Delight schreef:Dus met andere woorden...je mag alleen een lek krijgen precies in het midden van je band?
Nou...dat geeft vertrouwen.
Welk gedeelte van de band gebruik je 90% van de tijd niet? Juist. De zijkanten van de band (waar de ride-on dus niet komt, dat gedeelte zegmaar) rijd je eigenlijk pas op als je veel circuit rijd.
Laten we zeggen dat je dus 90% v.d. tijd rijd op het vlak waar de ride-on wel zijn werk doet. Dan is de kans dat je lek rijd en de ride-on niets kan doen vrij klein. Maar ja, je zult altijd zien dat je in de bocht lek rijd, of zoals de enige keer dat ik lek gereden heb het stuk glas precies in de watergoot stak, het dunste stuk van de band dus. (toen had ik nog geen ride-on)
De enige manier om 100 zeker te weten dat je niet lek rijd is of niet gaan rijden, of massieve banden nemen. Al het andere is maar een hulpmiddel om de kans op de nadelen van het lekrijden (want met ride-on rijd je immers nog steeds lek, maar het word meteen gedicht) te verminderen.
Ook helpt een te hoge bandenspanning ook niet mee voor de ride-on. De werking van ride-on is gebasseerd op het kort plat worden van de band op het moment dat het het wegdek raakt. Hoe zachter de band, hoe vlakker die word en dus hoe verder de ride-on zich kan verspreiden.