onderhouds beurt kymco g dink.

stoyanov
STN Columnist

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#11 » 07 dec 2018, 22:24

René K schreef:Zo dacht ik er ook altijd over, maar nu met winterbanden wil ik niet meer anders.

Ik heb ze aan gort gereden op de zomerdag. Wisselen vind ik een dure geschiedenis voor die 5 dagen vorst per jaar.
Andersom wordt moeilijk (zomerband slopen in de winter), dus ik laat ze lekker zitten.
Onder mijn auto in BG heb ik winterbanden op de aangedreven as, en ik merk 0 (nul) verschil.
Als je toch sneeuwkettingen moet monteren omdat je anders niet tegen de bergen opkomt dan rot het niet of je zomer- of winterbanden hebt.
Die drie MM sneeuw die hier valt daar lachen mijn vrouw en ik om.
Om kort te gaan; ik ben het met Roelf eens. Pure onzin en geldklopperij.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 240 KM
Gemiddeld verbruik: 1:45,4
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink (Droge fiets)
AfbeeldingThe Bronze Adonis

René K

Bericht#12 » 08 dec 2018, 10:41

Zo dacht ik er ook over maar ik heb nu ook winterbanden onder de Cirtoën C3 de "Continental 860".
Ik wil nu niet meer anders volgens mijn beleving, wel of geen sneeuw. :thumbsup:
Ook weer een mening, zo moet iedereen het zelf maar ondervinden. :D
1 x

tomosje
STN Forum Moderator

Bericht#13 » 08 dec 2018, 10:44

heb wel ervaring met winter banden hoor vooral op vrachtwagens en zware bestelbussen echter geeft een winterband je een vals gevoel van veiligheid.. en das nou net het probleem een winterband is er voor bedoelt om in de zelfde omstandigheid meer grip te bieden niet om een vrij brief te zijn de winterse wegen als race circuit te gebruiken....niet dat de mensen dat hier doen maar zie het vaak onderweg
roelf
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Delight

Bericht#14 » 08 dec 2018, 22:50

stoyanov schreef: Om kort te gaan; ik ben het met Roelf eens. Pure onzin en geldklopperij.

Dat dacht ik ook....
Totdat ik een aantal jaren terug een klein hellinkje op moest met sneeuw en ik niet meer weg kwam.
We zijn gesleept door iemand met een oude Nekaf jeep...die stond er speciaal voor en vroeg een paar euro per auto (grof verdienen in een middagje).
‘S middags winterbanden gekocht en terug gegaan naar dezelfde plek...
Nu trok ik gewoon op alsof er geen sneeuw lag, terwijl ik er lopend nog steeds weggleed.
Sindsdien gewoon winterbanden onder de auto in deze tijd...
Maar je moet wel je rijstijl aanpassen en niet denken dat je door je winterbanden alles weer kan!
1 x
Groeten Arno

Suzuki GSX600F
TGB 101S (snor)

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
Jeremy Clarkson

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#15 » 09 dec 2018, 00:33

Winterbanden is een goed plan , in oa Duitsland is het in een bepaalde periode zelfs verplicht.
0 x
1 x Speedfiets 3, 2-Takt Lc 70Cc Malossi Sport, Yasuni R
1 x Speedfiets 3, 4-Takt , ( Sym 6 Deukjes Blok).

tomosje
STN Forum Moderator

Bericht#16 » 09 dec 2018, 10:38

zeg mensen fijn om jullie mening over winterbanden te weten te komen !
echter zou het fijn zijn als we nu weer over gaan tot de orde van de dag onderhoudsbeurt van mijn g dink..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

Terug naar “Onderhoud en banden”