Veerboot

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Veerboot

Bericht#1 » 23 dec 2020, 19:41

Al ruim 50 jaar ken ik de veerdienst Vlissingen-Breskens. Alsof er nooit een veerboot terug gaat, want niemand spreekt van de veerdienst Breskens-Vlissingen. Tegenwoordig heet het dan wel de Westerschelde ferry, maar uit de Zeeuwse volksmonden hoor ik nog steeds Vlissingen-Breskens. Alhoewel, in Zeeuws Vlaanderen spreekt men over 'de boit'.
Nu kreeg ik weer een gek idee voor een tocht in het voorjaar. Ik denk er aan om van Vlissingen naar Breskens te rijden zonder gebruik te maken van de veerdienst Vlissingen-Breskens maar wel zoveel als mogelijk met zicht op het water. Dus sapperdeflaps naar Google maps en jawel hoor; een prachtige dagtocht van ca. 200 km.

De normale oversteek via het water duurt ca. 20 minuten. De tocht over land een uurtje of 5 zonder stops, schat ik.Dus zodra de weersomstandigheden het mogelijk maken en de covid-perikelen zijn weggeprikt, ga ik zeker deze tocht eens ondernemen. De route zal als volgt zijn: Vlissingen, Vlissingen-Oost, Borsele, Ellewoutsdijk, Kwadedamme, Hansweert, Bath, Antwerpen, Paal, Ossenisse, Terneuzen, Slijkplaat, Breskens. En dan kan ik eindelijk de veerdienst Breskens-Vlissingen nemen.
2 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Veerboot

Bericht#2 » 23 dec 2020, 21:50

Da's geen misselijk ritje! :thumbsup:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Jan van Schie
Berichten: 8

Re: Veerboot

Bericht#3 » 23 dec 2020, 22:39

Dan ben je wel even onderweg :-).
(dit bericht wilde ik verwijderen omdat het per ongeluk 2 keer was geplaatst. Bericht verwijderen aangevinkt en kreeg de melding dat ik dit bericht niet kan verwijderen).
Laatst gewijzigd door Jan van Schie op 23 dec 2020, 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Als men naar links kijkt ziet men rechts niet wat er onder u doorloopt.
Tijd dus om een broodje te drinken en een bak koffie te eten.

Gebruikersavatar
Jan van Schie
Berichten: 8

Re: Veerboot

Bericht#4 » 23 dec 2020, 22:39

Dan ben je wel even onderweg :thumbsup:
0 x
Als men naar links kijkt ziet men rechts niet wat er onder u doorloopt.
Tijd dus om een broodje te drinken en een bak koffie te eten.

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer