Optrekken scooter.

DarkMatter1980

Re: Optrekken scooter.

Bericht#11 » 01 mar 2019, 09:46

stoyanov schreef:78 sproeier?
Da's wat aan de kleine kant.
Gooit er eens een 82 in en stel dat hok eens fatsoenlijk af.
6,7 gram is best zwaar. Dat kan verklaren waarom hij zo langzaam naar zijn top gaat.
6,2 gram was bij mij de max.

Bij mij zit er al een 82 in en nog geen verschil zelfs niet met afstellen.
de rollen zijn bij mij wel nog origineel (wel vervangen) en trekt naar de top goed op.
0 x
Afbeelding

Lorenzo

Bericht#12 » 01 mar 2019, 21:38

DarkMatter1980 schreef:
Lorenzo schreef:
DarkMatter1980 schreef:Heb ik ook met de Crox en heb er al naar laten kijken en laten afstellen, helaas bleef het hetzelfde.
Dat trillen ligt ook deels aan de banden die eronder zitten met de noppen daar vind ik hem zenuwachtig van worden tijdens rijden.

Hoor of voel je hem ook een soort van draaiende bewegingen (weet even niet hoe te omschrijven) maken als ie op zijn top zit ?

Ah eindelijk iemand die exact het zelfde heeft (niet lullig bedoeld)

Ik ga morgen Michelin zomer banden er onder laten zetten zodat het trillen verminderd word.

Bedoel je met draaiende soort lichte golfjes?

onder je voeten

Ik denk dat die 50cc gewoon kut optrekt en wij kunnen een 65cc maximaal er in gooien..

Idd de lichte golfjes (betere benaming) het stoort me wel een beetje maar er schijnt niks aan gedaan te kunnen worden .. vreemd.
Laat maar weten hoe de banden rijden ben erg benieuwd.

Hey,

Vandaag nieuwe Michelin banden er onder laten zetten, en de banden rijden erg lekker je voelt het wegdek niet meer over drempels steentjes of hobbels, wat voorheen natuurlijk wel zo was met de standaard crossbanden.

ook op de topsnelheid zo'n 70 kmpu op de teller 63 gps -7 afwijking, merk ik dat mijn bodem plaat licht trilt maar velen malen rustiger, ik erger mij nu er niet meer aan persoonlijk. Ook is het zo dat mijn stuur en buddy niet meer trillen, nu heb ik uit eigen ervaring wel gemerkt wanneer je aandrijving verkeerd is afgesteld dat het probleem zich verergert, dus misschien moet ik daar iets mee doen in de toekomst.

Alleen is het wel zo dat ik voor maar 15 minuten had gereden over een rechte weg en een bocht, dus ik durf het niet 100% zeker nog te garanderen ik houd je op de hoogte wanneer ik weer een langere afstand heb gereden. Maar zou ik de banden -aanraadden op het eerste opzicht, absoluut zeker je geld waard ik was zo'n 120 euro kwijt inclusief de montage en ze rijden heerlijk.

Ik hoop dat dit genoeg informatie bied, zo niet stuur mij gerust een berichtje ;).

Ik heb nu rollen 6,5 6,7 en sproeier 78, dus misschien kan je daar nog wel iets mee, ik heb trouwens ook een E3 Sym Crox scooter.

Hier nog een paar foto's voor de geïnteresseerde.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

stoyanov
STN Columnist

Bericht#13 » 02 mar 2019, 08:05

Zit de voorband nou verkeerd om?
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 240 KM
Gemiddeld verbruik: 1:45,4
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink (Droge fiets)
AfbeeldingThe Bronze Adonis

Micha

Bericht#14 » 02 mar 2019, 09:19

Hmm goede vraag Peter, de achterband zit wel goed maar ik zie nergens op de foto het pijltje van de rijrichting. hmm effe googlen .
0 x
It's me , not Mario.

ravw

Bericht#15 » 02 mar 2019, 09:21

stoyanov schreef:Zit de voorband nou verkeerd om?

als je hem met de achterband vergelijkt dan zit hij inderdaad verkeerd
0 x
Afbeelding
"Don't push me or I'll impale you on my horns! Your pain shall be legendary!"

Waarom ik rook ,Rookvlees blijft langer houdbaar :worshippy:

DAGRECORD : 84 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Micha

Bericht#16 » 02 mar 2019, 09:32

Na wat speurwerk op het net is mijn conclusie dat het correct gemonteerd is ook al lijkt het niet zo te zijn.
0 x
It's me , not Mario.

Lorenzo

Bericht#17 » 03 mar 2019, 22:39

niemand meer interesse?
0 x

DarkMatter1980

Bericht#18 » 04 mar 2019, 08:48

Dat is fijn dat de banden goed rijden. ik zal eens kijken of ik dat ga doen want waarschijnlijk ga ik van de zomer een andere scooter kopen. Ik heb ook de e3 versie, misschien is de nieuwste versie beter en hebben ze de dingen verbeterd.
0 x
Afbeelding

Social Media

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”