Carburateurs en bochtjes

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Carburateurs en bochtjes

Bericht#1 » 28 jul 2021, 11:38

Voor de mensen die het leuk vinden om te experimenteren met carburateurs om hun brommer beter te laten optrekken, hier een overzichtje van de bochten die ik heb getest.

Onder het originele bochtje voor de 16mm "Keihin" PZ16 carburateur, extra hoog voor blokken met de startmotor bovenop.
(EDIT: het originele bochtje van de hanway RAW50 en de AGM caferacer50 bedoel ik hier.)

Boven een extra kort bochtje dat ik op Aliexpress heb gevonden. Ik heb gekeken of een kortere bocht het oppakken van de motor bij vlot gas geven verbeterd, maar dat is niet zo.

Afbeelding


Hieronder een 19mm "Keihin" "standard of Japan" carburateur met bijbehorende bocht.
Deze past niet op blokken met de startmotor bovenop omdat hij een stuk lager is.
De carburateur zit dicht op de bocht en heeft daarvoor zelfs een deukje in de vlotterbak.

Afbeelding



De flenzen zijn verschillend.
Aan de cilinderkant zijn de gaten verdraaid te opzicht van het midden van de buis.
Aan de carburateurkant zijn ze verschoven ten opzicht van het midden.

carburateurkant:
Afbeelding

Daar past dan dus deze flens op (met de isolator en een o-ring er tussen):
Afbeelding

En dit is de cilinderkant:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Janvb op 02 aug 2021, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Carburateurs en bochtjes

Bericht#2 » 01 aug 2021, 22:57



Vanaf minuut 9 wordt het grafisch, doorzichtige carburateur in slow-mo. Best gaaf om te zien, ook al ken je de theorie. Leuk stukje over het ontwerp van de gasscchuif. Je ziet de voordelen van een verticale gasnaald/schuif zoals op brommers/motoren.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Carburateurs en bochtjes

Bericht#3 » 02 aug 2021, 11:52

Ah, jij had die ook gevonden!
Op gegeven moment lossen zijn klepjes op in de benzine.. :-D

Een kanaal met leuke onderwerpen, ik vind alleen de presentator op de een of andere manier irritant.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer