Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#1 » 29 dec 2013, 17:14

Waarde STN vrienden en vriendinnen.

Vandaag samen met TonnyK naar Enschede gereden.
Dat betekende om 06.00 uur op de Scoot.
De Henriëtte verliep voor spoedig en via Apeldoorn, Deventer kwamen we in Enschede bij Gerard en Tineke aan.
De 130 km hebben we afgelegd in 3 uur tijd. Dus dat was goed gas erop.
Onderweg in Deventer even een stop gemaakt en een lekker kop thee en boterham genuttigd.
Toen we bij Gerard en Tineke waren kwam Wim (wibo) ook aan.
Lekker een kopje koffie en cake en wat geklets, werd tegen 11,00 uur de terugreis gestart.
Gerard, Tineke en Wim besloten om een stuk mee te rijden richting de Posbank.
Onderweg een stop bij Eric L, waar we hartelijk werden ontvangen.
Na een kopje koffie gingen we weer verder.
Op de Posbank afscheid genomen van onze medetourders.
Om 17.00 uur thuis, 280 km gereden
Afbeelding
Gerard, Tineke en Eric L dank jullie voor de hartelijke ontvangst.
Wim, Gerard, Tineke en Ton dank jullie wel voor de leuke tour.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Tineke

Re: Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#2 » 29 dec 2013, 20:52

Tonny had me een keer toegezegd een bezoekje aan ons in Enschede te komen doen. Vandaag was het zover. Tonny en Eric uit Soesterberg stapten vanmorgen rond een uur of 6 op de scooter om iets voor 9 uur bij ons aan te komen. Niet veel later belde ook Wim uit Zandpol bij ons aan. Dat moest eigenlijk een verrassing voor ons worden maar Tonny had zijn mond voorbij gepraat. Na de koffie wilden de heren weer verder waardoor de soep en broodjes die we in de planning hadden niet door ging. Tonny en Eric wilden met de terugreis via de Posbank en het leek Wim, Gerhard en mij wel leuk om mee te rijden. De route ging vlak langs het huis van Eric L die de laatste tijd wel erg veel bezoekjes krijgt van STN leden. We wilden toch even kijken of hij thuis was en toen moesten we natuurlijk even binnen komen voor een kop koffie en zelfgebakken kniepertjes, een opgerold wafeltje (wat gevuld kan worden met slagroom) wat rond de jaarwisseling in het Oosten van het land gegeten wordt. Even later weer door naar de Posbank en daar gingen Tonny en Eric weer richting Soesterberg. Wij reden nog met Wim op tot aan Bathmen. Het laatste stuk nog zo lang mogelijk doorgereden tot de duisternis viel. Toen onderweg een patatje gegeten en weer verder. Rond een uur of 7 waren we thuis en 169 km. gereden.

Eric en Wilma bedankt voor de gastvrijheid en de anderen bedankt voor het bezoekje aan Enschede en een onverwacht dagje touren.
0 x

Gebruikersavatar
wibo
STN Tourbuffel
Berichten: 37

Re: Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#3 » 29 dec 2013, 21:22

hoi allemaal
ik ben ook weer thuis ,na 260 km, het was al kwart voor zeven,en dat voor eind december
gerhard,tineke,wilma en erik.l bedankt voor de koffie en de rolletjes,die hebben wij ook drenthe hoor
tonnie ,erik bedankt voor de mooie rit en de gezelligheid
gr uit zandpol wim
0 x
Afbeelding

TK E

Re: Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#4 » 29 dec 2013, 23:31

Hier volgt mijn verslag van de Tour Enschede "Tourbuffels On The Move"

Ik had een prijs gewonnen en hier had ik een veiligheidsvest over voor op de motor/scooter....en Tieneke was de eerste die hier reactie op had gegeven..........ook had ik afgesproken om de vest persoonlijk te brengen.....dus zo gezegd zo gedaan.......maar ja het is 29 december 2013 en het weer is niet te voorspellen.....maar voor vandaag was het goed voorspeld.....snappen jullie het nog........ :lol: :lol: :lol:
Bericht op het Forum gezet als: 29 december Tourtje Enschede "Tourbuffel On The Move"
Om het een of andere redenen is mijn topic per ongeluk verwijdert.. :o ..dus plaats ik mijn verslag bij die van Eric (Kymcopeoples).

06:00 zijn we vertrokken om richting Enschede te gaan......en gezien de tijd en dag was het redelijk rustig op de weg.....het zelfs zo rustig dat wij allebei met verbazing zo in Deventer waren........
Hier besloten we ook dan maar effe een broodje te gaan eten met een kopje thee......na 10 min zijn we verder gegaan en om 8:10 werd het redelijk schemerig........gelukkig want op het allerlaatste moment zag ik midden op een landweg (boere landweg)een kip of konijn of fazant zitten met zelfmoordneigingen en ik kon hem ook maar net ontwijken......gauw in mijn spiegel kijken en ook Eric ging er ook maar net links omheen.......ik besloot maar effe te stoppen want ik lag blauw van het lachen........het tie kerst overleeft wordt tie bijna alsnog doodgereden door een Tourbuffel.... :lol: :lol:
Gauw verder en tegen 9:00 uur kwamen wij aan in Enschede

Afbeelding

Tieneke en Gerhard stonden ons buiten op te wachten en toen alles op slot was gezet zijn we naar binnen gegaan voor koffie en met een heerlijke plakje keek........

Afbeelding
Afbeelding

hou alleen niet zo van ratten maar poezen vind ik niet erg.....Eric wel......misschien houdt hij wel van ratten..... :lol: :lol:
Tieneke met haar poes....... :o :shock: :oops: sorry Tieneke

Afbeelding

Om 11:00 besloot ik samen met Eric richting huis te wagen en het idee om via de Posbank te gaan was hierbij geboren.....dit om hier een pauze in te lassen........en het uitzicht.......dit viel bij de overige leden Wim uit Zandpol, Tieneke en Gerhard in goede aard en besloten ons hierbij aan om mee te rijden tot aan de Posbank........route uitgezet in de Stom stom.....en we konden gaan......onderweg getankt en effe pauze gehouden.....Tieneke besloot toch maar een regenbroek aan te doen want ze vond het toch behoorlijk fris.......ja Tieneke een Tourbuffel ben je niet zomaar......toch....... :mrgreen:

Afbeelding

Wat ook in het bijzonder is dat de route ook echt zo liep dat we langs Eric L reden in Achter-Drempt......dus langs zijn huis en vol in de toeters.........en wie komt daar aan met een glimlach van oor tot oor...........jawel Eric L..........en we moesten binnenkomen voor de koffie.......ook hier hebben we weer gelachen met koffie en zelf gemaakte koekjes......echt lekker.......

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een 30 min moest ik de groep tot orde roepen om toch te verzoeken om de tocht verder voor te zetten zodat Eric en zijn Familie bij konden komen van ons gedrag........geintjee :lol: :roll: :mrgreen:
Dus richting de Posbank en hier aangekomen was het echt heel druk.......tjonge tjonge wat een mensen......leek wel de tour de Frans maar dan in Nederland.........

Gerhard stiekem gesnapt met zijn natuurfoto,s.....andere vrouwen vastleggen......volgens mij.. :oops: :o :shock:
Afbeelding

Afbeelding

Na 20 minuten hebben wij besloten om richting huis te rijden want we waren tenslotte al om 6:00 vertrokken......en dat op 29 december 2013 en dan nog zo tour te rijden is eigenlijk onvoorspelbaar.........
Al met al heb ik genoten van deze prachtige tourdag en ik heb hem maar
"Tourbuffels On The Move" genoemd........en ja we waren On The Move........

Tieneke en Gerhard bedankt voor het ontvangen van de Tourbuffels......

Eric L en vrouw bedankt voor het weer ontvangen van een STN delegatie......en ja die koekjes waren echt lekker........BEDANKT......

Aan allen fijne jaarwisseling en het is bijna 2014.....dus het nieuwe tourseizoen kan beginnen....
TonnyK (TK E)
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#5 » 30 dec 2013, 06:57

Geweldig dat je idd in deze tijd van het jaar nog zo,n mooie tour hebben kunnen rijden.
Aan de foto,s en verslag kun je zien en lezen dat jullie een topdag hebben gehad.
Ook hebben jullie iemand een spoedcursus "Hoe wordt ik tourbuffel(lin)" gegeven.. :Lol: meteen een mooie afstand..
0 x
Verander muren in deuren....

René K

Re: Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#6 » 30 dec 2013, 07:40

Als ik zo de foto's bekijk woont Eric L met zijn gezin bijzonder mooi en
ook in een mooie omgeving. En een heel leuk verslag met humor. :P

Gr. René
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#7 » 30 dec 2013, 10:02

Wat een mooi verslag mensen. Leuke foto's. Tinike... echt stoer van je om zoveel kmters te rijden. Mocht het weer het komend seizoen voordoen.. toch ook maar eens naar de postbank gaan.

Mtvrgrt kees
0 x

Eric L

Re: Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#8 » 30 dec 2013, 10:07

Mooie verslagen tourbikkels.
Die tussenstop was erg leuk en gezellig, een mooie verassing.

Groet Eric
0 x

Gerhard

Re: Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#9 » 30 dec 2013, 11:50

Tourbuffels maken Enschede onveilig, zoals ik het beleefd heb ;)

Ik was gisteren al vroeg wakker dus ook maar vroeg opgestaan. we kregen al vroeg een SMS-je van Tonny van dat ze vroeger zouden komen als verwacht. Nu lag de prognose op 8.50 uur. Da's erg vlot. 125 kilometer in minder dan drie uur! Om tien voor negen zijn we maar even naar beneden gelopen om ze op te vangen. Bij flats wil het nog wel eens onduidelijk zijn waar je moet zijn... Tonny reed ons straal voorbij maar Eric zag ons wel (ik denk trouwens dat dat weer een geintje van Tonny was).
Nadat ze de scooters goed aan een fietsnietje hadden verankerd (er is hier laatst nog een mooie Grand Dink gestolen...) durfden ze het aan om mee naar boven te gaan.
Na twintig minuutjes werd er beneden aangebeld. "Buffel nummer 3" werd er gezegd en dat was Wim (wibo)! Hij had Tonny en Eric al eerder gepeebeet (nieuwe spelling) dat ie rechtstreeks naar ons zou komen. Leuk!

Rond elf uur maakten Tonny en Eric aanstalten om weer naar huis te gaan. Ze wilden via de Posbank gaan en dat woord maakt natuurlijk wel wat los. Wim, Tineke en ik keken elkaar aan en in no-time stonden we ook klaar. Een ritje naar de Posbank, dat laat je niet zomaar lopen, toch?

We reden met Tonny op kop eerst richting Haaksbergen waar Wim nog even de hongerige buik van z'n scooter heeft gevuld. We reden verder via Neede, Borculo en Ruurlo verder naar Hengelo (Gld.). Tussen Ruurlo en Hengelo (Gld.) hebben nog even een pauzetje ingelast.

Afbeelding
Eric doet een vreugdedansje tijdens onze stop tussen Ruurlo en Hengelo (Gld.)

Na Hengelo (Gld.) hebben Tonny en Eric nog even getankt. Tonny had eerder op z'n navigatie gezien dat we praktisch langs het huis van Eric L zouden komen en eenmaal in Achter-Drempt (nog even een foto gemaakt van het plaatsnaambord aan het begin van het dorp) had hij het plan opgevat om met zijn allen in zijn tuin te gaan staan, daar een foto te maken en die op het forum te plaatsen. Hi hi, maar Eric L had later vanmiddag nog verplichtingen maar nú was ie nog wel thuis. Met grootse armgebaren (alsof hij een vliegtuig loodste) nodigde hij de onaangekondigde STN-delegatie vriendelijk aan om een bakkie te doen. Wilma had 'onmeunig lekkere Kniepertjes' gebakken en die liet ik mij goed smaken. Na een half uurtje verlieten we Eric L en Wilma weer en gingen via Doesburg en Ellecom naar de top van de Posbank. Altijd weer mooi om even over het gebied uit te kijken.

Afbeelding
Bovenop het uitkijkpunt van de Posbank

Afbeelding
Terwijl Tonny dacht dat ik foto's van andere vrouwen maakte, maakte ik keurig 'echte' natuurfoto's

Hier gingen Tonny en Eric weer richting Soesterberg en Wim, Tineke en ik zette koers richting Bathmen. In een eerdere tour hebben Wim en ik behoorlijk zitten te klooien om naar Zutphen te komen maar nu ging het gelukkig in één keer goed. In iets meer dan een uur stonden we in Bathmen. Daar bespraken we of we hier wat gingen eten of al zouden gaan splitsen. Wim had geen trek en Tineke wilde het liefst voor het donker thuis zijn dus was de keuze makkelijk. We reden twee kilometer verder tot Oude Molen en daar ging Wim alleen verder richting Hardenberg en Tineke en ik reden via Holten richting het oosten. We besloten net zo lang door te rijden tot de duisternis zou invallen en dan een patatje of iets dergelijks te scoren. In Goor vonden we een cafetaria waar we wat konden eten maar dit was meer een afhaalcafetaria dan een 'hieropetencafetaria' (geen tafels en stoelen) dus hebben we ons patatje mét maar gewoon uit de hand op een bankje opgegeten. Met gevulde buikjes de laatste kilometers in het donker naar huis gereden waar we de vanochtend verbaasd achtergelaten katten ons om tien voor zevenen weer even verbaasd aankeken.

Ik kijk terug op een leuke dag. Leuk dat jullie naar ons huis wilden komen, echt gezellig en Eric L en Wilma nog bedankt voor de gastvrijheid (Ai, heb je ineens scootertuig op je stoep staan en je bent te laat om de gordijnen nog dicht te trekken...)

Goh, wie had dat gedacht, een toertje van 170 kilometer op 29 december! Door de zachte winter is het dus nog mogelijk erg laat in het seizoen te rijden zonder dat je tenen er af vriezen.

Mensen, doe morgen voorzichtig met vuurwerk en alcohol en de beste wensen voor 2014.
Laatst gewijzigd door Gerhard op 30 dec 2013, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

René K

Re: Verslag Enchede 29-12-2013, Tourbuffels On The Move

Bericht#10 » 30 dec 2013, 14:22

Ook weer leuk om te lezen Gerhard, met mooie foto's erbij. heb ik tenminste wat te
doen in deze rustige dagen. :P

René
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2013”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer