Hanway Raw50 gekocht :)

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#11 » 19 feb 2023, 01:15

Ronin84 schreef:
BadWeather schreef:
gudistuff schreef:Het blijft wel een Chinees, dus je kunt er vanuit gaan dat je evenveel tijd kwijt bent aan sleutelen als aan het rijden zelf.


Onzin.

Helemaal mee eens. Je kunt wel wat meer pech verwachten ten opzichte van een Reiju bijvoorbeeld, maar dat betekend niet dat het ook een feit is. Het is een kans dat je eerder pech hebt.
Ook een chinees kan ruime tijd zonder problemen rondrijden.
Veel Europese fabrikanten halen behoorlijk wat elektronische onderdelen uit China, en die geven nooit problemen.


Er is een koppel die hier ook lid zijn die beide op een Hanway RAW50 en de luxery een trip door Duitsland naar Zwitserland hebben gemaakt en 2000Km hebben gereden zonder enige problemen met ook regendag erbij in regenpak dus denk dat ze wel betrouwbaar zijn dus ik denk dat het allemaal wel mee valt zoals vele roepen dat Chinees rotzooi en snel uitvalt etc etc.

1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#12 » 19 feb 2023, 09:24

Hehe, die mensen zitten/ zaten ook op dit forum.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#13 » 19 feb 2023, 11:13

Heinz schreef:Hehe, die mensen zitten/ zaten ook op dit forum.

Zijn dat niet Theo en Thea ??
3 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#14 » 20 feb 2023, 13:43

Met goed onderhoud en eigenlijk moet in het begin wel alles even nagelopen worden kan je met een Hanway en een Mash en een AGM behoorlijk ver komen.
Maar dit geldt eigenlijk voor elk voertuig.
Als je er vanaf het begin eigenlijk al alles naloopt en je diverse zaken smeert en het olie op peil houdt dan voorkom je veel ellende op de langere termijn.
En ja Rolinda en Gerard hebben al vele kilometers versleten op de brommers.
1 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#15 » 16 mar 2023, 10:15

Zo weer eens een Update over de Hanway RAW50 een maand oud met 800Km op de teller. :D

Zelf besloten om al het onderhoud zelf te doen omdat ik niet zoveel vertrouwen meer heb in scooter zaken hun personeel dat aan het sleutelen is want hoor genoeg links en rechts over reperatie/onderhouds kosten,
Een onderhouds beurtje zou mij 149euro kosten ja doei voor even bouten natrekken en olie vervangen :lmao:
Nou heb ik het geluk dat ik al als jeugdige zelf kon sleutelen dus mah.. laat maar doe het wel zelf ant dan weet ik ook dat het ook gebeurt is aan onderhoud en ook de beste olie voor het blokje dan de waaierboom olie wat geen drol mag kosten om zoveel mogelijk op je te verdienen.
Garantie was al vervallen omdat er een 54km CDI is gemonteerd en dan verviel de garantie volgens de regels dus och als er nu wat met het blokje zou zijn was het al naar boven gekomen en vaak vallen veel dingen niet onder garantie in de bepalingen dus kost het je als nog gewoon de totale reparatiekosten en uurloon.

Bij 580Km de olie vervangen voor Shell Advanced 10W40 4T olie full syntetische die speciaal bedoeld is voor 4Takt motoren.
Na aftappen van de oude olie kwam er een behoorlijke uitgewerkte olie uit het blokje met ook 0,5mm slijp deeltjes dus het was geen overbodige luxe om de olie te vervangen.
Er kwam 600ml uit het blokje en na de oude olie een poosje te laten bezinken in een witte kan was het erg duidelijk dat de olie echt dik vervuild was met veel zwarte drap op de bodem en kleine slijp deeltjes.
Het brommertje geheel nagelopen en bouten na getrokken,kabels gesmeerd en carberateur beter afgesteld en een nieuwe NGK bougie type CS7HSA gemonteerd voor de orginele chineese bougie.
700ml nieuwe olie in het blokje en er was al meteen verschil met rijden, minder geluid en de koppeling gaat veel smoother.
Met 800Km op de teller heb ik al 2x de ketting moeten stellen maar had ook niet anders verwacht van een chineese kauwgom ketting dus zodra deze op is gaat er een schakel 428 cross Motor ketting op tot 500cc met nieuwe tandwielen.
Verder geen bijzonderheden aan het brommertje start en rijd gewoon prima al krijg ik niet de carbrateur helemaal top afgesteld maar rijd verder smooth en lekker.

De kleppen heb ik nog niet nagesteld omdat na 500km kleppen stellen fabels zijn en pas bij 1500Km aan de beurt zijn, vaak hoor je dat wel meteen of je merk je dat de kleppen te ruim staan en maar geen getik en geen vermogen verlies duid aan dat ze gewoon nog goede timing hebben.
Heb wel de cylinder en kop bouten even na getrokken en blokbouten + spruitstuk en uitlaad maar niks bijzonders was allemaal prima in orde.
Voorvork ook even gericht zodat het stuur recht staat + bouten nagetrokken en remklauw bouten nagetrokken maar ook hier geen bijzonderheden.
Ben nog aan het zoeken naar een voorvork stabilisator om te monteren want het voorvorkje kan stijver als dat het nu is en dat zal zeker ook weer de rij eigenschappen verbeteren wanneer deze beter is gestabililiseerd is op torsie en frictie.

Inmiddels ligt ook de bagadrager klaar en een 26liter top koffer van Chad om te worden gemonteerd en een Toolrol voor op de voorvork zijn besteld want het moet een echte tour brommer worden natuurlijk voor lange ritten en voor de zomerrit naar de ardennen in Belgie.
Zijtassen liggen ook al klaar en deze gaan op de ouderwetse manier gemonteerd worden met zadel riemen dus dan zijn ze tijdens de trip in de ardennen ook makkelijk zo van de brommer te halen om in de tent te leggen tijdens overnachten.
Reserve Gas kabel,Koppelings kabel en Kilometer teller kabel al binnen want dat blijven kwetsbare onderdelen en slijten het meest bij veel rijden en je zal het net zien "knak" daar gaat je koppelings kabel of gaskabel tijdens een lange rit dan ben je toch wel blij dat je dit ter plaatse kan vervangen en weer kan door rijden en zeker als je in de ardennen zit op vakantie.

Al met al Hanway RAW50 valt mij geheel niet tegen voor een Chineese brommer en hij rijd lekkerder en beter dan mijn verwachting was, dus heb er veel plezier mee op de weg en hoop er nog vele kilometers mee te maken.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#16 » 16 mar 2023, 11:01

Kleppen voor de zekerheid even nameten is ook het werk niet. .05 op de inlaat en .08 op de uitlaatklep. Goedkoop voelermaatje haal je bij de toolstation.

Ketting is na 1500 km ingelopen en rekt dan minder, ketting tot 500cc is overkill en zonde geld. DID of Regina Gold is al een wereld van verschil in kwaliteit. Originele ketting houdt het makkelijk 5000 Km vol.

Ik zou vooral geld steken in andere banden, Nylon bandjes zijn prima voor droog en warm weer, maar met regen en kou zijn ze wat onzeker.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Hanway Raw50 gekocht :)

Bericht#17 » 15 mei 2023, 13:51

Zie ik het nu goed, heeft het laatste model van de Raw50 nu een middenstandaard?

Toch maar eens gaan zoeken of die ook los te krijgen is dan.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer