Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#641 » 06 okt 2019, 09:03

Vreemd,.. zou Jan-H daar ook last hebben van een weer/klimaat afhankelijke New Liberty? :)
Laatst gewijzigd door René K op 06 okt 2019, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#642 » 06 okt 2019, 10:46

Vreemd dat Joey dat aangeeft. Zoals eerder gezegd heb ik met mijn Liberty nog nooit verschil gemerkt qua rijden. Zelfs met de vrieskou reedt hij nog als een trein... Merkte ook niets in topsnelheid. Uiteindelijk 11000km op de klok gezet voordat ik hem verkocht. In die periode zou ik iets opgemerkt moeten hebben.. Dus er zit mogelijkerwijs ergens iets niet goed...
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#643 » 06 okt 2019, 12:59

Of Joey kan de I-GET 4takt motoren nog niet uitlezen en/of inleren,....maar ik schat Joey toch wel vakbekwaam.
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#644 » 06 okt 2019, 16:17

René K schreef:Vreemd,.. zou Jan-H daar ook last hebben van een weer/klimaat afhankelijke New Liberty? :)


Nee hoor, zelfs na een winterstop niet.
Starten en direct- ook met koud- weer na even opwarmen de normale trekkracht en snelheid. :sct1:
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

wijo92

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#645 » 12 okt 2019, 17:32

Hey, nieuw hier. Leuk forum :thumbsup: !
Ik heb betrouwbaar vervoer nodig om naar het werk te komen, ik denk dat ik een Piaggio Liberty wil kopen. Doe er nu 45min over met een Tomos snor die 25-30 gaat, het ding hapert nogal. Geen benzinemeter en gedoe met mengsmering ben ik nu wel zat.
Nu opzoek naar een 4-takt bromscooter, ik ga geen tweedehandse scooter meer kopen. Het zijn vaak slecht-onderhoude, afgeraggelde dingen.

Heb bijna het hele thread al gelezen en de Piaggio Liberty ziet er uit als een goede keuze.
Ik was eigenlijk wel verkocht, maar ik zit met kickstart. Zit deze erop? (sommige foto's op google wel, foto's bij dealers niet) Hoeveel zou het kosten om dat erop te laten zetten?
Ik heb weinig vertrouwen in electrische starts, wil dus graag een kickstart voor de zekerheid.

Ik vind de Sym Fiddle 2 en 3 ook wel leuk (en goedkoper). Hoe vergelijken die met de Liberty?
Betrouwbaarheid en weinig gezeik is top prioriteit.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#646 » 12 okt 2019, 17:55

wijo92 schreef:Ik was eigenlijk wel verkocht, maar ik zit met kickstart. Zit deze erop? (sommige foto's op google wel, foto's bij dealers niet) Hoeveel zou het kosten om dat erop te laten zetten?
Ik heb weinig vertrouwen in electrische starts, wil dus graag een kickstart voor de zekerheid.


Kickstarten bij een motor met injectie gaat niet werken. Omdat er stroom moet zijn voor de benzinepomp en de ecu. Het kleine korte stootje wat je opwekt bij het kicken is wel genoeg voor de bougie (bij een motor met carburateur) maar niet genoeg om benzine druk e.d. op te bouwen.

Op een scooter met injectiemotor (wat het electrisch starten een stuk betrouwbaarder maakt omdat er bij elke weerssituatie een goed mengsel ingespoten word) ga je dus geen kickstart kunnen vinden.

En zolang je de scooter goed onderhoud, zul je geen startproblemen ondervinden (of je moet een maandagochtend startmotor te pakken hebben bijvoorbeeld.
1 x

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#647 » 12 okt 2019, 18:56

wijo92 schreef:Hey, nieuw hier. Leuk forum :thumbsup: !
Ik heb betrouwbaar vervoer nodig om naar het werk te komen, ik denk dat ik een Piaggio Liberty wil kopen. Doe er nu 45min over met een Tomos snor die 25-30 gaat, het ding hapert nogal. Geen benzinemeter en gedoe met mengsmering ben ik nu wel zat.
Nu opzoek naar een 4-takt bromscooter, ik ga geen tweedehandse scooter meer kopen. Het zijn vaak slecht-onderhoude, afgeraggelde dingen.

Heb bijna het hele thread al gelezen en de Piaggio Liberty ziet er uit als een goede keuze.
Ik was eigenlijk wel verkocht, maar ik zit met kickstart. Zit deze erop? (sommige foto's op google wel, foto's bij dealers niet) Hoeveel zou het kosten om dat erop te laten zetten?
Ik heb weinig vertrouwen in electrische starts, wil dus graag een kickstart voor de zekerheid.

Ik vind de Sym Fiddle 2 en 3 ook wel leuk (en goedkoper). Hoe vergelijken die met de Liberty?
Betrouwbaarheid en weinig gezeik is top prioriteit.

Hallo @wijo92,

Het zou fijn zijn als je eigen even wilt voorstellen in daarvoor bestemde onderwerp.
Stel je even voor
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#648 » 12 okt 2019, 19:40

wijo92 schreef:Hey, nieuw hier. Leuk forum :thumbsup: !
Ik heb betrouwbaar vervoer nodig om naar het werk te komen, ik denk dat ik een Piaggio Liberty wil kopen. Doe er nu 45min over met een Tomos snor die 25-30 gaat, het ding hapert nogal. Geen benzinemeter en gedoe met mengsmering ben ik nu wel zat.
Nu opzoek naar een 4-takt bromscooter, ik ga geen tweedehandse scooter meer kopen. Het zijn vaak slecht-onderhoude, afgeraggelde dingen.

Heb bijna het hele thread al gelezen en de Piaggio Liberty ziet er uit als een goede keuze.
Ik was eigenlijk wel verkocht, maar ik zit met kickstart. Zit deze erop? (sommige foto's op google wel, foto's bij dealers niet) Hoeveel zou het kosten om dat erop te laten zetten?
Ik heb weinig vertrouwen in electrische starts, wil dus graag een kickstart voor de zekerheid.

Ik vind de Sym Fiddle 2 en 3 ook wel leuk (en goedkoper). Hoe vergelijken die met de Liberty?
Betrouwbaarheid en weinig gezeik is top prioriteit.


Als het gehele topic hebt gelezen ben je aardig op de hoogte ;)
De SYM Fiddle 2 en 3 zijn ook prima scooters. Heb zelf ook SYM gereden. Enige wat ik erover kan zeggen qua verschillen is dat Piaggio net wat mooier en degelijker is afgewerkt.. Daar betaal je dan ook wat meer voor. Al zit er tussen een SYM ST en een New Liberty ook weinig tot geen prijsverschil meer.
Zou je willen adviseren om eens goede proefritten te maken op deze scooters. Dan voel je snel genoeg wat bij je past. Mocht je toch al enigszins voor een New Liberty hebben gekozen dan kan ik je uit ervaring vertellen dat je daar een zeer fijne en betrouwbare scooter aan gaat krijgen..

Succes met je keuze en zoektocht.
0 x

wijo92

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#649 » 12 okt 2019, 21:30

Ah dank voor de opheldering FTrotsenburg. Had ik dat toch verkeerd begrepen. Wel goed om te horen dat e-start beter werkt op 4-takt.
Ik zie wel dat de Fiddle 2 4takt een kickstart heeft, maar dat is zo'n "hybrid" ding zonder injectie denk ik dan?

Bedankt voor de toelichting Supreme81. 300 euro minder voor Fiddle 3, 800 minder voor Fiddle 2. Maar als de kwaliteit beter is vind ik het niet erg om wat meer te betalen voor een Liberty.
Ik ga komende week even langs een dealer om ze te bekijken, en misschien kopen :)


Eagleseye schreef:Hallo @wijo92,

Het zou fijn zijn als je eigen even wilt voorstellen in daarvoor bestemde onderwerp.
Stel je even voor

Oke, zal ik doen!
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#650 » 13 okt 2019, 00:14

wijo92 schreef:Ah dank voor de opheldering FTrotsenburg. Had ik dat toch verkeerd begrepen. Wel goed om te horen dat e-start beter werkt op 4-takt.
Ik zie wel dat de Fiddle 2 4takt een kickstart heeft, maar dat is zo'n "hybrid" ding zonder injectie denk ik dan?

Bedankt voor de toelichting Supreme81. 300 euro minder voor Fiddle 3, 800 minder voor Fiddle 2. Maar als de kwaliteit beter is vind ik het niet erg om wat meer te betalen voor een Liberty.
Ik ga komende week even langs een dealer om ze te bekijken, en misschien kopen :)


Eagleseye schreef:Hallo @wijo92,

Het zou fijn zijn als je eigen even wilt voorstellen in daarvoor bestemde onderwerp.
Stel je even voor

Oke, zal ik doen!


Zien is kopen... Wat ik je brom! :D
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer