Hittebestendige Spuitverf

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Hittebestendige Spuitverf

Bericht#1 » 21 sep 2022, 17:39

Afbeelding

Deze week in de aanbieding. Voor die prijs en zo vlak voor de natte herfst en winter is het wellicht wel te wagen.
2 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Hittebestendige Spuitverf

Bericht#2 » 21 sep 2022, 19:14

:hmmm:
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Hittebestendige Spuitverf

Bericht#3 » 21 sep 2022, 19:17

:hmmm:
Ben benieuwd naar de kwaliteit .
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Hittebestendige Spuitverf

Bericht#4 » 21 sep 2022, 19:32

Ach het brand wel lekker in.
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Hittebestendige Spuitverf

Bericht#5 » 21 sep 2022, 19:41

Wat mijn gedachten is ... stel het is rotzooi , ook al schuur je de uitlaat licht / opnieuw op , gebruik dan Kwaliteit lak , heb je kans dat de Boel elkaar opvreet , dan ben je genoodzaakt om de uitlaat bijv te stralen .
Dat schiet niet op natuurlijk,
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Hittebestendige Spuitverf

Bericht#6 » 21 sep 2022, 20:19

Zelf smeer ik mijn uitlaat een paar maal per jaar, en zeker nu tegen en in de natte tijd, in met afgewerkte motor- en cardan-olie. Afgetapt en gewoon door elkaar gemengd in een oude oliefles. Stinkt even als de hel daarna de eerste paar kilometers maar beschermt wel heel goed.

Eerst je uitlaat goed droog maken door bijvoorbeeld een eind te rijden, dan met een kwast lekker dik de oude olie erop, 5 minuten rijden, nog een keer dun opstrijken en klaar is Klara.

De verf werkt natuurlijk ook prima en doe je er 3 lagen op, dan kan je je voor die prijs nooit een buil vallen lijkt me. Een uitlaat blijft toch nooit mooi op de kortere of langere termijn. Schuren moet je 'm toch een keer, niet noodzakelijkerwijs stralen denk ik. Heb ik ook een paar keer gedaan. Hammerite Hittebestendige Spuitverf houdt perfect op elke ondergrond maar is wel duur. En brandt er toch ook weer vanaf na een bepaalde tijd. In ieder geval smoelt spuitverf, welke dan ook, veel beter dan oude olie erop. Tenzij je die olie NA de spuitverf doet. Dan blijft het langer mooi.

Maar uiteindelijk roest toch elke uitlaat weg. En / of raakt verstopt,

Aan de andere kant: die oude olie heb je toch over en is in principe "gratis" op die manier.

Maar zo doet iedereen het weer anders! En met al die verschillende ideeën leren we van elkaar en kan iedereen voor zichzelf uitvinden wat het beste voor haar of hem werkt :thup:

PS : een uitlaat coaten werkt niet. Coating smelt van je uitlaat af, letterlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Hittebestendige Spuitverf

Bericht#7 » 21 sep 2022, 21:32

Brute-Force schreef:Wat mijn gedachten is ... stel het is rotzooi , ook al schuur je de uitlaat licht / opnieuw op , gebruik dan Kwaliteit lak , heb je kans dat de Boel elkaar opvreet , dan ben je genoodzaakt om de uitlaat bijv te stralen .
Dat schiet niet op natuurlijk,

Stel het is inderdaad rotzooi en je moet iedere 3 maanden je hele uitlaat spuiten.
Totaal kosten voor 2 bussen spectrum lak is afgerond 6 euro.
Een kwaliteitsproduct kost al gauw 15 tot 20 euro per bus en gaat misschien bij dagelijks gebruik 6 maanden mee.... :hmmm:

Ik heb deze verf dus op mijn uitlaat zitten, en merk weinig verschil tussen de Rustoleum of spectrum verf.
Deze 2 hebben ook niet op elkaar uitgebeten, maar verschillen wel iets van kleur (nieuwe lagen bedoel ik dan).
Het verschil in kwaliteit is in mijn ervaring niet zo erg groot, maar wel een behoorlijk prijsverschil.
Persoonlijk zou ik zeggen: lekker naar de action en spuiten die handel. Ik werk het iedere 4000 km een keertje bij. :cheers:
2 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Hittebestendige Spuitverf

Bericht#8 » 22 sep 2022, 08:16

Ik ga deze verf binnenkort testen en zal dan wel een review plaatsen.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Hittebestendige Spuitverf

Bericht#9 » 23 sep 2022, 21:16

Heinz schreef:Ik ga deze verf binnenkort testen en zal dan wel een review plaatsen.



Misschien doe ik wel met je mee...


Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Hittebestendige Spuitverf

Bericht#10 » 24 sep 2022, 09:20

Maar wellicht pak ik vandaag de primeur, ff kijken hoeveel zin ik heb en hoe de dag loopt.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer