Trilling vario

Micha

Re: Trilling vario

Bericht#11 » 12 aug 2019, 19:23

Ik heb zelf een orbit 2 gehad en met een goedkopere riem waar te veel flexibiliteit inzit gaat op hogere snelheid zoeken waardoor de scoot een tikkeltje nerveus wordt. Dit is uiteindelijk verholpen met een dayco riem en de huidige berijder is er nog steeds content mee.
0 x
It's me , not Mario.

Bas

Bericht#12 » 13 aug 2019, 00:44

Bedankt allemaal voor het meedenken!! Aan jullie heb ik meer dan aan de dealer haha.

@Ecstechneut weet u misschien hoelang de standaard variobus is dan kan ik kijken of ik een langere kan vinden op internet. En dan bij de dealer vragen om die erin te zetten. Of werkt een opvulring van 1.3mm net zo goed?
0 x

Elyseo General

Het juiste antwoord

Bericht#13 » 13 aug 2019, 18:09

Iets wat een dealer zeker moet weten. Als toevoeging zegmaar.

Ecstechneut schreef:1.3mm langere variobus en het gegier/getril van de vsnaar in de koppeling is weg.

oorzaak: als je zonder ring gaat rijden komt de snaar op het hoogste punt van de vario, daardoor trekt de snaar hem diep in de koppeling waardoor hij op de mainshaft gaat aanlopen. (daar zit een verdikking) (aftermarket koppeling heeft die niet)

(ik ga nu uit van standaard gewicht rollen)
0 x

Bas

Bericht#14 » 13 aug 2019, 18:52

Ik ben toch maar even verstandig geweest en heb even contact opgenomen met allbike:)
0 x

Social Media

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”