Moezeltrip mei 2014

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Moezeltrip mei 2014

Bericht#1 » 21 mei 2014, 11:06

Eeeeen... we zijn weer terug. Het saaie leven begint opnieuw :-)

Amendoim heft een nieuw speeltje en dat moest natuurlijk worden uitgeprobeerd. Nou ja, ik had 'm al een jaar bijna maar nooit aan toegekomen. De eerste post in dit onderwerp is derhalve een probeerseltje en graag hoor ik jullie reacties.

https://www.youtube.com/watch?v=tOlwpyy3SHc&feature=youtu.be

Datum : 6 mei 2014
Tijd : ongeveer 10:00 uur
Waar : nabij Alken aan de Moezel, een stukje langs de Moezel vanaf Cochem richting Koblenz
Camera : Pivothead Durango Chameleon
Instellingen : Full HD 1920 x 1080, digital audio
Rijdend op : Kymco Grand Dink S 2011 Titanium
Rijdend met : vechtgenote en kind (volgend) op de Kymco Grand Dink Champagne 2007 watergekoeld

Is nog een beetje saai deze, maar als dit goed gaat en werkt heb ik meer "live" videoverslagen die nog volgen :-)
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#2 » 21 mei 2014, 11:07

Hmmm, het filmpje wil er niet "in", alleen maar de link.....

https://www.youtube.com/watch?v=tOlwpyy3SHc

Suggesties iemand ?
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#3 » 21 mei 2014, 11:58

Right ! Weer wat geleerd ! :-)

Thank you gentlemen !
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#4 » 21 mei 2014, 12:37

Geweldige video.

Ik was er verleden zondag 18 mei, wij zijn echter de andere kant op gereden nm. van Cochem naar Trier. (zie topic een dagje Mosel)

Gezien dat jij daar met je 50 cc-tje 70 km/h rijdt! :o

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#5 » 21 mei 2014, 12:38

Kan ik je echt ook aanraden Albert ! Het is schitterend om te rijden daar, de wegen zijn goed en de natuur is heel mooi en het is goedkoop in vergelijking. Afhankelijk van je route er naartoe is het heel goed te doen.

De spannende weg : via Roermond o.i.d. naar Euskirchen, dan naar Altenahr en dan naar Cochem. Ga je over de hogere Eifel heen. Die nam ik dus :-)

De vlakke weg : eventueel ook via Euskirchen maar in ieder geval via Bonn naar Koblenz en dan verder de Moezel stroomopwaarts.

Nog maar een videootje dan, een kleintje om weer te proberen. Ook weer een beetje saai zonder veel commentaar, vlak bij Alken onderweg naar Koblenz, de brug over.

En tegen wie lult die gozer dan de hele tijd ? Via de Cardo G9 set zowel met vechtgenote als kleine jongen die volgen op de tweede Grand Dink. En soms is het helaas in het Engels want zij komt oorspronkelijk niet uit Nederland.

Sommige mensen doen aan videobewerking, -editing en -stabilisatie maar ik (nog) niet. Dus wat je ziet is wat je krijgt, net zoals ik het ook heb meegemaakt. Dat wil zeggen : jouw en mijn hersenen corrigeren automatisch voor het schokken en trillen maar de camera niet..... zelf heb je daar dus geen last van als je rijdt maar de video toont het wel.

Misschien niet naar kijken als je last van wagenziekte hebt :-)

http://www.youtube.com/watch?v=_jfA4xzWY8U
Laatst gewijzigd door Amendoim op 21 mei 2014, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#6 » 21 mei 2014, 12:40

70 op de gewone teller Jo maar daar moet je nog heel wat vanaf halen :-) Volgens de Garmin zat ik op maximum snelheid rond de 60.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#7 » 21 mei 2014, 12:58

Sorry, er komen er nog meer :-) Deze eerste zijn een beetje saai want ik was de camera aan het uitproberen, de volgende is veel langer en spannender.... ben ik nu aan het uploaden. Latere hebben ook veel meer begeleidend verhaal en commentaar.

En ik ga zo weer terug en met je mee ! Eenmaal terug blijft het vuur om te reizen en op pad te gaan meestal zeker nog een paar weken flink doorfakkelen bij mij voordat het weer afzakt naar standje waakvlam.... maar weg is het nooit. Momenteel heb ik last van ernstige ontwenningsverschijnselen.....
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#8 » 21 mei 2014, 15:42

Een langere video nu dus zoals beloofd.... Opgenomen na een bezoek aan Koblenz en Maria Laach op weg terug naar Cochem via Mayen over het hoge Eifelplateau heen, dwars door de Vulkaaneifel-regio.

Met tegen het einde een afdaling van 18 % (!) ... maar ook weer een klim van hetzelfde percentage... en mijn grootste schaamte van deze trip :-)

Nog niet echt voorzien van persoonlijk commentaar maar wel leuk en mooi. De volgende video zal wel "gesproken" zijn.

24 minuten lang. Als je toch niets te doen hebt. Enjoy :-)

http://www.youtube.com/watch?v=kFeURwQumoE

Een bijzonder eervolle vermelding en respect trouwens voor mijn vechtgenote voor wie dit zowel de eerste echt lange trip was áls haar eerste trip door de bergen heen.... en ze heeft hoogtevrees. En geen andere keuze dan mij maar te volgen :-)
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#9 » 21 mei 2014, 16:17

Had je video graag gezien...maar ik krijg een melding dat hij privé is!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Moezeltrip mei 2014

Bericht#10 » 21 mei 2014, 16:18

yep dat zie ik ok jo...
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2014”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer