vervangen halogeen lamp in koplamp

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#21 » 14 jan 2020, 15:01

lol :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#22 » 15 jan 2020, 19:51

Maar ik zie dus dat een jet14 slechts 1 lamp tegelijk heeft branden. Vandaar dus ook dat je H1 lampen hebt in plaats van H4.

Kan je dat laten ombouwen zodat je zeg maar 2 koplampen altijd tegelijk aan hebt (aan de kant van de schakelaar, doorlussen) en dan H4 LED lampen (hoog/laag) in beide kunt gebruiken?
0 x

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#23 » 15 jan 2020, 19:53

geen idee zou wel mooier zijn zal wel eens gaan infomeren bij de Peugot City star viel het tegen
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#24 » 15 jan 2020, 20:32

Amendoim schreef:Maar ik zie dus dat een jet14 slechts 1 lamp tegelijk heeft branden. Vandaar dus ook dat je H1 lampen hebt in plaats van H4.

Kan je dat laten ombouwen zodat je zeg maar 2 koplampen altijd tegelijk aan hebt (aan de kant van de schakelaar, doorlussen) en dan H4 LED lampen (hoog/laag) in beide kunt gebruiken?

Ja, dat kan. De motoruitvoering heeft dat namelijk. Daar heb je alle twee de koplampen branden.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#25 » 15 jan 2020, 20:33

HJ T schreef:geen idee zou wel mooier zijn zal wel eens gaan infomeren bij de Peugot City star viel het tegen

Ik ben benieuwd of jou dealer dat wil doen. De mijne weigerde dat, omdat dat niet mag volgens de wet.
0 x

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#26 » 15 jan 2020, 20:36

denk het wil hij heeft het toen ook bij de Peugot Citystar gedaan ,en volgens hem was het toegestaan gr Henk
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#27 » 15 jan 2020, 20:41

https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... aragraaf10
Hier staat dat er een dimlicht gevoerd mag worden.
0 x

Gebruikersavatar
Symkee
Voormalig STN Lid
Berichten: 250

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#28 » 15 jan 2020, 21:06

Ik heb deze lamp al sinds 2016 en bevalt prima meer licht
0 x

Gebruikersavatar
Paul66
Berichten: 190

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#29 » 16 jan 2020, 20:33

Hoi Henk,

Afgelopen weekend heb ik de standaard lamp van mijn Symphony ook vervangen. Maar in mijn geval voor een Led uitvoering. Ik ben ook erg blij met de hoeveelheid licht die hij geeft. Ben benieuwd hoelang de levensduur is. Dagelijks rijd ik 50 km, waarvan het het grootste gedeelte in het donker. Dan is goede verlichting erg belangrijk.

Groet Paul.
2 x
Kymco Agility 16+ 2017
maart 2024 15800 km

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#30 » 16 jan 2020, 21:54

Marco_61 schreef:
Amendoim schreef:Maar ik zie dus dat een jet14 slechts 1 lamp tegelijk heeft branden. Vandaar dus ook dat je H1 lampen hebt in plaats van H4.

Kan je dat laten ombouwen zodat je zeg maar 2 koplampen altijd tegelijk aan hebt (aan de kant van de schakelaar, doorlussen) en dan H4 LED lampen (hoog/laag) in beide kunt gebruiken?

Ja, dat kan. De motoruitvoering heeft dat namelijk. Daar heb je alle twee de koplampen branden.
Gr, Marco.

Ik vraag me af of het technisch goed gaat op de lange duur. Motor/brommer uitvoering zijn de standaard lampen al terug gebracht naar 35Watt (Auto is 55/60Watt) Wanneer je 2 koplampen gaat aansluiten dan heb 70 Watt en dat betekent ca 6 Ampère door de draad die eigenlijk berekend is voor 5 Ampère. Dit zal ook denk ik problemen geven voor de lichtspoel of de accu daar deze meer belast wordt dan berekend. Dit geldt natuurlijk niet wanneer je een uurtje rijd maar kan me voorstellen dat een lange tour wel problemen gaat geven op den duur
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer