AGM Caferacer wilt niet starten.

Woensel180cc

AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#1 » 08 sep 2019, 18:56

Hallo ik heb de cilinder en cilinderkop van mijn AGM moeten vervangen alleen heb ik nu problemen met het starten van de brommer.

Ik heb de kleppen meerdere malen afgesteld op 0.05 en 0.08 of soms ietsjes losser of strakker om te kijken of dat zou werken, maar hij wilt niet starten, er komt wel benzine uit bij de uitlaat?!...

Ik stel de kleppen als ik in het kijkgat de streep met dat bolletje van de T zie, en ook geprobeerd bij de indicator van het nokkenastandwiel..

Zou iemand mij kunnen helpen? A.u.b. ik zit even vast en word er depressief van
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#2 » 08 sep 2019, 19:05

Je zegt het zelf. Je hebt zelf de cilinder en de kop gewisseld, en de timingsmarkeringen komen niet overeen. Dan kan ik maar één ding bedenken, je nokkenas en krukas staan niet goed t.o.v. elkaar.
2 x

Woensel180cc

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#3 » 08 sep 2019, 19:08

FTrotsenburg schreef:Je zegt het zelf. Je hebt zelf de cilinder en de kop gewisseld, en de timingsmarkeringen komen niet overeen. Dan kan ik maar één ding bedenken, je nokkenas en krukas staan niet goed t.o.v. elkaar.


Waar zit mijn krukas? Zo ver ik weet heb ik daar niet aan gezeten, en hoe zou ik die dan weer goed tegenover elkaar kunnen zetten?
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#4 » 08 sep 2019, 19:15

Dat je dit antwoord geeft doet mij schrikken dat je zelf de cilinderkop los hebt gehaald. Ik kan nog maar één ding zeggen als je je brommer weer snel nodig hebt, dat is duw hem naar een dealer (of laat hem ophalen als de dealer ver weg is).

Als je even de tijd hebt moet je je even goed inlezen hoe een ontbrandingsmotor werkt, wat alle onderdelen zijn en doen en hoe je die op moet bouwen.
1 x

Woensel180cc

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#5 » 08 sep 2019, 19:19

FTrotsenburg schreef:Dat je dit antwoord geeft doet mij schrikken dat je zelf de cilinderkop los hebt gehaald. Ik kan nog maar één ding zeggen als je je brommer weer snel nodig hebt, dat is duw hem naar een dealer (of laat hem ophalen als de dealer ver weg is).

Als je even de tijd hebt moet je je even goed inlezen hoe een ontbrandingsmotor werkt, wat alle onderdelen zijn en doen en hoe je die op moet bouwen.


Bedankt voor uw moeite om dit antwoord te schrijven, maar het helpt uiteindelijk niet.

De cilinderkop is inderdaad losgehaald maar erop gezet door iemand met kennis, helaas heeft hij ook geen idee meer waardoor hij nu niet wilt starten. Zou toch even kunnen antwoorden op mijn vraag hoe ik die goed tegenoverelkaar kan zetten, want niet iedereen heeft het makkelijk dat er scooter zaken in de buurt liggen die eerlijke prijzen hanteren.
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#6 » 08 sep 2019, 19:21

Gewoon de merktekens gelijk zetten en dan weer proberen.
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#7 » 08 sep 2019, 19:22

Woensel180cc schreef:Waar zit mijn krukas? Zo ver ik weet heb ik daar niet aan gezeten, en hoe zou ik die dan weer goed tegenover elkaar kunnen zetten?

Serieus?
En jij sleutelt aan je motorblok en vind het dan raar dat hij het niet meer doet?
1 x

Woensel180cc

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#8 » 08 sep 2019, 19:22

Remco1979 schreef:Gewoon de merktekens gelijk zetten en dan weer proberen.


Er is een tutorial te vinden hier op het forum maar die betreft het 2014 model, het model van mij heeft andere merktekens, waar moet ik de mijne op zetten"
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#9 » 08 sep 2019, 19:52

Ik zou hier niets meer aan doen en gewoon naar een dealer brengen , je kan nu het alleen nog maar erger maken dan het al is ..

laat hem gewoon helemaal na kijken , dan weet je zeker dat als hij bij de dealer vandaan komt dat alles het weer goed doet
het is leuk om alles zelf te doen maar je bent vaak een hoop geld meer kwijt dan als je hem naar de dealer brengt zeker als het gaat om dit soort dingen

vroeger trok ik alles uit elkaar wat ik maar in mijn handen kreeg en ja vaak kwam het wel goed ( op een paar boutjes en moertjes die ik over hielt , maar dat is normaal ( je heb gewoon gelijk wat reserves ) :schater:

maar de laatste jaren laat ik gewoon alles doen door de dealer dan heb je geen stress met rijden van , heb ik het wel goed gedaan en het rijd nu ook en stukje zekerder

Dus als je nu gewoon dat ding wegbrengt naar een goede dealer dan zal je er veel plezier hebben als hij weer goed rijd
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#10 » 08 sep 2019, 20:19

Vliegwiel zit aan de krukas.
Daar staat een T markering op.
Dan weet je in elk geval dat de zuiger in het bovenste dode punt staat.
Hoe je dan kan zien of het nokkenastandwiel goed staat, daar heb ik geen idee van.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer