navigatie app

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

navigatie app

Bericht#1 » 02 mei 2020, 07:46

nadat ik gorider retour had gedaan ivm kostprijs ten opzichte van kwaliteit en krachtigheid ben ik verder gaan zoeken.

Ik heb nu via aliexpress een ram mount setje gekocht waarmee is mijn telefoon op de spiegel aansluiting kan bevestigen.

volgende stap was welke route planner.
voorwaarde was voor mij: moest offline, gratis of zo goedkoop mogelijk, bochtige routes kunnen maken.

uit dit verhaal kwamen voor mij een aantal apps voorbij: maps.me, here wego, windymaps, mapfactor, etc allemaal prima offline apps maar hebben geen kronkelroutes.

Over bleven voor iphone scenic, android kuviger, beide myroute app, calimoto en tomtom go.

qua prijs was er geen gratis in de zin dat je het niet gratis kan aanschaffen via app store.

myroute app, calimoto, tomtom go en scenic zijn best wel duur omdat die abonnement systeem hebben.

uiteindelijk gekozen voor kurviger pro app voor 10 euro eenmalig. deze app heeft wel een paar nadelen maar daar kan ik qua prijs mee leven.
1. downloaden van kaarten gaat niet automatisch en updates zijn ook handmatig.
2. kronkelroute planning kan alleen als app internet heeft.
3. menu is niet echt handig.
4. zoek je iets op dan moet je handmatig plek selecteren op kaart om op te nemen in route.

Ik ga hier mee aan de gang.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: navigatie app

Bericht#2 » 02 mei 2020, 08:26

Nog een voordeel van Kurviger is dat, als het zo ingesteld is, je woon/stads centra kan vermijden.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: navigatie app

Bericht#3 » 02 mei 2020, 09:54

meer voordelen dan nadelen.

voordelen zijn:
1. prijs
2. goede kronkelroute, hoofdwegen ook uitsluiten.
3. rondrit functie.
4. inlezen gpx, export gpx.
5. werkt op pc, android telefoon en android tablet, route inleesbaar in scenic iphone app.

zelfs de offline kaarten is best te doen. ik download ze met pc en zet ze op mijn netwerkschijf. daarna kopieer ik ze naar naar mijn telefoon en tablet.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: navigatie app

Bericht#4 » 02 mei 2020, 10:35

Maar met de offline kaarten doet ie geen herberekening als je ergens omleiding hebt.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: navigatie app

Bericht#5 » 02 mei 2020, 11:16

klopt maar dat is in mijn geval geen probleem. gewoon op gevoel route weer oppakken. kurviger staat op een telefoon zonder sim dus alleen wifi.

ik ben ook voorzien van zumo 350 en daar heb ik het zelfde als ik een route heb op basis van een track. mijn idee is zoal om bij gebruik van tablet ook de route te exporteren naar gpx en in te laden in mijn zumo.

Ik heb trouwens ook tomtom go maar ik vind kurviger beter qua kronkelroute.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: navigatie app

Bericht#6 » 02 mei 2020, 14:18

heb inmiddels offline planning (geen kronkelroute) werkend via BRouter. Hiermee kan je dus als er geen internet is en je afwijkt van de route berekening laten uitvoeren naar eerst volgende routepunt of waypoint. tomtom go werkt gewoon offline.... echter kan geen gpx inladen... dit moet bij tomtom via mydrive.

tevens tegen een ander nadeel aangelopen en dat is de ruimte die nodig is. tomtom go gebruikt voor heel europa 8 GB, kurviger inmiddels 15GB voor noord europa. ik heb 128 GB geheugenkaart dus geen probleem.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: navigatie app

Bericht#7 » 03 mei 2020, 17:18

vandaag kleine test gedaan met kurviger pro app.

geheel offline met brouter als offline routing optie.

route geladen als track en ik krijg correcte aanwijzingen naar dichtbij zijnde punt van de route. even snel verkeert gereden maar ik werd keurig correct naar route geleid. Op de route deze gevolgd, route verlaten en herberekening toegelaten en toen ging het niet geheel goed, hij lijkt berekening uit te voeren naar eindpunt. uiteindelijk route opnieuw geladen en succes hij volgde hem weer prima. conclusie lees je route in als track dan oppassen met afwijken en herberekenen net zoals in mijn zumo. misschien later nu testen hoe het met een route gaat met veel route punten. trukje van opnieuw inladen kan alleen als je een track gebruikt of een route met veel route punten want kronkelroute berekening werkt offline niet.

maak je dus een rondrit met wifi. deze route eerst opslaan zodat je die altijd later weer kan laden. rondrit functie werkt namelijk ook niet offline.


Voordeel van app op telefoon is wel dat track beter zichtbaar is als op mijn zumo 350 waardoor bij afwijking route ook beter terug vindbaar is.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: navigatie app

Bericht#8 » 04 mei 2020, 17:52

vandaag wederom test gedaan. nu herberekenen uit. zumo was van slag bij afwijken van route maar kurviger deed het prima met herberekenen uit. kurviger laat zien hoeveel en richting waar route zou moeten zijn. leuk was om te zien toen ik dichterbij ander deel van de route kwam kurviger dat deel zag en me daarna verwees.

ben redelijk tevreden en houder is ook prima voor mijn telefoon.

nu alleen nog wachten op aliexpress voor waterdicht hoesje voor mijn telefoon.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: navigatie app

Bericht#9 » 05 mei 2020, 11:25

Goed en informatief verslag Bouke.
Dank en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: navigatie app

Bericht#10 » 05 mei 2020, 17:36

boukeent schreef: kurviger laat zien hoeveel en richting waar route zou moeten zijn. leuk was om te zien toen ik dichterbij ander deel van de route kwam kurviger dat deel zag en me daarna verwees.

Ik neem aan dat je hier online aan het navigeren was?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer