Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#11 » 04 dec 2019, 23:02

Ik heb hier een reactie neergezet, maar ook weer verwijderd, omdat ik niet genoeg thuis ben in de materie van ECU gestuurde carburateurs.
Bij deze doe ik toch een poging om een enigszins waardevolle reactie te geven, in de hoop dat het bijdraagt aan de oplossing van je probleem.
Als het mijn scooter was geweest, dan had die hele mieterse bende er allang van afgesloopt geweest en vervangen door een conventionele carburateur; maar ja... het is mijn scooter niet.
Ik (met de nadruk op ik) zou inderdaad de luchtschroef een kwartslag indraaien. Naar rechts dus.
Dit omdat je enkel problemen hebt bij stationair draaien. Dan is het 9 van de 10x de luchtschroef.
Doe dat nauwkeurig (maak een merkteken op het handvat van je schroevendraaier) , zodat je het altijd weer in de oude stand kan terugzetten.
Je kunt het beste een schroevendraaier gebruiken die je ook gebruikt om een zaagje van een decoupeerzaag te verwisselen. Deze schroevendraaiers zijn lekker lang en dun.
Dan kan je er vanaf de zijkant makkelijk bij.
Werkt dat niet, dan draai je hem een halve slag open (naar links).
Dan staat hij dus een kwart slag open, maar zo slim was je zelf ook wel.
Als dat het niet is, zet het dan terug zoals het stond en accepteer dat je scooter met kouder weer niet helemaal heppiedepeppie loopt.
Heb ik ook last van; is niet levensbedreigend. Hooguit irritant.
Succes!
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#12 » 05 dec 2019, 06:59

Je dient er wel rekening mee te houden. Als je bijvoorbeeld wil oversteken, nog vlug voor een aankomende auto, en hij laat je in de steek als je een metertje weg bent.....
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#13 » 05 dec 2019, 08:40

tja zal maar het standaard advies geven na al deze op gok en oprechte adviezen.
ga gewoon naar een goede dealer en laat dat ding nakijken en afstellen..
klinkt logisch he ?
ja dacht ik ook
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#14 » 05 dec 2019, 08:53

idd.. ga naar een erkende dealer die bekend is met het ECS CLC systeem van dell'orto

de scooter zal naar aanleiding van jou verhaal te arm afgesteld staan.

bij het uitlezen komt dat naar voren en zal dat naar behoren kunnen worden afgesteld.
2 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Darkq
Berichten: 22

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#15 » 05 dec 2019, 17:42

Dank jullie wel voor de antwoorden.
Maar de luchtschroef past geen schroevendraaier in, zit geen gleuf in, lijkt wel een dopje of iets.
Als hij te verdraaien is dan zou ik dat wel proberen.

Ik ga even erover nadenken wat ik ga doen.
De winter blijft hij op stal staan.
Wanneer hij na de winter goed loopt, kijk ik nog wel wat ik doe.
En anders na de winter even een goede dealer zoeken en af laten stellen.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#16 » 05 dec 2019, 18:20

Zie die man hierboven geheime tip daar moet je zijn half sym rijdend stn heeft hij al een glimlach bezorgd na het afstellen..
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#17 » 05 dec 2019, 18:21

Oh ja is een stukje toeren maar ook verscihillende brabanders zijn je voor gegaan..dus voor een groot deel.kan je zonder licht rijden..immers in brabant...juist brant altijd licht
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#18 » 05 dec 2019, 18:30

tomosje schreef:Oh ja is een stukje toeren maar ook verscihillende brabanders zijn je voor gegaan..dus voor een groot deel.kan je zonder licht rijden..immers in brabant...juist brant altijd licht

Yep, ik heb 300 km gereden om mijn sym jet 14 bij @Ecstechneut (Tim) af laten stellen. Hij loopt nog steeds perfect. :thumbsup: Heb er nooit geen spijt van gehad, ik zou het zo weer doen.
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#19 » 05 dec 2019, 19:41

Marco_61 schreef:
tomosje schreef:Oh ja is een stukje toeren maar ook verscihillende brabanders zijn je voor gegaan..dus voor een groot deel.kan je zonder licht rijden..immers in brabant...juist brant altijd licht

Yep, ik heb 300 km gereden om mijn sym jet 14 bij @Ecstechneut (Tim) af laten stellen. Hij loopt nog steeds perfect. :thumbsup: Heb er nooit geen spijt van gehad, ik zou het zo weer doen.
Gr, Marco.


Wat lees ik 300 km rijden
Hier in de stad kan het luxer als je het juiste telefoonnummer hebt
Word gehaald en kan thuisgebracht worden ken al vele jongelui waarvan de euro 4 scooter perfect rijd binnen de wok status
En je krijgt ook nog een bonnetje
Maar de standaard euro 4 die zijn meestal op zijn zachtst gezegd niet zo fijn afgesteld met dank aan mijn vrienden die zo van het milieu houden
Dus kortom een tip praat eens met wat jongelui uit de buurt en vraag eens waar hun hun scooter goed laten rijden
Of ga naar de dealer die hier vaak genoemd word
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#20 » 05 dec 2019, 20:24

martin66 schreef:
Marco_61 schreef:
tomosje schreef:Oh ja is een stukje toeren maar ook verscihillende brabanders zijn je voor gegaan..dus voor een groot deel.kan je zonder licht rijden..immers in brabant...juist brant altijd licht

Yep, ik heb 300 km gereden om mijn sym jet 14 bij @Ecstechneut (Tim) af laten stellen. Hij loopt nog steeds perfect. :thumbsup: Heb er nooit geen spijt van gehad, ik zou het zo weer doen.
Gr, Marco.


Wat lees ik 300 km rijden
Hier in de stad kan het luxer als je het juiste telefoonnummer hebt
Word gehaald en kan thuisgebracht worden ken al vele jongelui waarvan de euro 4 scooter perfect rijd binnen de wok status
En je krijgt ook nog een bonnetje
Maar de standaard euro 4 die zijn meestal op zijn zachtst gezegd niet zo fijn afgesteld met dank aan mijn vrienden die zo van het milieu houden
Dus kortom een tip praat eens met wat jongelui uit de buurt en vraag eens waar hun hun scooter goed laten rijden
Of ga naar de dealer die hier vaak genoemd word
Groet Martin

Toen ik mijn jet 14 kocht, iets meer dan een jaar geleden, waren er nog maar heel weinig dealers die met de Dellorto carburateur uit de voeten konden. Nu, een jaar later zijn dat er een stuk meer.
Daarom heb ik toen 300 km gereden om hem af te laten stellen. En ik ben toen naar de dealer gegaan, die hier vaak genoemd wordt.
Gr, Marco.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer