SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#1 » 05 nov 2022, 22:10

2 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#2 » 06 nov 2022, 09:02

Dit zat er heel erg aan te komen. Waarom zou je een snorfiets houden als alle regels verder gelijk zijn aan een bromfiets?

Alleen nog die bullshit regel van 45 km/u weg... 45 km/u rijden tussen auto's die (minstens) 50 km/u rijden is simpelweg gevaarlijk. Zeker als je ziet dat de meeste van die automobilisten iets NAAST het rijden aan het doen zijn. Zoals eten, bellen, roken, half in slaap aan het vallen, dat soort dingen.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#3 » 06 nov 2022, 10:30

Deel snorscooters gaan ook verdwijnen wegens de helmplicht en natuurlijk wordt er niet veel gebruik van gemaakt en het meeste wordt gesloopt en overal neer gesmeten.
Om keuren naar brom 45Km zal best wel gebruikt gaan worden maar weer een ontmoedigings middel om dit voertuig uit het verkeer te bannen want de meeste reden juist een snor omdat ze een hekel aan een helm hadden of gewoon niet op de weg ermee wilde rijden.
Waarom Nederland zo dom is en zo bezig geen idee want waarom niet gewoon vanaf 16jaar 80cc of 125cc met rijbewijs en je valt dan gewoon onder een Motor en ben je ook van heel het gezeik af van fietspaden wel of niet brommen en je kan gewoon meekomen met het verkeer en hou dit dan tot proviciaale wegen to max 80KM.
Toch allemaal best mogelijk want je mag ook al je rijbewijs B halen op je 17e en dan wel onder begleiding mag je rijden als je hem hebt gehaald maar tja...
Maar je mag wel met Rijbewijs B een MP3 rijden hahaha dus iemand die nog nooit een scooter of brommer heeft gereden mag gewoon op zo'n ding stappen wat gewoon eigenlijk een motorfiets is kwa rijgedrag ja 3wielen oke maar nog moet je leren bochten nemen en remmen je te gedragen als een motor dus welke debiel verzint zoiets en dat dit wel mag zonder rij ervaring ?? Maar wel janken over een bromscooter die maar 45Km mag rijden tussen de auto's nee lekker veilig he idioten in Den Haag !
Dus de snor is gewoon vrijwel verledentijd veel mensen gaan er niet meer mee rijden wegens die helm dus hoppa weer een goedkoop vervoersmiddel om zeep geholpen want betalen zal je voor een electrische fiets .
3 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#4 » 06 nov 2022, 11:26

Met alle respect @Edje555 :krijg eerst maar eens een flink ongeluk op een snorfiets zonder helm, dan begrijp je de keuze wel. (en daarmee bedoel ik dus niet dat ik je een ongeluk toewens).
Enkele jaren geleden hadden wij een snorscooter voor mijn vrouw aangeschaft. zij is toen ook meteen een helm gaan dragen om 2 redenen:
1. De rijwind is toch behoorlijk koud na October, en in de regen des te meer.
2. Je zou maar een ongeluk krijgen. Dan is iedere bescherming die je kan hebben wenselijk op dat moment.
Maar dit gaat niet over de helmplicht en of men het ermee eens is, dit gaat over de mededeling dat geregistreerde rijwielhandelaren straks je snor om mogen keuren naar brom om de RDW en de burger te ontlasten in de omschakel periode.

Het is goed te begrijpen waarom de RDW deze stap wil maken. Er zal een behoorlijke wachtrij komen als iedereen de scooter/brommer wil laten omkeuren naar 45 km/u. Ik heb alleen wel mijn vraagtekens bij de eerlijkheid die gehanteerd gaat worden door de dealers.
3 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#5 » 06 nov 2022, 11:29

Goeie artikel Edje, wat te zeggen van het tractor-rijbewijs dat je zomaar kado krijgt :rlol: :rlol: hebben ze in den Haag wel eens naar een tractor gekeken, ze hebben dacht ik er toch heeel veel gezien de laatste tijd.
Nou daar mag je dan wel opkruipen met ik weet niet wat voor enorme machines erachter en dan maar zeiken over 50cc
of verhoging 125 cc. :bang!: :bang!:
3 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#6 » 06 nov 2022, 11:48

Edje555 schreef:Maar je mag wel met Rijbewijs B een MP3 rijden hahaha.
Not in Germany! You need the "A 79.3" addition. EU changed its laws in 2013, if I remember correctly.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Danny
STN Tourbuffel
Berichten: 157

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#7 » 06 nov 2022, 12:16

In Nederland mag ook niet iedereen op een MP3 LT rijden:

Voor mensen die hun rijbewijs B pas na 19 januari 2013 hebben behaald: helaas. Sinds die datum zijn er nieuwe regels in werking getreden met betrekking tot het rijbewijs. De belangrijkste in dit verhaal is dat voor rijbewijshouders die niet eerder in het bezit zijn geweest van categorie B de driewielige voertuigen niet meer onder categorie B, maar onder categorie A. Kortom: die mensen moeten een motorrijbewijs halen om te mogen rijden op de Piaggio MP3. Dat is dus de reden waarom niet iedereen met een autorijbewijs op een Piaggio MP3 mag rijden.
3 x
Afbeelding Afbeelding


Er zijn 2 meningen... de verkeerde, en die van mij :D

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#8 » 06 nov 2022, 12:37

Danny schreef:In Nederland mag ook niet iedereen op een MP3 LT rijden:

Voor mensen die hun rijbewijs B pas na 19 januari 2013 hebben behaald: helaas. Sinds die datum zijn er nieuwe regels in werking getreden met betrekking tot het rijbewijs. De belangrijkste in dit verhaal is dat voor rijbewijshouders die niet eerder in het bezit zijn geweest van categorie B de driewielige voertuigen niet meer onder categorie B, maar onder categorie A. Kortom: die mensen moeten een motorrijbewijs halen om te mogen rijden op de Piaggio MP3. Dat is dus de reden waarom niet iedereen met een autorijbewijs op een Piaggio MP3 mag rijden.


Oke dacht dat je gewoon met rijbewijs B erop mocht rijden, maar dan toch ook al heb je hem na 2013 gehaald en nog nooit scooter of brommer gereden mag je er gewoon opstappen en mee rijden wat gewoon eigenlijk een motorfiets is maar dan met een extra voorwiel.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#9 » 06 nov 2022, 12:42

Nou, wordt nu wel verleidelijk om een snorscootertje te kopen voor weinig en die dan op te voeren en om te keuren!
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#10 » 06 nov 2022, 12:47

Ronin84 schreef:Met alle respect @Edje555 :krijg eerst maar eens een flink ongeluk op een snorfiets zonder helm, dan begrijp je de keuze wel. (en daarmee bedoel ik dus niet dat ik je een ongeluk toewens).
Enkele jaren geleden hadden wij een snorscooter voor mijn vrouw aangeschaft. zij is toen ook meteen een helm gaan dragen om 2 redenen:
1. De rijwind is toch behoorlijk koud na October, en in de regen des te meer.
2. Je zou maar een ongeluk krijgen. Dan is iedere bescherming die je kan hebben wenselijk op dat moment.
Maar dit gaat niet over de helmplicht en of men het ermee eens is, dit gaat over de mededeling dat geregistreerde rijwielhandelaren straks je snor om mogen keuren naar brom om de RDW en de burger te ontlasten in de omschakel periode.

Het is goed te begrijpen waarom de RDW deze stap wil maken. Er zal een behoorlijke wachtrij komen als iedereen de scooter/brommer wil laten omkeuren naar 45 km/u. Ik heb alleen wel mijn vraagtekens bij de eerlijkheid die gehanteerd gaat worden door de dealers.


Krijg eerst maar eens een flink ongeluk met de auto met 100Km zo ken ik er nog wel een paar, zodra je deelneemt in het verkeer loop je risico ! dat geld voor iedereen met of zonder helm.
Denk je nu dat een Helm bij een motor je leven gaat redden als je met 100km ergens opklapt ? er gaan wel veel motorrijders dit jaar dood door ongelukken of niet ?.
Snor rijden of een electrische fiets die ook met gemak 25-35km kan halen moet je ook niet met je hoofd op de straat klappen of tegen iets aan dan ben je ook vaak het haasje.
Dat geld eigenlijk voor elke fiets dus iedereen dan maar een helm op ook als gewone fietser en wandelaar ??
En hardlopers dan stel zeg je struikeld en je valt zo met je hoofd op de grond of tegen een boom.. hup helm op ?
En wielrenners dan of zullen we die discussie maar niet aangaan omdat je op een electrische fiets die 40-50km kan halen wel een helm op moet lol :P :lmao: wil echt niet on respectvol zijn maar het gaat gewoon nergens over in Nederland en hun regeltjes mede gestart in Amsterdam met expirimentjes en verkeer :bang!:
En dat jullie een helm willen dragen op de snor is prima maar overdrijven is in Nederland een gemeen goed !
RDW ontlasten ja maar als je een WOK status hebt mag je gewoon naar de RDW en niet naar je dealer om hem dan te keuren wat best wel logische is.
Maar zal het er veiliger op worden ??? zal weinig gaan uitmaken want nu gaat vrijwel alle jeugd hun snor inruilen of laten herkeuren tot brom dus moah...dat gaat de helm voorkomen dat er dan minder ongelukken gebeuren met letsel denk het niet.
Veiliheid is een ilusie op een twee wieler je bent gewoon kwetsbaar en dat zal je ook blijven met een helm op al kan het misschien in sommige gevallen letsel voorkomen maar we weten vaak wel hoe de afloop is van snor/brom/motor als je in volle vaart wordt geschept door een auto.
Laatst gewijzigd door Edje555 op 06 nov 2022, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer