Voor de mensen die het leuk vinden om te experimenteren met carburateurs om hun brommer beter te laten optrekken, hier een overzichtje van de bochten die ik heb getest.
Onder het originele bochtje voor de 16mm "Keihin" PZ16 carburateur, extra hoog voor blokken met de startmotor bovenop.
(EDIT: het originele bochtje van de hanway RAW50 en de AGM caferacer50 bedoel ik hier.)
Boven een extra kort bochtje dat ik op Aliexpress heb gevonden. Ik heb gekeken of een kortere bocht het oppakken van de motor bij vlot gas geven verbeterd, maar dat is niet zo.
Hieronder een 19mm "Keihin" "standard of Japan" carburateur met bijbehorende bocht.
Deze past niet op blokken met de startmotor bovenop omdat hij een stuk lager is.
De carburateur zit dicht op de bocht en heeft daarvoor zelfs een deukje in de vlotterbak.
De flenzen zijn verschillend.
Aan de cilinderkant zijn de gaten verdraaid te opzicht van het midden van de buis.
Aan de carburateurkant zijn ze verschoven ten opzicht van het midden.
carburateurkant:
Daar past dan dus deze flens op (met de isolator en een o-ring er tussen):
En dit is de cilinderkant: