Kymco Agility 50 12"

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#11 » 23 okt 2019, 13:38

Even een dagje vrij genomen en dan is het leuk om een beetje aan de tweewielers te prutsen. Vocht, kou en pekel zijn slecht voor je materieel, dus nemen we voorzorgsmaatregelen. De Suzuki heb ik ingespoten met ACF50 (http://www.corrosion-control.nl/). Dat spul werkt echt goed, je kan zorgeloos de winter door zonder roest en narigheid. Na de vorst spuit je je motor of scooter weer schoon, en klaar is Kees.

Nadeel is dat het nogal duur is, dus de Kymco moet het doen met een wasbeurt van € 1. :mrgreen:
Afbeelding

Maar m'n mooie imitatie uitlaat krijgt nog wat extra aandacht (want ik heb geen zin om na de winter weer een nieuwe te moeten kopen):
Afbeelding

Overspuiten is natuurlijk het mooiste, maar wie heeft daar nou zin in. Dus ik smeer de uitlaat gewoon in met een gulle kwast lijnolie, en dat is een uitstekende conservering. Nadeel is wel dat het spul erg stinkt en tevens nogal plakt, dus je rijdt al snel met een meurende en enigszins zanderige uitlaat. Maar het voordeel is dat het heel goedkoop is, goed werkt en snel is aan te brengen. Aanrader voor den luie mensch! :mrgreen:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#12 » 23 okt 2019, 13:47

Lijnolie stinken? Daar ben ik het niet mee eens. Pure lijnolie ruikt heerlijk, het is pas als je het aanlengt met terpentijn(de bouwmarkt flessen dus) dat het begint te stinken.

(Ik ben vrijwilliger op een oliemolen uit 1620 waar we nog op originele wijze lijnolie persen)
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#13 » 23 okt 2019, 14:52

Hmmm, dan ben ik wel benieuwd hoe pure lijnolie ruikt! Mijn flesje van de bouwmarkt ruikt niet bepaald naar bloemetjes.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#14 » 23 okt 2019, 15:17

Heinz schreef:Hmmm, dan ben ik wel benieuwd hoe pure lijnolie ruikt! Mijn flesje van de bouwmarkt ruikt niet bepaald naar bloemetjes.


Lijnolie ruikt naar de sporthal waar je als kind gymles in kreeg.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#15 » 23 okt 2019, 15:31

stoyanov schreef:
Heinz schreef:Hmmm, dan ben ik wel benieuwd hoe pure lijnolie ruikt! Mijn flesje van de bouwmarkt ruikt niet bepaald naar bloemetjes.


Lijnolie ruikt naar de sporthal waar je als kind gymles in kreeg.


Nee dat is lijnolie waar schimmel op zit.
2 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#16 » 23 okt 2019, 15:32

Heinz schreef:Hmmm, dan ben ik wel benieuwd hoe pure lijnolie ruikt! Mijn flesje van de bouwmarkt ruikt niet bepaald naar bloemetjes.


Als je 3jaar geleden al bij het forum was geweest had je mee gekund met mijn toer waarbij we ook een bezoek aan die molen brachten. Misschien moet ik dat volgend jaar nog maar eens terugbrengen.
3 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#17 » 23 okt 2019, 15:39

FTrotsenburg schreef:
Heinz schreef:Hmmm, dan ben ik wel benieuwd hoe pure lijnolie ruikt! Mijn flesje van de bouwmarkt ruikt niet bepaald naar bloemetjes.


Als je 3jaar geleden al bij het forum was geweest had je mee gekund met mijn toer waarbij we ook een bezoek aan die molen brachten. Misschien moet ik dat volgend jaar nog maar eens terugbrengen.


Als er weer eens zo'n tour wordt georganiseerd, wil ik wel meerijden. :sct1:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#18 » 30 nov 2019, 11:11

Grrrr, wel feest hoor om in een kansenwijk te wonen... :bandana:

Afbeelding

Nou, daar kan een nieuw slotje in. Die slotjes komen alleen compleet in een setje met contactslot en benzinedop, maar die gooi ik voorlopig op de plank. Bij m'n vorige scooter was ook een keer het contactslot gemold (voordat 'ie werd gestolen...), en dat kan bij deze scooter ook weer gebeuren.
Ik heb ook geen zin om zelf te gaan prutsen, dus de monteur mag het deze keer doen. Kunnen meteen de kleppen worden gesteld. Mag allemaal weer wat kosten.

Scooter doet het verder goed. Ook geen enkel probleem ondervonden met de E10 benzine.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#19 » 04 dec 2019, 16:58

De Agi is weer terug! :sct1:

Wat is er allemaal gedaan:
- Kleppen gesteld
- Slot van het zadel vervangen
- Bougie vervangen
- Remmen schoongemaakt
- Remkabel vervangen

Rijdt en remt weer een stuk beter! Kosten: € 105.

Ik hoop nu wel dat die klojo's van m'n scooter afblijven, anders is de lol er wel vanaf voor mij.

Afbeelding
Ben benieuwd hoe lang het stelmechaniekje blijft glimmen... :mrgreen:

Afbeelding
Ziet er op zich niet slecht uit.

Afbeelding
Setje bestaande uit een contactslot, tankdop en buddyslotje kost maar € 30! Het nieuwe contactslot bewaar ik maar even omdat het wel een klusje is om het erin te zetten en het oude nog prima werkt. Je weet nooit of er nog eens mee gerotzooid wordt... :2guns: Dan maar twee sleutels aan de bos.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#20 » 04 dec 2019, 23:06

Sticker erop plakken:

Afblijven... deze is al gejat :cheers:

Of een varkenspoot eraan hangen.

(misschien ben ik nu generaliserend) :verstop:
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer