Hanway Raw50 gekocht :)

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#1 » 26 dec 2022, 15:04

Zo toch besloten de Hanway Raw50 schakelaar aan te schaffen want tja als 16jarige reed ik ook op een Yamaha DT50mx met 60cc snel dus toch weer een schakelaar er bij :moto2:
Wel gelijk een nieuwe gekocht en helaas wel en EURO5 maar goed valt ook wel aan te sleutelen na het inrijden om hem naar de 60km peruur te krijgen.. ja 45km geen doen op de weg.
Hou wel mijn Kymco New Dink met 70cc erbij natuurlijk want deze rijd ook erg lekker maar wil toch weer ff lekker ouderwets schakelen en wie weer bevalt de Hanway wel zeer goed en na wat opvoeren later misschien wel de Brommer voor de Tour naar luxembourg en anders ga ik op de Dink dus heb keuze :P
Als kleur heb ik Rood/Zwart genomen ja vind ik mooi en zo was mijn Yamaha DT50mx ook dus echt weer 16jaar gevoel erbij :yahoo: :lmao: al ben ik 52 :hmmm:
Levertijd 2-6weken dus nog ff geduld :yahoo:




Afbeelding

Afbeelding
4 x

Gebruikersavatar
gudistuff
Berichten: 3

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#2 » 28 dec 2022, 14:21

Mooi hoor, veel plezier ermee!

Ik vind zelf de rood/zwarte kleurstelling van de Hanway Raw 50 ook het mooiste. Het blijft wel een Chinees, dus je kunt er vanuit gaan dat je evenveel tijd kwijt bent aan sleutelen als aan het rijden zelf maar dat heeft ook wel zo z'n charme :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#3 » 28 dec 2022, 14:41

gudistuff schreef:Mooi hoor, veel plezier ermee!

Ik vind zelf de rood/zwarte kleurstelling van de Hanway Raw 50 ook het mooiste. Het blijft wel een Chinees, dus je kunt er vanuit gaan dat je evenveel tijd kwijt bent aan sleutelen als aan het rijden zelf maar dat heeft ook wel zo z'n charme :thumbsup:


Bedankt voor je reaktie :vhappy2:
Dat ligt er aan hoe je hem behandeld en er mee om gaat, de orginele bouten met RVS bouten vervangen helpen al een hoop + een degelijke motorketting scheeld al hoop stellen en slijtage tot 10.000km.
Brommer zelf regelmatig goed schoonmaken en bij nat weer ook weer droog maken na het rijdenn en elke schoonmaak beurt inspuiten met wax en goed uitwrijven + kunststof delen met bumperspray behandelen gaat verwering/roest heel goed tegen.
Kijk maar naar mijn Kymco New Dink van 2016 vele zeggen zo nieuwe scooter zeker nee gewoon goed bijhouden en vooral kunststof inspuiten met bumperspray zo ook de kappen en zadel dan blijft het als nieuw en is UV protected tegen verkleuring.
Uitlaatbocht mooi zwart houden gewoon tube Kachelzwart erop smeren want opnieuw zwart spuiten heeft weinig nut en brand er zo weer vanaf of je doet er een hittewrap om heen dat kan ook.
Dus ja je moet er wel wat voor doen om hem mooi te houden daarom rijd ik ook zelden of nooit als er is gepekeld in de winter das echt ellende want dat gaat echt overal tussen zitten en scooters zijn nou niet echt bestand tegen een hogedrukspuit :lmao:
Ook de Hanway gaat ik wel goed behandelen tegen water en vocht met plasticspray op de gevoelige delen zoals bougiekap en kabel en delen onder de tank waar de bobine zit.

Tja het blijft chinees dus ook het blokje regelmatig checken + zou elke 1000Km de olie vervangen beter vervuiling voorkomen dan dat het blok aan de binnenkant vol aanslag komt te zitten met kans op vernauwde olieleiding naar je cyclinderkop wat geheid extra slijtage oplevert en hitte op het nokkenasje en stoters.
Maar tja wat verwacht je voor 1900euro iedergeval geen Honda ss50 4takt kwaliteit want de AGM/Hanway is een copy van een copy van Honda 50cc 4Takt die je ook onder veel goedkopere scooters ziet.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#4 » 31 dec 2022, 12:22

Ik vind het een leuke en mooie brommer. Voor het praktische gemak wint een scooter wel, want niet schakelen en veel meer bergruimte.

Ga je er motorisch nog wat aan doen, of rijdt zo'n schakel nog wel redelijk door?
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#5 » 18 feb 2023, 01:33

En jawel 16-02 afgelopen Donderdag is die geleverd mijn nieuwe aanwinst :P
Met 1KM op de teller daar was die dan na 7weken wachten en natuurlijk meteen even Tanken hop.. 8liters E5 erin en here we go.
Meteen even USB aansluiting testen + telefoonhouder en dat werkte allemaal zoals het hoort om te navigeren of even je echte KM aan te geven.
Wat meteen opviel was dat de koppeling loeizwaar ging dus even de kabel en koppelings veer op het blok inclusief asje even ingespoten met Multi smering spray PTFE en dat hielp al een hele berg om de koppeling soepeler te maken maar hij is nieuw dus alles moet nog ingereden worden.
Rij ervaring met al 182Km op de teller in 2dagen en meteen de regen doop gheghe :sct1: , Hij rijd heerlijk en ligt als een huis op de weg + de vering is echt confortable over drempels en klinkertjes, sturen is echt weer het oude gevoel zoals je vroeger reed met een zundapp of Yamaha DT.
Schakelen pieuwww ja dat gaat rauw bij dit blokje je hoort hem echt in de versnellingen klappen maar das bekent dat zal na meer kilometer wel wat minder worden.
Er zit al een 55Km CDI in dus meteen na 100Km rustig aan tuffen met snel opschakelen en half gas rijden even het gas erop en via GPS loopt hij 56Km dus 1Km ietsje te hard maar dat zal geen WOK melding zijn denk ik maar hij heeft power zat voor een 50cc 4Taktje want op lage toeren trekt hij al lekker weg en kan je relaxt opschakelen en cruisen met GPS 50Km ondanks dat de teller dan al 55Km aan geeft en bij 55Km GPS echte Kilometers de teller dan 65Km aan geeft en dit is een behoorlijke afwijking maarja Chinees he :lmao:

Wat is mijn conlusie tot nu toe de Hanway RAW50 chinees brommertje 50cc 4Takt met 182Km gereden.

Ten eerste je wordt bijna door iedereen nagekeken dus je hebt best veel bekijks op dit apparaat en sta je even te te pauzeren voor een peukje dan hoor je sommige fietsers die langs fietsen op het brom/fietspad zeggen "Wat is dat joh een gereastaureede motor ofzo of... nee kijk geel plaatje gewoon een brommer joh huhhh!" :)
De RAW50 voldoet aan de verwachting maar rijdt beter op lange ritten als ik had verwacht en ook de regen kon hem niet schelen hij viel niet uit als ik door plassen reed dus das al een + punt maar ga hem wel extra behandelen tegen vocht.
De verlichting is uitstekend van de koplamp en zeer goed voor een brommer in de donkere polders in mijn omgeving, met groot licht aan heb je behoorlijk veel licht en doet niet onder voor een gemiddelde motor dus echt een plus punt als je in het donker gaat rijden in de polder !
De remmen, remwerking viel mij niet tegen als ik een test nood stop maakte alleen de trommelrem achter rem had wat beter gekund omdat je behoorlijk hard op het rempendaal moet indrukken met je voet om het achterwiel te blokeren, misschien afstelling of ook even de dingen inspuiten met PTFE echter de voorrem wat een schijfrem is voldoet prima om hard te remmen indien nodig.
Het motorblokje en geluid, zoals al mijn ervaring schakelen gaat erg rauw maar verder loopt het blokje als een zonnetje en soepel, bij 50Km GPS cruisen rijd hij heerlijk en maakt dan nog geen overtoeren en gaat niet trillen met bij geluiden.
Power heeft hij zat voor een 50cc 4Takt trekt redelijk vlot op maar dit brommertje is niet echt bedoeld als een scheurmonster maar meer voor relax opschakelen en cruisen dan raggen dan met een Derbi/Rieu en dergelijke.
Kwa geluid is hij best wat luidruchtig met volgas geven, niet de uitlaad maar het aanzuig geluid geeft hem wel een lekker donkere sound en geeft veel bekijks :thumbsup:

Rijgedrag en wegligging + bochtenwerk.
Rijgedrag is confortable en beter dan ik had verwacht en de vering voor en achter geef ik een pluspunt want hij veert lekkerder dan mijn Kymco New Dink Scooter al is de Dink natuurlijk iets praktischer en biedt meer bagage ruimte maar een scooter verglijken met deze RAW50 is niet helemaal fair want de rij eigenschappen zijn geheel anders.
Bochtenwerk en wegligging zijn ook goed al is het niet echt een brommer om plat mee door de bochten te knallen of ermee off road te gaan rijden is hij wendbaar en goed te corriceren met uitwijken of een noodstop maken.
Rontonden nemen gaat uitstekend ook al zitten er nog de orginele Chineese banden onder vond ik het niet tegenvallen in de regen en hadden goed grip en bij droog wegdek hebben deze bandjes gewoon grip zat.

Tot zover mijn ervaring tot nu toe en we gaan het zien hoe het brommertje zich blijf gedragen en wat als eerste kapot zal gaan bij deze Chinees :lmao:
Dan nu de foto's, ja 82Km op de teller was al de eerste dag rijden :worshippy: :schater:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#6 » 18 feb 2023, 10:42

gudistuff schreef:Het blijft wel een Chinees, dus je kunt er vanuit gaan dat je evenveel tijd kwijt bent aan sleutelen als aan het rijden zelf.


Onzin.
2 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#7 » 18 feb 2023, 11:02

Mooie brommer! :thumbsup: Fijn dat hij goed bevalt. Ik zou ook weleens op zo'n brommer willen rijden om het te ervaren, ben vooral benieuwd of er nog een beetje snelheid in zit. Je moet denk ik wel heel veel schakelen om de gang er een beetje in te houden?
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#8 » 18 feb 2023, 11:32

BadWeather schreef:
gudistuff schreef:Het blijft wel een Chinees, dus je kunt er vanuit gaan dat je evenveel tijd kwijt bent aan sleutelen als aan het rijden zelf.


Onzin.

Helemaal mee eens. Je kunt wel wat meer pech verwachten ten opzichte van een Reiju bijvoorbeeld, maar dat betekend niet dat het ook een feit is. Het is een kans dat je eerder pech hebt.
Ook een chinees kan ruime tijd zonder problemen rondrijden.
Veel Europese fabrikanten halen behoorlijk wat elektronische onderdelen uit China, en die geven nooit problemen.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#9 » 19 feb 2023, 00:43

Heinz schreef:Mooie brommer! :thumbsup: Fijn dat hij goed bevalt. Ik zou ook weleens op zo'n brommer willen rijden om het te ervaren, ben vooral benieuwd of er nog een beetje snelheid in zit. Je moet denk ik wel heel veel schakelen om de gang er een beetje in te houden?


Jahoor hij schakeld goed op en zelfs tegen wind gisteren trekt hij hem door in zijn 4e versnelling tot 45-50Km en de 3e versnelling is prima om door flauwe bochten te rijden of relax met 30km door de woonwijk pruttelen.
1 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#10 » 19 feb 2023, 01:00

gudistuff schreef:Mooi hoor, veel plezier ermee!

Ik vind zelf de rood/zwarte kleurstelling van de Hanway Raw 50 ook het mooiste. Het blijft wel een Chinees, dus je kunt er vanuit gaan dat je evenveel tijd kwijt bent aan sleutelen als aan het rijden zelf maar dat heeft ook wel zo z'n charme :thumbsup:


Denk dat veel sleutelen ook ligt aan hoeveel KM je er mee gaat rijden en hoe je er mee omgaat, kettingspannen of controleren is normaal zo a om de 200-300Km met de orginele chineese ketting ,al zou een goede kwaliteits ketting langer meegaan en wat minder gesteld hoeft te worden maar rijdt eerst deze orginele tandwielen en ketting op.
Verder als het brommertje gewoon goed loopt dan moet je gewoon er niks meer aan prutsen, tot nu toe strat hij in één keer als hij koud is en ook als hij warm is na een rook pauze.
Electroniche delen kan je behandelen tegen vocht maar heb al aardig bak water over mijn heen gehad tijdens het rijden met dikke plassen maar hij is niet uitgevallen onder het rijden en hij heeft een ook koud in de regen gestaan als test en starte gewoon prima.
Op Youtube genoeg fimpjes gezien van deze Hanway en hoor weinig problemen na 2 jaar en 3jaar rijden tja onderhoud is de key maar dat was vroeger ook zo met elke schakelbrommer dus niks nieuws.
Ja de electronica dat was er vroeger niet maar dan had je wel contactpuntjes en bobine + condensator en daar ging vroeger ook wel eens wat stuk onder het rijden dus mja.
Wil je praktische rijden zonder veel sleutelen of minder onderhoud dan moet je voor een scooter kiezen EENS, maar de charme van het echte brommer rijden is weg vroeger had je enkel puch en dergelijke maar hier ook regelmatig onderhoud wegens ketting en de rest zonder electronica.
Dus wil je schakelbak rijden dan heb je gewoon wat meer onderhoud das een feit maar makkelijk te doen zonder eerst een halve scooter uit elkaar te slopen om een lampje te vervangen of bij het blokje te komen wat ik een voordeeld vind van een ouderwetse schakelbak je kan meteen overal bij !
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer