Hoe doorkruis je Utrecht zo snel en veilig mogelijk?

Meatlove

Hoe doorkruis je Utrecht zo snel en veilig mogelijk?

Bericht#1 » 16 mei 2018, 12:54

Afgelopen tour kwam het onderwerp al voorbij. Het zou mooi zijn als er een GPX route online komt te staan waarmee je snel en veilig de domstad kunt doorkruisen.

Aanstaande dinsdag heb ik cursus in Houten en ik kan er nu alweer tegenop zien.

Als iemand een duidelijke beschrijving kan maken, wil ik deze wel omvormen tot GPX bestand. Het gaat dus om Utrecht van Noord naar Zuid en vice versa. Ik begreep dat er ook animo is voor de versie Oost naar West en andersom.

Voor mij persoonlijk is de weg tussen Maartensdijk en Houten hetgeen waar ik een goede route voor zoek.

Als er een duidelijke oplossing komt zal ik de TS aanpassen zodat wij er allemaal plezier aan hebben.
0 x

Klapband

Re: Hoe doorkruis je Utrecht zo snel en veilig mogelijk?

Bericht#2 » 16 mei 2018, 14:58

Wat versta je onder een veilig mogelijke route??

Ik heb voor 2008 in Nieuwegein gewoont en ben zelf in Ijsselstein UT geboren.
Ik ken dat gebied best wel goed..

Maar om via Maartensdijk naar Houten te komen, kan je Utrecht denk ik dan beter net zo goed vermijden.

Mijn idee zou zijn:

Maartensdijk, Groenekan, de Bilt. (wellicht dan via het Utrecht medisch park) dan via Bunnik en dan eindbestemming Houten..

Technisch gezien kom je dan helemaal niet eens in het centrum van Utrecht.

Geen idee of je hier wat aan hebt:

https://www.google.nl/maps/dir/Maartens ... 278426!3e1
1 x

r3ymix

Bericht#3 » 16 mei 2018, 17:56

ligt er ook een beetje aan welk tijdstip je door utrecht heen wilt rijden , maar utrecht centrum vermijden is altijd beter
0 x

gerard lift

Bericht#4 » 16 mei 2018, 19:09

Dat kan koop een oude tank en gaan liefst een russische want die roken zo leuk en gaan met die bak .haha :lol2: .
Nu serieus je kan er omheen hangt alleen af uit welke richting je utrecht benaderd .is goed te doen laat even weten uit welke hoek je komt
Gr gerard
0 x

Meatlove

Bericht#5 » 16 mei 2018, 21:23

Bedankt voor de pointers @Klapband.
Ik ben net wat aan het rommelen geweest en heb deze route uitgestippeld.

http://www.gpsvisualizer.com/display/20 ... 7-map.html

Uiteraard zijn begin- en eindadres fictief.
Eventuele tips zijn welkom. Ik zal verslag doen als ik heen en weer geweest ben.

Het geeft mij een hoop rust dat de kans klein is dat ik weer rond Hoog Catherijne kom te dwalen.
0 x

Bjorn

Bericht#6 » 16 mei 2018, 22:55

Ik weet niet waar je in Houten moet zijn maar ik denk dat dit de voor jou een goed alternatief is.
Dit loopt door een mooi stuk natuur en je kan een pannenkoek nuttigen bij Theehuis Rhijnauwen :thumbsup: .Waar mijn route ophoud kun je niet linksaf, dat is alleen voor fietsers.

Ik werk zelf op de Duwboot in Houten.

Oh, en Utrecht is echt zo erg niet om door te rijden, je moet alleen wel je plaats op de weg opeisen. Dus niet aan de kant van de weg rijden maar midden op je rij baan zodat ze niet de kans hebben om hem er langs te drukken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1 x

Meatlove

Bericht#7 » 16 mei 2018, 23:40

Ik ga later even kijken naar jouw voorstel. Bedankt voor de moeite in ieder geval.

Het is mij vreselijk tegengevallen hoe je in Utrecht kunt komen te dwalen, zelfs met gps. En de laatste keer dat ik er reed werd ik gewoon van mijn rijstrook getoeterd door een automobilist. Ik rijd links in de rijbaan over het algemeen.
Niet negatief bedoeld, maar het is wel de mentaliteit die ik van de Utrechters gewend ben...
Als je er bekend bent is het allemaal geen probleem. Houten en Nieuwegein rijd ik blind met de auto, talloze keren geweest. Alleen met de scooter nog niet zo vaak.
0 x

Meatlove

Bericht#8 » 21 mei 2018, 23:17

Ik heb nog even gekeken @Bjorn naar jouw route. Daar waar deze eindigt moet ik wel naar links om op mijn eindbestemming te komen.
Door alle drukte dit weekend komt het er niet van om de rest van de route door te spitten.

Ik ga het morgen proberen met de route die ik zelf uitgestippeld heb en ga terugkoppelen hoe dit bevallen is.
0 x

Meatlove

Bericht#9 » 22 mei 2018, 20:43

Vanmorgen aan het eind van de straat kreeg ik de melding dat mijn bluetooth headset bijna leeg was. Die had ik nog even moeten opladen dus...

Vanmorgen dus alleen op zicht de heenreis gemaakt. Ging op zich prima. Bij station Bilthoven is de situatie wat onduidelijk. En Utrecht Science park is niet mijn favoriete plek naar het bleek. Maar stukken beter dan het centrum.
Lekker doorgereden en binnen het uur de 34 kilometer afgelegd.

De terugweg weer met het gemekker van die miep in het oor. Ik ga maar eens kijken hoe ik het uit kan zetten, want ik reed vanmiddag meerdere keren verkeerd. En het was in de avondspits echt heel veel drukker. Ik had wel vernomen dat er wat file op de snelweg moest staan, maar dat weet ik tegenwoordig alleen nog maar van horen zeggen. ;)

Met wat aanpassingen zou dit wel een geschikte route kunnen zijn. Geen idee of ik binnenkort weer naar Houten moet, maar dan ga ik misschien een alternatief uitproberen.

Dit draadje staat open voor een ieder die ook een manier weet om Utrecht te overleven.
0 x

RoiRaw

Bericht#10 » 23 mei 2018, 17:12

toen jullie het over GPX route hadden dacht ik eerst dat jullie een Gran Prix route bedoelde, lol :crazy: :lol2:
1 x
Afbeelding
Afbeelding

Social Media

Terug naar “Café de Slappe Klets”