Ik heb hier een reactie neergezet, maar ook weer verwijderd, omdat ik niet genoeg thuis ben in de materie van ECU gestuurde carburateurs.
Bij deze doe ik toch een poging om een enigszins waardevolle reactie te geven, in de hoop dat het bijdraagt aan de oplossing van je probleem.
Als het mijn scooter was geweest, dan had die hele mieterse bende er allang van afgesloopt geweest en vervangen door een conventionele carburateur; maar ja... het is mijn scooter niet.
Ik (met de nadruk op ik) zou inderdaad de luchtschroef een kwartslag indraaien. Naar rechts dus.
Dit omdat je enkel problemen hebt bij stationair draaien. Dan is het 9 van de 10x de luchtschroef.
Doe dat nauwkeurig (maak een merkteken op het handvat van je schroevendraaier) , zodat je het altijd weer in de oude stand kan terugzetten.
Je kunt het beste een schroevendraaier gebruiken die je ook gebruikt om een zaagje van een decoupeerzaag te verwisselen. Deze schroevendraaiers zijn lekker lang en dun.
Dan kan je er vanaf de zijkant makkelijk bij.
Werkt dat niet, dan draai je hem een halve slag open (naar links).
Dan staat hij dus een kwart slag open, maar zo slim was je zelf ook wel.
Als dat het niet is, zet het dan terug zoals het stond en accepteer dat je scooter met kouder weer niet helemaal heppiedepeppie loopt.
Heb ik ook last van; is niet levensbedreigend. Hooguit irritant.
Succes!