Mullerthal

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Mullerthal

Bericht#1 » 02 feb 2020, 13:18

We zijn heel wat maanden verder, en ik heb besloten om nu maar eens de gopro beelden uit te gaan zoeken. En hierbij de eerste uit de reeks. Het ritje door het Mullerthal, Luxemburg.

9 x

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: Mullerthal

Bericht#2 » 02 feb 2020, 17:05

leuk opname in mooie omgeving
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Mullerthal

Bericht#3 » 02 feb 2020, 17:23

Die route ken ik. Die heb ik vorig jaar gereden tijdens mijn 3 daagse mini tour. Supermooi daar.
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
barthie
Berichten: 17

Re: Mullerthal

Bericht#4 » 04 feb 2020, 01:06

super mooi gedaan top omgeving maare is dit 45 km per uur :)
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Mullerthal

Bericht#5 » 05 feb 2020, 14:31

Mooi hè daar in Luxemburg. Leuke film. Tig jaren geleden zin wij daar óók geweest, maar dan met de auto
en hebben daar in de omgeving gekampeerd.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Mullerthal

Bericht#6 » 05 feb 2020, 18:31

Mooie video van een mooie streek!

Ik mag er ook graag rondtoeren :D zoals in 2017 met 'n paar "oude" bekenden.
Helaas was de beeldstabilisatie in de pols van m'n passagier defect waardoor de beelden nogal schokkerig zijn ook zit m'n helm hem af en toe in de weg maarja...dit is gewoon live!!!!



;) Jo
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mullerthal

Bericht#7 » 08 feb 2020, 09:49

Wel leuk die films uit Luxemburg
maar weet je wel dat een dashcam verboden is in Luxemburg?

het is in veel landen verboden om ze te gebruiken , in Duitsland kan je als je iemand zijn privacy schend dan kun je in de zwaarste gevallen 300.000 euro aftikken

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... m-verboden
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Mullerthal

Bericht#8 » 08 feb 2020, 11:09

ravw schreef:Wel leuk die films uit Luxemburg
maar weet je wel dat een dashcam verboden is in Luxemburg?


De mijne stond niet op de dash...maar hing om de pols van m'n passagier! :roll: :lol:
2 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mullerthal

Bericht#9 » 08 feb 2020, 12:14

Niet helemaal correct @ravw.
Duitsland heeft er geen regels over, alleen word het aan buitenlanders afgeraden omdat een je er wel gezeur mee kunt krijgen en de duitse politie staat er niet om bekend om rustig om te gaan met buitenlanders.

In luxemburg is een dashcam inderdaad verboden. Maar over een passagier die een camera vasthoud word dan weer niet gesproken. Met mijn camera op de helm zit ik jn een grijs gebied.

In Oostenrijk zijn ze wel hee streng. Daar kun je indrrdaad een fikse boete krijgen. Tot 10.000 euro. Als je herhaaldelijk geoajt word kan het oplopen tot 25.000 euro. Maar in ieder geval geen 300.000.

Wat wel zo is is dat in al die landen het beeldmateriaal wel als bewijsmateriaal gezien wlrd in het geval van een ernstig ongeluk. En dat is in ederland niet het geval.

En ja, ik had mijn huiswerk gedaan voor ik aan de reis begon en wist dus waar ik mee bezig was.
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mullerthal

Bericht#10 » 08 feb 2020, 12:18

FTrotsenburg schreef:Niet helemaal correct @ravw.
Duitsland heeft er geen regels over, alleen word het aan buitenlanders afgeraden omdat een je er wel gezeur mee kunt krijgen en de duitse politie staat er niet om bekend om rustig om te gaan met buitenlanders.

In luxemburg is een dashcam inderdaad verboden. Maar over een passagier die een camera vasthoud word dan weer niet gesproken. Met mijn camera op de helm zit ik jn een grijs gebied.

In Oostenrijk zijn ze wel hee streng. Daar kun je indrrdaad een fikse boete krijgen. Tot 10.000 euro. Als je herhaaldelijk geoajt word kan het oplopen tot 25.000 euro. Maar in ieder geval geen 300.000.

Wat wel zo is is dat in al die landen het beeldmateriaal wel als bewijsmateriaal gezien wlrd in het geval van een ernstig ongeluk. En dat is in ederland niet het geval.

En ja, ik had mijn huiswerk gedaan voor ik aan de reis begon en wist dus waar ik mee bezig was.


Op een privacyschending staat in Duitsland een boete van 300.000 euro.

Dus als ze vervelend willen zijn en ze vinden dat je volgens hun genoeg geld heb dan mag je het wel aftikken

hier een nieuws bericht er over

https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/art ... boete-voor
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2020”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer