TomTom op scooter.

Stephan

Re: TomTom op scooter.

Bericht#11 » 16 aug 2012, 16:21

Ik denk dat we erg trots mogen zijn dat we zoveel technische kennis aan boord binnen onze club hebben!

Eric (kymcopeoples), Jan en Kees, bedankt voor jullie bijdrage(s).!

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: TomTom op scooter.

Bericht#12 » 16 aug 2012, 19:26

Kees,

Dank je wel voor je ondersteuning en extra bijdrage.
Probeer op een eenvoudige wijze wat uit te leggen en met jou ondersteuning en verduidelijking wordt het alleen maar beter.

Mijn dank is groot.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: TomTom op scooter.

Bericht#13 » 16 aug 2012, 20:14

Dag mensen,

Thx voor de reacties. Voor mij is dit allemaal koek en ei. Maar voor veel mensen een moeilijke berg te beklimmen. Iedereen heeft zo zijn eigen specialiteiten op kennis en gebied. Help je elkander hierin dan wordt het scooter rijden met al zijn facetten alleen maar leuker beter maar vooral meer verantwoord tov de mederijder/weggebruiker.

Ik ben blij dat jullie het leuk vinden. Jullie weten wie wat en hoe ik ben. Als clublid help je elkaar maar ook respecteer je elkander in zijn/haar kennis en kunnen. Dat is wat een club groot maakt. De rest.... ach... ;)

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: TomTom op scooter.

Bericht#14 » 21 okt 2013, 11:41

Hoi Robert,

Ik meende dat TomTom een teller erin heeft zitten. Deze geeft aan hoeveel km je heb gereden van start punt tot eind punt. De Garmin weet ik niet.... maar verwacht van wel.

Neus maar eens rond op mijn blogsite door de link onderaan aan te klikken.

Verder zijn er meerdere topics wat het thema navigatie beschreven wordt. Dus.... ff huiswerk doen ;)

Mtvrgrt kees
0 x

Gaaspertje

Re: TomTom op scooter.

Bericht#15 » 21 okt 2013, 11:47

De Garmin heeft een tripteller en meer zoals max gereden snelheid, gemiddelde snelheid, bewogen tijd, hoogte en je kan ook aangeven bij hoeveel gereden km er een tank alarm in beeld moet komen en nog een paar dingetjes die ik zelf niet zo belangrijk vind.
0 x

Gebruikersavatar
pietdegruyter
Berichten: 90

Re: TomTom op scooter.

Bericht#16 » 06 nov 2013, 07:41

Is allemaal nog ff wennen waar en hoe ik items kan plaatsten , maar hier nog ff over mijn geplaatste tom tom op mijn scooter
In 1 e instantie had ik een sigaretten aansteker op mijn accu van de scooter geplaatst, maar dat ging niet goed, op enig mom ent haalde ik verbrande draden weg !!!

Toen heb ik dus een aparte accu geplaatst onder de buddyzit en dat gaat prima, ik heb de tomtom er op en mijn telefoon
De tomtom heb ik gewoon op het windscherm geplaatst, en maar wel met een veiligheidsdraadje er om heen, omdat als de zon op het windscherm schijnt de zuignap verwarmd en de tomtom er af valt, blijft ie altijd hangen !!!
De telefoon met tai ribs gemonteerd en de telefoon vooralsnog met een dikke elastiek er om heen in de houder,t rilt er gauw uit
De tom tom zo ingesteld dat hij de snelwegen vermijd, maar dan nog is het een crime om verder te gaan omdat er binnen de steden
ook verboden zijn voor brommers

Je kan ff kijken op mijn website hoe en wat

http://www.nostalgiekrant.nl/nostalgiebrom.htm

Gr Jaap
0 x

Gaaspertje

Re: TomTom op scooter.

Bericht#17 » 06 nov 2013, 08:25

Als je draden verbranden dan heb je dus een te dunne kabel gebruikt, heb zelf hier de Garmin op een sigarettenaansteker zitten en daar geen enkel probleem mee sterker nog ik heb mijn verwarmde handschoenen er ook op aangesloten en die trekken 2 amp dus even wat meer als een Tomtom.
Dus gewoon een dikkere kabel gebruiken en een zekering ertussen plaatsen.
0 x

Gebruikersavatar
pietdegruyter
Berichten: 90

Re: TomTom op scooter.

Bericht#18 » 06 nov 2013, 10:29

Nou ik heb toen dikke draden gehaald bij de brommer dealer, op zijn advies , dus dat zal dan wel ander probleem geweest zijn
Maar 2 accutjes is ook niet erg, en even zo goed een zekering er tussen
Die verwarmde handschoenen gaat ik eens naar kijken
Ik heb met kou wel een lange Jeager aan, nostalgie ha ha

gr jaap
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: TomTom op scooter.

Bericht#19 » 06 nov 2013, 10:32

Hoi Jaap,

Ik heb je site met plezier bekeken. Echt leuk.

De montage van de stroomvoorziening, tja.... daar moet ik bekennen dat het e.e.a. toch wel anders kan. Of de verbrande draden aan te dunne kabel te wijten is laat ik ff buiten beschouwing.

M.i. zou het een goed idee zijn om een vaste aansluiting vanaf het contactslot te maken. Natuurlijk vereist dit nogal wat kennis. Aangezien je deze aansluitingen zelf gedaan heb ga ik er vanuit dat het geen probleem hoeft te zijn om een vaste aansluiting te maken op de originele accu zodat een 2e accu overbodig wordt.

De montage zoals deze nu is, is vragen om problemen.

Je zou tussen de 2 stangen waar het scherm aan vast gemonteerd zit, een aluminium stip kunnen maken waarop je vervolgens de bevestiging van je TT en telefoon houder kunt maken. Daarna kun je de strip naar believen in de kleur spuiten die jij graag wilt. Hiermee heb e dan een solide montage gemaakt en hoef je geen zorgen te maken dat je het e.e.a. onderweg zou kunnen verliezen.

Als ik de foto's goed bekijk, dan kan men de voorkant demonteren zodat men bij de stroomvoorziening kan komen. Van daaruit zou ik dan 2 vaste aansluitingen maken en de bekabeling langs de 2 stangen omhoog laten komen. Tegenwoordig zijn er waterdichte tasje verkrijgbaar te bescherming voor je TT en telefoon. Deze tasje kun je er over heen monteren en met een rits wordt het geheel dicht gemaakt. De kosten van deze tasjes vallen reuze mee.

De stekkers van beide kabels kan men in de tasjes laten zitten als je deze niet gebruikt en zijn dan afgeschermd tegen de weersinvloeden.. Er zal met zekerheid ook mogelijkheden zijn om rubberen dopjes op te doen.

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Montage oplossingen Navigatie systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer