt allemaal voor het meedenken!! Aan jullie heb ik meer dan aan de dealer haha.

@Ecstechneut weet u misschien hoelang de standaard variobus is dan kan ik kijken of ik een langere kan vinden op internet. En dan bij de dealer vragen om die erin te zetten. Of werkt een opvulring van 1.3mm net zo goed?
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Het juiste antwoord

Bericht#13 » 13 aug 2019, 18:09

Iets wat een dealer zeker moet weten. Als toevoeging zegmaar.

Ecstechneut schreef:1.3mm langere variobus en het gegier/getril van de vsnaar in de koppeling is weg.

oorzaak: als je zonder ring gaat rijden komt de snaar op het hoogste punt van de vario, daardoor trekt de snaar hem diep in de koppeling waardoor hij op de mainshaft gaat aanlopen. (daar zit een verdikking) (aftermarket koppeling heeft die niet)

(ik ga nu uit van standaard gewicht rollen)
0 x

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Re: Trilling vario

Bericht#14 » 13 aug 2019, 18:52

Ik ben toch maar even verstandig geweest en heb even contact opgenomen met allbike:)
0 x

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Re: Trilling vario

Bericht#15 » 20 aug 2019, 18:25

Zo vandaag vroeg uit de veren en om 8 uur op de scooter gestapt richting Allbike. Na 2 uurtjes tuffen aangekomen in zaandam. De scooter achtergelaten en hij zou eind van de middag klaar zijn. Ik had niet zo zin om de hele dag alleen door de stad te lopen dus ik heb de trein terug naar leiden genomen ik dacht dan ga ik even een paar uur werken en neem dan de trein weer terug.

Mijn trein reed net Leiden in en toen kreeg ik een SMS dat de scooter al klaar was! Dus ik kon in de zelfde trein blijven zitten om weer terug te gaan naar Zaandam haha.

Daar aangekomen heeft Tim (ecstechneut) uitgelegd wat er gedaan is. De ecu is goed afgesteld en de rolletjes zijn vervangen door dr. Pully sliders. Aangezien er al weer iets meer als 1000 km op stond heeft hij ook gelijk een beurtje gehad. Dus de 1500 km beurt is een beetje vervroegd uitgevoerd haha. Het bleek dat de leverende dealer niet heel secuur was... Er zat een slangetje niet goed en er miste een boutje bij de carter. Erg slordig!

Even een proef rondje gereden en wat blijkt.. De scooter rijd eindelijk zoals een nieuwe scooter hoort te rijden!! Trekt soepel en snel op in een lijn naar de top van 56 op de teller en op de top trilt de vario ook niet meer zo raar. Dus ik ben helemaal gelukkig!

Nu op naar de 3000 km en dan maak ik zeker weer een afspraak bij Allbike voor een beurt! @Ecstechneut heel erg bedankt!
4 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Trilling vario

Bericht#16 » 20 aug 2019, 18:34

Top gedaan. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Trilling vario

Bericht#17 » 21 aug 2019, 14:23

:cheers: Честито нов скутер
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Trilling vario

Bericht#18 » 21 aug 2019, 14:51

stoyanov schreef::cheers: Честито нов скутер

Handig een nieuwe scooter
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Trilling vario

Bericht#19 » 22 aug 2019, 18:29

ecs afgesteld....???? bestaat er al chip-tuning voor brommers dan?

Niet bij te houden die techniek.

Ik wist wel van de lamdasonde emulators,...dan rijdt hij altijd met de meest rijke mengsels.
Andere ecu heb ik ook gezien power commanders etc,...maar ik wist niet dat standaard ecu-tjes te "mappen"waren.

bedankt en gegroet.
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Trilling vario

Bericht#20 » 22 aug 2019, 19:53

Elyseo General ik denk dat je een hele poos niet online geweest bent?
Sinds dat het euro 4 aanbod kwam en daarmee de scooters die door een slechte afstelling bleven stotteren zijn er velen binnen de club die met het ecs afstellen geweest zijn. En natuurlijk hebben de meesten dat bij Allbike in zaandam laten doen.
3 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer