SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#21 » 19 nov 2022, 08:26

Interessant. Still reading the comments and eat popcorn.
4 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#22 » 19 nov 2022, 08:59

Edje555 schreef:
Heinz schreef:Ik voel me in principe vrijwel altijd comfortabel op de motor en de bromscooter. In Nederland zijn verschillende verkeersstromen goed gescheiden, waardoor kwetsbare groepen in het verkeer (waaronder bromfietsers) goed beschermd zijn.

Wensdenkers die nog altijd hopen op het rijden van een 125cc motor met B-rijbewijs, zouden echter weleens bedrogen uit kunnen komen. Zo'n ding heeft niet genoeg vermogen om in alle situaties vlot weg te kunnen rijden zoals een zwaardere motor wel kan. Dan kan het snellere autoverkeer eng worden. M.i. zijn de bromscooter en de zwaardere motor daarom beter geschikt voor de Nederlandse infrastructuur.


*verhaal*

Dus ik zie niet het probleem voor 80cc of 125cc vanaf 16jaar met brommer rijbewijs en op Rijbewijs-B met extra certificaat.
Simpel dus


Tijd voor de politiek? :schater: :thumbsup:
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#23 » 19 nov 2022, 11:04

Heinz schreef:
Edje555 schreef:
Heinz schreef:Ik voel me in principe vrijwel altijd comfortabel op de motor en de bromscooter. In Nederland zijn verschillende verkeersstromen goed gescheiden, waardoor kwetsbare groepen in het verkeer (waaronder bromfietsers) goed beschermd zijn.

Wensdenkers die nog altijd hopen op het rijden van een 125cc motor met B-rijbewijs, zouden echter weleens bedrogen uit kunnen komen. Zo'n ding heeft niet genoeg vermogen om in alle situaties vlot weg te kunnen rijden zoals een zwaardere motor wel kan. Dan kan het snellere autoverkeer eng worden. M.i. zijn de bromscooter en de zwaardere motor daarom beter geschikt voor de Nederlandse infrastructuur.


*verhaal*

Dus ik zie niet het probleem voor 80cc of 125cc vanaf 16jaar met brommer rijbewijs en op Rijbewijs-B met extra certificaat.
Simpel dus


Tijd voor de politiek? :schater: :thumbsup:


Hahaha eigen partijd oprichten, nouja ik weet heus wel dat Nederland toch niet overstag zal gaan om 16jaar en 80cc of 125cc te geven.
Deze discussie is al gaande sins mijn jeugd toen ik 16was met de Honda MT80 en MTX/MBX80 en overige 80cc uit Duitsland geimporteerde 2wielers o.a Zundapp en Kreidler noem ze maar op. :D
Dus we dromen maar verder en blijven hopen.. :cry:
1 x

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 431

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#24 » 19 nov 2022, 11:53

als je 50cc of meer wilt gewoon A rijbewijs halen.

Bouke
1 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#25 » 29 nov 2022, 12:42

Edje555 schreef:- Rij comfort is van een motor/motorscooter beter dan van een bromscooter/schakelbrommer



Heel veel bromscooters worden ook als motorscooters uitgebracht, exact hetzelfde model, dus dit wil ik betwijfelen.
2 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#26 » 29 nov 2022, 15:29

Amendoim schreef:
Edje555 schreef:- Rij comfort is van een motor/motorscooter beter dan van een bromscooter/schakelbrommer



Heel veel bromscooters worden ook als motorscooters uitgebracht, exact hetzelfde model, dus dit wil ik betwijfelen.


Nou niet helemaal correct, want vaak hebben de motorscooters twee schokbrekers achter en de brom variant maar een enkele schokbreker en kleinere ophangbussen en een slapper subframe waar het 50cc blokje in hangt.
Formaat van de scooter komt wel overeen met 50cc en 80-125cc maar vaak hebben motorscooters ook schijfrem achter en de brommer variant trommelrem.
250cc motorscooter en meer dan zit er al dag en nacht verschil in het frame/subframe/banden/wiel maat en remmen ,3punts remklauw in plaats van 2punts remklauw wat heel veel verschil maakt met remdruk op de remblokken.
Dus nee..niet correct.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#27 » 29 nov 2022, 17:05

@Edje555 als ik even in mag breken op deze discussie.
Betreffende diverse modellen brommers van nu zijn diverse afgeleid van de zwaardere modellen.
En zijn het niet meer de koekblikken van vroeger.
Zo is de Jet 14 de 50 en de 125 bijna nagenoeg gelijk.
Dit ook met een paar modellen van Hanway en Aprilia.
De gemiddelde tourscooter 50 cc weegt tegenwoordig al ruim tussen de 120 en de 150 kilo en dat zijn geen kleintjes.
En er zijn in het lichtere segment motoren ook nog steeds met trommelrem en enkele zuiger voor de schijfrem.
Is het verstandig om als je zwaarder gaat betere rempartij te hebben dan zeg ik ja.
En zou een gedegen rijopleiding helpen voor de meeste dan zeg ik ook ja.
Maar ook diegene die hun papieren hebben betekend niet dat ze kunnen rijden. LoL.
Ik zie wel waar het naar toe gaat hoe wat en waar.
Het maffe is dat je voor je vrachtwagen diverse opleidingen moet doen om Code 95 te krijgen en dat je gekeurd moet worden maar dat sommige gewoon een trekker rijbewijs krijgen en niks hoeft te doen en gewoon met 40 of 60 ton kan rondrijden.
Maar even ontopic blijven.
De regering wilt al jaren de brommers/snorfietsen eruit saneren.
Tegenwoordig moet je voor een brommer gewoon een compleet rijbewijs halen met bijna dezelfde oefeningen als voor de motor. Met nadruk op "bijna".
Dus wat gaat er gebeuren over een aantal jaar en hoe gaat dat ingevuld worden?
3 x

Gebruikersavatar
fendo
Berichten: 12

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#28 » 30 dec 2022, 14:53

Heinz schreef:Nou, wordt nu wel verleidelijk om een snorscootertje te kopen voor weinig en die dan op te voeren en om te keuren!


Òf je wordt straks doodgegooid met snorfietsen. Dan kan je ze voor een goede handdruk krijgen, òf ze worden enorm duur door deze nieuwe regel.
0 x
Peugeot Vivacity Silversport
Kymco Sento 50
Peugeot Fox
Kymco New Dink 50
SYM Symphony ST 50

Gebruikersavatar
fendo
Berichten: 12

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#29 » 30 dec 2022, 15:01

Moraal van het verhaal: koop nu een goedkope snorscooter, en laat deze straks door de dealer omkeuren naar bromfiets. En dan met winst doorverkopen.
Gaan de dealers ook doen verwacht ik :cheers:


Ik denk dat de dealers flink geld gaan vragen voor het omkeuren.
0 x
Peugeot Vivacity Silversport
Kymco Sento 50
Peugeot Fox
Kymco New Dink 50
SYM Symphony ST 50

Gebruikersavatar
fendo
Berichten: 12

Re: SCOOTERWINKELS MOGEN SNORFIETSEN OMKEUREN | RDW NIEUWS

Bericht#30 » 30 dec 2022, 15:11

Wel positief dat de overheid eens ergens mee op tijd is ipv een half jaar achter alles aan te lopen.
Ik vraag mij alleen af of er voldoende helmen op voorraad zijn.
0 x
Peugeot Vivacity Silversport
Kymco Sento 50
Peugeot Fox
Kymco New Dink 50
SYM Symphony ST 50

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer