Ride on ????

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Ride on ????

Bericht#21 » 04 nov 2019, 21:37

Delight schreef:Dus met andere woorden...je mag alleen een lek krijgen precies in het midden van je band?
Nou...dat geeft vertrouwen.


Welk gedeelte van de band gebruik je 90% van de tijd niet? Juist. De zijkanten van de band (waar de ride-on dus niet komt, dat gedeelte zegmaar) rijd je eigenlijk pas op als je veel circuit rijd.

Laten we zeggen dat je dus 90% v.d. tijd rijd op het vlak waar de ride-on wel zijn werk doet. Dan is de kans dat je lek rijd en de ride-on niets kan doen vrij klein. Maar ja, je zult altijd zien dat je in de bocht lek rijd, of zoals de enige keer dat ik lek gereden heb het stuk glas precies in de watergoot stak, het dunste stuk van de band dus. (toen had ik nog geen ride-on)

De enige manier om 100 zeker te weten dat je niet lek rijd is of niet gaan rijden, of massieve banden nemen. Al het andere is maar een hulpmiddel om de kans op de nadelen van het lekrijden (want met ride-on rijd je immers nog steeds lek, maar het word meteen gedicht) te verminderen.

Ook helpt een te hoge bandenspanning ook niet mee voor de ride-on. De werking van ride-on is gebasseerd op het kort plat worden van de band op het moment dat het het wegdek raakt. Hoe zachter de band, hoe vlakker die word en dus hoe verder de ride-on zich kan verspreiden.
Laatst gewijzigd door FTrotsenburg op 05 nov 2019, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Ride on ????

Bericht#22 » 04 nov 2019, 22:01

euh nou ja zal wel weer de negatieveling zijn
maar ik ben het eigenlijk wel met arno eens geeft vertrouwen .. niet dus.
en dan als je in het exacte nmidden lek rijdt heeft de band ineens te weinig profiel zeker
ik heb midden in de band lek gereden vanaf duitsland en die liep gewoon leeg. die prut kwam er efke s uit sijpelen en toen bleef de band gewoon zahct ook na oppompen prop er in en door de anwb die toch met dennis zijn scoot bezig was hem opgepompt en nog 2 keer bijgepompt..
thuis nog eens toen bleef hij redelijk hard dus eigenlijk (ondanks dat het een sponsor is valt het resultaat enigzins tegen..
roelf
maar toch blijf ik het er in doen al was het alleen al voor de balancerende werking van het goedje
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Ride on ????

Bericht#23 » 04 nov 2019, 22:33

Ik had paar maanden geleden lekke band, prop in laten doen en bleef langzaam leeg lopen, wrschl doordat het gat er schuin in zat of zo. Ride on erbij gedaan aangezien het een nieuwe band was en geen problemen meer gehad
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Ride on ????

Bericht#24 » 04 nov 2019, 23:38

FTrotsenburg schreef:Welk gedeelte van de band gebruik je 90% van de tijd? Juist. De zijkanten van de band (waar de ride-on dus niet komt, dat gedeelte zegmaar) rijd je eigenlijk pas op als je veel circuit rijd.

Ik kan er niks aan doen, maar ik maak toch geregeld bochten tijdens mijn woon/werkverkeer en dat doe ik niet op het middenstuk vd band.
Dat je alleen maar de zijkanten gebruikt op het circuit zegt meer over jouw rijden...
Neem eens een paar rijlessen en er gaat denk ik een wereld voor je open.
Sorry Frank, maar een motor/scooterband is niet voor niks rond...
Anders hadden ze wel platte banden eronder gezet!
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Ride on ????

Bericht#25 » 04 nov 2019, 23:44

Delight schreef:
FTrotsenburg schreef:Welk gedeelte van de band gebruik je 90% van de tijd? Juist. De zijkanten van de band (waar de ride-on dus niet komt, dat gedeelte zegmaar) rijd je eigenlijk pas op als je veel circuit rijd.

Ik kan er niks aan doen, maar ik maak toch geregeld bochten tijdens mijn woon/werkverkeer en dat doe ik niet op het middenstuk vd band.
Dat je alleen maar de zijkanten gebruikt op het circuit zegt meer over jouw rijden...
Neem eens een paar rijlessen en er gaat denk ik een wereld voor je open.
Sorry Frank, maar een motor/scooterband is niet voor niks rond...
Anders hadden ze wel platte banden eronder gezet!



Een 12" band heeft een veel breder loopvlak dan een 16" band...
Ik vermoed dat daar de crux zit.
Als ik kijk naar mijn banden van 12", dan zie ik dat ze zijn afgesleten tot voorbij de "schaamrandjes" (*kuch*)
Probeer jij een 16" band maar eens zover te krijgen.
Dan lig je, vermoedelijk, op je plaat.
Just my two cents
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Ride on ????

Bericht#26 » 04 nov 2019, 23:55


Welk gedeelte van de band gebruik je 90% van de tijd? Juist. De zijkanten van de band (waar de ride-on dus niet komt, dat gedeelte zegmaar) rijd je eigenlijk pas op als je veel circuit rijd.

Laten we zeggen dat je dus 90% v.d. tijd rijd op het vlak waar de ride-on wel zijn werk doet. Dan is de kans dat je lek rijd en de ride-on niets kan doen vrij klein. Maar ja, je zult altijd zien dat je in de bocht lek rijd, of zoals de enige keer dat ik lek gereden heb het stuk glas precies in de watergoot stak, het dunste stuk van de band dus. (toen had ik nog geen ride-on)

De enige manier om 100 zeker te weten dat je niet lek rijd is of niet gaan rijden, of massieve banden nemen. Al het andere is maar een hulpmiddel om de kans op de nadelen van het lekrijden (want met ride-on rijd je immers nog steeds lek, maar het word meteen gedicht) te verminderen.

Ook helpt een te hoge bandenspanning ook niet mee voor de ride-on. De werking van ride-on is gebasseerd op het kort plat worden van de band op het moment dat het het wegdek raakt. Hoe zachter de band, hoe vlakker die word en dus hoe verder de ride-on zich kan verspreiden.


Lijkt mij zeer sterk dat je 90 Procent bochten werk rijd ... eerder 10 procent .... of je moet alleen slinger achtige wegen in je omgeving hebben .... die je aflegt .
Je kan het na 1 Rit zo aflezen aan je banden ....

tevens als je band versleten is , zitten er nog Haren aan de zijkant van de banden , als 90 procent slijtage aan de zijkanten zijn , zal dat niet te zien zijn .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Ride on ????

Bericht#27 » 05 nov 2019, 00:00

Delight schreef:Dat je alleen maar de zijkanten gebruikt op het circuit zegt meer over jouw rijden...
Neem eens een paar rijlessen en er gaat denk ik een wereld voor je open.


Ik denk dat ik afgelopen zomer in de alpen mijn g-dink met bepakking platter gehad heb als de gemiddelde zomer motorrijder met zijn r1 of fazer haald.

En met het midden v.d. band bedoel ik zegmaar het middelste 1/3e stuk. Ik wil wel eens weten hoeveel meter je het stuk band daarbuiten gebruikt op een stuk woon werk van 20 kilomter met 12 kilomter snelweg ertussenin. Ik denk dat dat bar weinig is.

En dan is er nog eens het verschil tussen de motor en brommer. (brom)fietspaden zijn nou niet bepaald bedoeld en gemaakt om hard door de bochten te rijden, wat er weer voor zorgt dat je gemiddeld met een kleinere hellingshoek rijd.

@Brute-Force Goed opgemerkt :worshippy: 4 zinnen vooruit werken en dan de eerste aanpassen werkt niet natuurlijk :schater:
1 x

Gebruikersavatar
Burt Munro
Berichten: 112

Re: Ride on ????

Bericht#28 » 05 nov 2019, 07:32

Ik vind t t nogal kort door de bocht van meneer Ride on....
Er zit niet voor niets lucht in banden, als je door een kuiltje of over een bult
Op t wegdek rijdt vervormd de band, mede daarom loopt t profiel ook naar de zijkant van de band..
Ik hou t bij een proppen setje , je weet dan tenminste dat je band lek is en kan je de schade aan de band zelf beoordelen.
Als t karkas van je band kapot is heb je het niet eens in de gaten.
Zie Ride on als een manier om thuis te komen , meer niet.!
1 x
It's nice to be a Lunatic.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Ride on ????

Bericht#29 » 05 nov 2019, 09:26

maar das zowiezo zo
het helpt om door te rijden dus ride one nooit heeft ride one gezegd dat je er dan nog 10.000km mee door kan en moet rijden net als een proppenzetje ook voor thuis komen zodra ik dan thuis ben en bathoorn scooters open gaat die band met prop er af en komt er een nieuwe onder.. simpel zat.
maar je mag verwachten dat waar profiel zit grof weg je ook ride one werking mag hebben maar even in alle eerlijkheid als ik de scooter 2 weken niet gebruik en ik ga rijden merk ik zelfs dat het nog vloeibare deel van de ride one naar het onderste punt is gezakt duurt misschien een km maar toch..
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer