Scooter keuze

Umut

Scooter keuze

Bericht#1 » 06 jun 2019, 21:00

Hallo!

Hopelijk is dit het goede gedeelte van t forum, ik kon er niet helemaal uit komen..
Ik ben momenteel bezig met mijn scooter examens en zit vast te zoeken naar een scooter. Heb kort ooit een tomos gehad en vaak wel op scooters van vrienden gereden maar verder heb ik er niet zoveel verstand van.
Ik moet mn scooter zo snel mogelijk hebben wegens een verhuizing (ingewikkelde situatie). Zal er toch vaak wel 30-50 kilometer per dag mee rijden.

Voor mijn idee was er vroeger veel meer keuze maar misschien heb ik t mis.. Na lang zoeken kom ik op een aantal scooters uit namelijk:

Piaggio zip (normaal of SP)
Sym Crox
Kymco Super 8 (als t lukt met mijn budget)
AGM R8
Peugeot Kisbee

Kwa budget en looks zou ik het liefst voor de AGM gaan. Nou lees ik heel veel verschillende verhalen over deze zogenaamde chinese merken. Hier zie ik wel veel mensen op AGM, Senzo en andere onbekende merken voorbij komen maar ik heb ze niet allemaal aangesproken om te vragen hoe de kwaliteit is.. Volgens mij heb ik ook met die scooter gewoon meerdere jaren garantie. Hebben jullie ervaringen met dit merk? Ik heb echt een beperkt budget en het is belangrijk voor me dat het wel een degelijke scooter is die meerdere jaren mee gaat.

Verder vind ik het natuurlijk ook belangrijk hoe die rijd. Heb zelf voornamelijk alleen op een Zip gereden met die kleine wielen dus weet niet precies hoe het verschil is met een grotere scooter. Ook ben ik van plan om m licht op te voeren (10 a 15 km) en zou graag wel vlot willen optrekken. Welke soort scooters hebben hier bijvoorbeeld de beste mogelijkheden voor? Allemaal zijn het de 4takt euro 4 uitvoeringen.

Zelf zal ik er vrij weinig aan doen behalve het onderhoud wat de dealer mij zal vertellen om zelf te doen. Thuis kan die gelukkig in een (vochtige) kelder staan en voor op werk wil ik gewoon een hoes ervoor kopen. Wil er wel erg netjes mee om gaan.

Graag jullie al gehele advies over dit rijtje scooters. Als jullie nog andere goede scooters weten hoor ik het ook graag. Liefst wel met een beetje sportieve look. Bij voorbaat dank!
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Re: Scooter keuze

Bericht#2 » 06 jun 2019, 21:18

Misschien is een Peugeot Speedfight 3 wat voor je , ik heb er 2 , een 2 en een 4 takt,
0 x
1 x Speedfiets 3, 2-Takt Lc 70Cc Malossi Sport, Yasuni R
1 x Speedfiets 3, 4-Takt , ( Sym 6 Deukjes Blok).

Umut

Bericht#3 » 06 jun 2019, 21:34

Brute-Force schreef:Misschien is een Peugeot Speedfight 3 wat voor je , ik heb er 2 , een 2 en een 4 takt,

Ik ben dus een beetje bang om 2ehands te kopen aangezien ik dan geen garantie heb. Dit is zeg maar mijn laatste spaargeld dus als die kapot gaat heb ik een probleem haha. Heb er zelf erg weinig verstand van ook en wil zeker weten dat ik er jaren mee kan rond rijden.. Heb je wat meer informatie voor me? Foto's, kilometerstand, eerdere reparaties etc? Misschien kom ik dan eens kijken..

Bedankt voor je aanbod in ieder geval :D
0 x

FTrotsenburg
STN Beheerder
Contacteer:

Bericht#4 » 06 jun 2019, 21:42

Zip is erg diefstal gevoelig doordat hij zo gewild is. Binnen het budget wat je aantoont met de gegeven keuze's zou ik ook zeker even naar de kymco agility kijken. Hoewel ik die van mij maar kort heb gehad vanwege motorische fouten vond ik het wel een geweldig rijdende scooter. Lekker zadel omhoog klappen als rugsteun.
0 x
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien

Afbeelding
Dagrecord G-Dink=369.1km
AGM CafeRacer lux. AUG 2016 0km - AUG 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - .... (Feb '19 18000km)

De AGM CafeRacer Luxury, Mijn Kymco G-DINK "Claire"
Reizen:
2017: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs 2018: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Umut

Bericht#5 » 06 jun 2019, 21:51

FTrotsenburg schreef:Zip is erg diefstal gevoelig doordat hij zo gewild is. Binnen het budget wat je aantoont met de gegeven keuze's zou ik ook zeker even naar de kymco agility kijken. Hoewel ik die van mij maar kort heb gehad vanwege motorische fouten vond ik het wel een geweldig rijdende scooter. Lekker zadel omhoog klappen als rugsteun.

Dat geloof ik inderdaad, al zet ik m thuis wel binnen en buiten wel altijd aan een goed kettingslot. Ook neem ik een goede verzekering erbij. Weet niet precies hoe het werkt maar ik denk dat het dan wel goed komt..?

Kymco Agility heb ik inderdaad wel naar gekeken maar ik heb echt totaal niks met het uiterlijk. Begrijp dat anderen dat wel kunnen waarderen maar voor mij is dat echt een te groot minpunt om daar jaren mee te rijden. Maar bedankt voor de tip haha :thumbsup:
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#6 » 06 jun 2019, 22:10

Umut schreef:
Brute-Force schreef:Misschien is een Peugeot Speedfight 3 wat voor je , ik heb er 2 , een 2 en een 4 takt,

Ik ben dus een beetje bang om 2ehands te kopen aangezien ik dan geen garantie heb. Dit is zeg maar mijn laatste spaargeld dus als die kapot gaat heb ik een probleem haha. Heb er zelf erg weinig verstand van ook en wil zeker weten dat ik er jaren mee kan rond rijden.. Heb je wat meer informatie voor me? Foto's, kilometerstand, eerdere reparaties etc? Misschien kom ik dan eens kijken..

Voor de goede orde ,,, het was geen aanbod , slecht s een Tip , die 2 van mij wil ik niet kwijt.

Het is een middenklasser... niet te groot , en niet te klein , verder vind ik een Speedfight 3 een fijne Scooter.
0 x
1 x Speedfiets 3, 2-Takt Lc 70Cc Malossi Sport, Yasuni R
1 x Speedfiets 3, 4-Takt , ( Sym 6 Deukjes Blok).

Umut

Bericht#7 » 06 jun 2019, 22:15

Brute-Force schreef:
Umut schreef:

Voor de goede orde ,,, het was geen aanbod , slecht s een Tip , die 2 van mij wil ik niet kwijt.

Het is een middenklasser... niet te groot , en niet te klein , verder vind ik een Speedfight 3 een fijne Scooter.

Aaah zo, mijn fout haha. Heb ik naar gekeken maar kan ze online nergens nieuw vinden.
0 x

Faronoz

Bericht#8 » 07 jun 2019, 01:29

Piaggio Fly is een goeie, lekker groot,comfortabel en zeker betrouwbaar.
0 x

Social Media

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”