Vergelijking jaren 90 en nu 2019

Micha

Vergelijking jaren 90 en nu 2019

Bericht#1 » 15 mar 2019, 20:22

Alles is zeer degelijk wel duurder geworden.
Wanneer je in de jaren negentig nog 50 gulden zorgverzekering netto betaalde en 50 gulden via je bruto loon en nu in vergelijking nu ruim 115 euro zorgverzekering en dan nog je verplichte deel van 385 euro en niet vergeten je verplichte vrijwillige deel van 385 euro mag doneren.
En dan nog de medische kosten die niet vergoed worden door de zorgverzekeraar.
Je bent minimaal al 2150 euro kwijt en dan de extra kosten nog niet meegerekend.
Wanneer je chronisch ziek bent en werkt word je 2 keer hard genaaid.
De huren in de sociale sector zeer degelijk wel gestegen zijn.
Wanneer je in de jaren negentig nog 600 gulden max betaalde voor je 1 gezinswoning betaal je nu in 2019 max 900 euro en nog wat voor hetzelfde.
Wanneer je nog in de jaren negentig zo'n 17,5 procent belasting betaalde over je gekochte goederen betaal je nu in 2019 zo'n 21 procent belasting al over je gekochte goederen.
Je eten en een aantal zaken nog een btw tarief hadden van 6 procent in de jaren negentig en tegenwoordig al 9 procent is geworden als ik het niet mis heb.
Een aantal producten van de lage tarief naar het hogere tarief is geschoven.
Het brandstof prijs ik nog weet te herinneren in de jaren negentig zo rond de 1,40 was en tegenwoordig regelmatig de 2 euro aantikt.
De boetes intussen ook allemaal verhoogd zijn.
Heel veel mensen in de jaren negentig voor 50 gulden je een flinke boodschappenkar vol kon halen en tegenwoordig je de bodem nog steeds ziet in 2019.
Het in 2019 het zo goed gaat dat de voedselbanken als paddestoelen uit de grond schieten terwijl dit in de jaren negentig totaal niet bekend was wat dat zou kunnen zijn.
En nee niet iedereen heeft een royaal loon en nee niet iedereen heeft hier een keuze in om te kunnen kiezen wat ze zouden willen.
Er is en blijft een groep die tussen wal en schip dondert terwijl ze er alles aan proberen te doen om hun hoofd boven water te houden.
Oordelen is makkelijk, er midden in staan en alles in elkaar zien donderen terwijl je een bestaan probeert op te bouwen terwijl alles steeds duurder ziet worden is steeds meer een gevecht voor diegene die er mee te maken heeft.
Niet iedereen heeft een luxe positie.
3 x
It's me , not Mario.

stoyanov
STN Columnist

Re: Vergelijking jaren 90 en nu 2019

Bericht#2 » 15 mar 2019, 21:44

Lang leve het Liberale gedachtengoed, Lang leve Evropa, Lang leve het Globalisme.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 240 KM
Gemiddeld verbruik: 1:45,4
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink (Droge fiets)
AfbeeldingThe Bronze Adonis

tomosje
STN Forum Moderator

Bericht#3 » 15 mar 2019, 21:57

oh god wat heb ik nu weer gezegd
nou even heel duidelijk .. ik ben van mening dat als je wil je best je kan redden .
en ja ik zit ook in een uitkering en ja mijn wederhelft werkt zich het schompes om alles voor elkaar te krijgen ja we hebben nog bepaalde luxe artikelen.
en nee we zwemmen niet in het geld zitten elk jaar de eindje s aan elkaar te knopen en dan gaat je vrouw maar als zelfstandige in de zorg werken wat de belasting dienst oh zo fijn vind..
want dan mag je niet alleen in 2019 het voorgaande jaar 2018 dus afrekenen nee je mag in januari gelijk ook 2019 betalen en inderdaad nog geen cent verdiend, en wel even rekening er mee houden mevrouw dat we in januari 2020 gelijk weer vragen om het voorschot van dat jaar oftewel we mogen in 13 maanden 90 % belasting betalen,,
tja leuker kunnen we het niet maken.
maar goed ze is dus dit jaar voor noppes aan het werk..
dan nog dat iedereen tegenwoordig een telefoon moet hebben en een laptop..
tja zelfs bij de sociale dienst kan je je internet aansluiting claimen..
zo zijn er wel meer dingen het rottigst en dat geld ook voor mijn gezin zijn de mensen die net zoveel verdienen dat ze overal buiten vallen. das kloten wand die hebben netto minder dan iemand in die sociale dienst

vergelijken heeft geen zin in 96 had ik geen internet alleen de ptt met telefoon en tv aansluiting.
lezen deden we via de bibliotheek
nieuws via het journaal..
weet wel iedereen doet het digitaal en online maar kost ook allemaal geld.
ik haal aardappelen bij de boer scheelt de helft.
maar laten we vooral positief naar komend tour-jaar kijken als we al deze negatieve energie nou eens ombuigen naar positieve tour tochten !
denken we ook niet zo over hoe erg we het wel niet allemaal hebben want vergeet niet dat de vvd nog altijd veel stemmen krijgt en de roedel er omheen dat zijn wel stemmen van de mensen hier te lande...

ik heb het laatste er over gezegd en ga me concentreren op wat leuks.
roelf
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Micha

Bericht#4 » 16 mar 2019, 01:59

Het is duidelijk.
0 x
It's me , not Mario.

Social Media

Terug naar “Café de Slappe Klets”