Eindhovense Lichtjesroute 28 september 2019

OKTOBER 2019
26-10-2019 : Garage Sale & Meet Groningen 26 Oktober

MEI 2020
09-05-2020: STN Nederland - België Tourtocht
Forumregels
Op alle onder vlag van STN georganiseerde Tours & Meetings zijn de viewforum.php?f=88 van toepassing.
peter stupers

Re: Eindhovense Lichtjesroute 28 september 2019

Bericht#51 » 29 sep 2019, 19:52

Zo medescooteraars hoe was de lichtjestocht in Eindhoven verlopen gisteravond?
0 x
Groeten Peter.

Oldy

Bericht#52 » 29 sep 2019, 20:52

Tijdens de meeting in Heusden is me gevraagd of ik meeging met de lichtjestour. 'k Heb aangegeven dat ik wel mee ga, behalve als het erg regent. Nu de vooruitzichten waren erg verwarrend. Veel regen, geen regen, wat wordt het. Helaas onderweg in ieder geval veel regen. Hierdoor zeggen enkele :sct1: 'aars dat ze niet gaan. Heel begrijpelijk. In de ochtend af en toe een bui met grote druppels. In de loop van de middag wordt het in Brielle steeds beter en de vooruitzichten voor Eindhoven zijn dat het droog is :thumbsup:. Wel gaat het steeds harder waaien. Het vooruitzicht geeft wel aan dat op de terugweg er grote kans op regen, maar ik heb goede regenkleding. Aangezien ik alleen ga met de motorscooter, is het maar bijna 2 uur rijden. Omstreeks 18:00 pak ik de motor uit en wil hem starten, echter de accu heeft niet genoeg power
Afbeelding
Wat is dit nou :!: Gisteren nog gecontroleerd 1 tik en lopen en nu niet :taz: Accu even een boost geven dus acculader aansluiten en ca 15 min. wachten :cry: Na 10 min. starten en lopen. Gauw scooter op de straat gezet en acculader en verlengsnoer opbergen.
Afbeelding
Helaas gas en scooter valt uit en weer geen genoeg capaciteit om opnieuw te starten. Weer opnieuw aan de lader. Tevens een reserve accu van een scooter parallel aan m'n accu geschakeld Nu wordt het wel erg kort dag om nog op tijd te komen. Na 5 min. weer starten en lopen. Eerst op de standaard uitproberen met gas geven of hij blijft lopen. Gelukkig nu geen probleem. Gauw alles opruimen en weg :crazy:. Vermoedelijk 20:15 aankomst en ze gaan 20:30 rijden dus het kan nog. Onderweg moet ik ook nog tanken dit kost ook ca 5 min. Bij het tankstation is Euro 95 al omgezet E10 dus dan maar super E5 erin ondanks dat de motorscooter er tegen kan maar wil zeker weten dat hij goed start. Na betaald te hebben starten en gelijk lopen. Mooi ik rij prima op schema ondanks de harde wind. Omstreeks 20:20 rij ik het Wilhelminaplein op en zitten de leden al te wachten.
Afbeelding
Onze voorzitter vertelt dat hij er ook nog maar net is dus gauw even een kop warme thee naar binnen om even warm te worden. Na een tijdje weer gezellig gebabbeld te hebben gaan we weg. Tjonge nu start de scooter van @Amendoim wil niet aanslaan. Hij heeft wel een zeer goede accu want het toerental van de startmotor zakt niet. Uiteindelijk start hij en kunnen we weg. De eerste straat is veel stoplichten en erg druk dus dit schiet niet op. Maar we hebben alle tijd. Na een tijdje rijden hebben we een pauze.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na een tijdje gaan we weer weg. Scooter starten, helemaal niets. :help2: :cry: Normaal zie je dat de spanningsmeter zakt of dat de verlichting flauwer brandt en de km-teller op en neer gaat :( Nou voor mij is de tour afgelopen. Ik kijk nog of de 2e accu nog wel is aangesloten. Opeens realiseer ik me dat de scooter op de zij-standaard staat :oops: en dan start hij niet :verstop: (beveiliging dat je scooter niet onder je uit rijd) :bowdown: Gelukkig verder met de tour. :crazy: Bij de eendjesvijver hebben we weer een stop en kan ik weer enkele foto's maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na een tijdje gaan we er weer vandoor om het laatste stukje te rijden.:moto2:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aan het eind van de tour komen we weer aan op het Wilhelminaplein en drinken we nog wat :drinks: De gehele rit is het droog gebleven en hier ook geen wind, heerlijk. Na een tijdje nemen we afscheid van elkaar :friends: en ga ik weer naar Den Briel. Ik doe m'n regenpak aan daar het in het westen flink regent (buienradar) In de buurt van Tilburg zie enkele spetters op m'n windscherm maar daar blijft het bij. Bij de Moerdijkbrug is er gelukkig nu weinig wind, op de heenweg stormde het. Ter hoogte van Zwijndrecht is de weg nat maar nog steeds geen regen. Bij Rotterdam-zuid begint het te regenen. Bij Pernis stopt het al en kom ik om 2:30 aan in Den Briel en is de regenkleding al weer droog.
Ik heb van deze tocht weer genoten ondanks de troubles :verstop:
Gauw m'n motor onder de hoes en m'n motorkleding opbergen en naar bed :yawn: :slaap:
@Eagleseye en @Angelstar nogmaals bedankt voor het uitzetten van de tour. :thumbsup:
Een impressie
Laatst gewijzigd door Oldy op 30 sep 2019, 14:09, 5 keer totaal gewijzigd.
6 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

peter stupers

Bericht#53 » 30 sep 2019, 09:43

Ben weer eens benieuwd naar mooie foto's.
0 x
Groeten Peter.

Eagleseye
STN Forum Moderator
Contacteer:

Bericht#54 » 30 sep 2019, 14:20

Zo ik zal eens verslagje maken over door mij georganiseerde tour.

Het is alsof dat het lot zo gepland heeft.
Want toen we in 2017 met de lichtjestour mee gingen hadden we ook een verjaardagsfeestje van een neefje.
En dit jaar weer pressies het zelfde verhaal.
Vandaar dat we om 11 uur al op pad waren.
Op de heen weg naar Vinkel voor het feestje hadden we geen last van regen.
Maar toen we daar aankwamen kreeg mijn vrouw haar buddyseat niet meer open (daarover vertellen we meer op een andere topic).
Afijn tegen half 5 zijn we weer op weg naar huis om ons twee kleintjes op te halen.
En weer geen last van regen gehad.
Eenmaal thuis de nodige spullen gepakt en de hondjes in de reiscover gedaan en weer op pad.
Op weg naar Eindhoven was het lekker droog weer.
Tegen half 7 waren we eerst naar de McDonald's gegaan om ons maag te stillen.
Om 7 uur kwamen we tegelijk met @Alwin op de verzamelplaats.
En het was voor de rest van de avond droog weer gebleven.
Tegen 8 uur kwam @Amendoim aangereden samen met Victor.
En rond half negen kwam @Oldy aan getuft.
We hebben nog even gezeten tot dat we om 9 uur begonnen met onze tour.
Om half 10 kwamen we bij onze eerste stopplaats Burghplein.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een kwartier pauze zijn we weer de route verder gaan volgen.
Tegen half 11 kwamen we bij de eendjesvijver.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na weer een kwartiertje pauze zijn we weer verder gegaan.
Tegen half 12 kwamen we weer bij onze verzamelplaats.
Waar we nog iets gedronken hadden.
Om half 1 zijn we toen allemaal tegelijk weer naar huis gereden.
Na drie kwartier rijden zijn we om 1:18 thuis gekomen.
Het was weer een gezellig avond geweest.
En ik weet zeker dat we volgend jaar het weer gaan doen.
6 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 276
Datum dag record: 10-9-2017

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

tarzanen

Bericht#55 » 30 sep 2019, 14:34

Mooie foto's van een bijzondere scooter tour.
0 x
Grt, René

henkhouet
STN Tourbuffel

Bericht#56 » 30 sep 2019, 16:07

Mooi hoor,
jammer dat ik er niet bij kon zijn.

gr, Henk
0 x

peter stupers

Bericht#57 » 30 sep 2019, 19:29

Mooi gedaan allemaal, schitterende foto's.
0 x
Groeten Peter.

People S

Bericht#58 » 30 sep 2019, 21:07

Mooie tour
Fijn dat het droog is gebleven.
Groet John :D
0 x
:thumbsup:

Alwin

Bericht#59 » 01 okt 2019, 11:46

Hier ook nog even een reactie vanuit het Brabantse Boxtel...

Na enkele jaren van stilte binnen de scooterwereld toch besloten om weer eens een tourtje wilde maken. Nu was ik eigenlijk van plan om met m'n nieuwe 2wieler (als verdwaalde gast) op de jaarmeeting aan te komen, maar omdat de overdracht nogal lang duurde heb ik dit niet kunnen halen... Gelukkig was er nog een tour in aantocht; De Lichtjesroute :thumbsup:

Afbeelding

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver... Na het ophalen van een grotere topkoffer vlug terug naar huis gereden zodat ik op tijd in Eindhoven aan zou komen. Toen ik naar de Puccinistraat wilde afslaan kwamen Peter en Angela al voorbij gereden... Ik wist dat ze eerder zouden vertrekken, maar moest dus gas geven om zelf niet te laat te komen.

Toen de klok 18.40 uur aangaf, ben ik op de scooter gesprongen en via de buitengebieden naar Eindhoven gereden. Het was precies 19.00 uur toen ik op het Wilhelminaplein aan kwam, maar geen scooters of STN leden te zien??? Dat is vreemd, want had zeker verwacht dat Peter ergens boven de koppen uit zou steken. Even een belletje gedaan en binnen 5 minuten kwamen ze het pleintje opgereden. Nog even wachten op Edwin, Victor en Jan... dan kan de pret beginnen :schater:

Afbeelding

Na ongeveer 10 jaar Kymco gereden te hebben, zou dit mijn comeback-tour worden en dan ook nog op een Piaggio :neh!: Uhmmm... Alwin op een Piaggio, daar moest iets meer aan de hand zijn en ja... zoals jullie mij kennen heb helemaal niks met die Vesparatie gevallen, echter door de fysieke problemen heb ik wat keuzes moeten maken. Uiteindelijk bij de New Fly uitgekomen en dat heeft eigenlijk maar 1 rede... ik kom (eindelijk) zonder pijn van m'n scooter af :thumbsup:

Maar goed, ik dwaal weer af... back on topic!

Eindelijk was het moment daar, dus hebben we onze 2wielers gestart en zijn we achter onze Road-Captains aangereden. Omdat ik zelf enkele jaren deze tour heb voorgereden, was het een aangename verrassing dat deze compleet was veranderd. Niet alleen de route, maar heb ook veel nieuwe lichtcreaties mogen bewonderen... Af een toe zijn we gestopt voor een korte pauze om de benen te strekken en wat foto's te maken. Tussen al dat moois is met name de straat met alle smileys me bijgebleven. Dit was na alle jaren met technische hoogstandjes zo simpel en effectief... reed dus met een grote smiley op me kop :lol2:

Dankzij de goede zorgen van onze captains zijn we ook weer op het startpunt aangekomen en hebben we nog een drankje met de nodige klets gedaan. Helaas komen alle leuke dingen aan een einde en was het weer tijd om naar huis te gaan. Normaal gesproken is het samen uit, samen thuis.... echter ging het even mis bij de verkeerslichten.

Peter en Angela gingen rechts, maar ik had de kruising recht overgestoken omdat ik de verkeerslichten wilde vermijden... Heb nog een rondje gereden, maar ze waren al verdwenen. Ben via het buitengebied weer naar Boxtel gereden en toen ik al weer binnen zat hoorde ik na 10-15 minuten Peter en Angela voorbij komen.

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en een dikke duim omhoog voor de Road-Captains :thumbsup:

Afbeelding
4 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Social Media

Terug naar “Geplande Tourritten, Meetings & Evenementen”