Laadcircuit testen

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Laadcircuit testen

Bericht#1 » 22 mei 2020, 11:00

Ik heb even een filmpje gemaakt mbt het testen van het laadcircuit:

0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Laadcircuit testen

Bericht#2 » 22 mei 2020, 15:52

Het duurt wel lang voor hij boven de 13.4 volt uit komt.
1 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Laadcircuit testen

Bericht#3 » 24 mei 2020, 23:00

Prima dat de spanning niet boven de 13.8V komt. Toen je de meting deed brand dan je dimlicht of is deze uit. Weinig kans op overladen, top. Mijn scooter gaat wel iets verder tot soms 14.4V max. Bij stationair lopen is de spanning continue 12.6V. Ik vind het wel jammer dat alles krap berekent is. Bij gebruik van de knipperlichten zie je de spanning 0,6V zakken.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Laadcircuit testen

Bericht#4 » 04 jun 2020, 14:15

Stationair blijft de spanning mooi een volt of 12,5. Maakt niet uit of alles aan of uit staat.
Het scheelt dat dit een full wave installatie is, en niet half. Er is dus meer spoel om spanning te leveren.
0 x

Gebruikersavatar
Peter Swinkels
Berichten: 8

Re: Laadcircuit testen

Bericht#5 » 05 jun 2020, 11:41

Oldy schreef:Prima dat de spanning niet boven de 13.8V komt. Toen je de meting deed brand dan je dimlicht of is deze uit. Weinig kans op overladen, top. Mijn scooter gaat wel iets verder tot soms 14.4V max. Bij stationair lopen is de spanning continue 12.6V. Ik vind het wel jammer dat alles krap berekent is. Bij gebruik van de knipperlichten zie je de spanning 0,6V zakken.



"dimlicht uit" bij mij kan ik het dimlicht niet uit zetten
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Laadcircuit testen

Bericht#6 » 05 jun 2020, 21:34

Dat ligt aan het model dat je hebt, Peter.
Mijn mat zwarte doet het stadslicht aan als je het kontakt aan zet, en dan het dimlicht als de motor draait. Daarvoor zit er een relays in dat op de pulsjes van de CDI reageert.
Mijn groene en mijn oranje witte doen meteen het dimlicht aan als ze op kontakt staan.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer