Hoi!

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de huidige STN leden
MellowYellow

Hoi!

Bericht#1 » 08 sep 2019, 20:06

Hoi allemaal,

Na al een tijdje te hebben meegelezen vandaag besloten mij maar eens aan te melden.

Iets over mijzelf:
Cindy, februari 1976, woonachtig in Lelystad (deze maand 42 jaar) met vriend en hond.
De naam MellowYellow komt van laatstgenoemde, Mellow, ik ben altijd totáál inspiratieloos als het op namen aankomt ;)

Ik werk op de administratie (leerling, stukje personeel én financieel) van een basisschool, maar ik sta mijn collega (conciërge) ook wel bij als het nodig is.

In het verleden heb ik 2 bromscooters gehad (Honda Sky en Hyosung Rush Challenger) en 1 snorbrommer (Tomos Youngst'r), zie foto's (helaas niet mijn foto's, geen idee waar ze zijn).
Tijdens de snorbrommer ben ik eindelijk maar eens rijlessen gaan nemen en toen ik mijn rijbewijs (en auto) eenmaal had was het wel gedaan. Ik zei nog wél vol goede moed dat ik zou gaan fietsen als het mooi weer zou zijn. Heb ik ook gedaan hoor, het eerste jaar... :lol:

De laatste twee jaar ben ik tóch steeds weer aan het kijken naar een scooter, maar ja, duur, geen plek (want overvolle schuur omdat de wederhelft een beetje téveel voertuigen heeft...) En diezelfde wederhelft vindt het ook eigenlijk niet nodig want 'je hebt een auto en een fiets'. Heeft ie gelijk in, ware het niet dat hij een auto, een motor, een ligfiets, een gewone fiets én twee steppen heeft... Dan is het niet zo gek dat die schuur zo vol staat he ;)

Vorige week zaterdag ben ik wéér wezen kijken, hij vond dat ik dan beter een elektrische kon nemen. Dus afgelopen donderdag heb ik een proefrit gemaakt op een elektrische scooter van het merk GTS. En al tijdens het rijden wist ik dat dát 'm niet ging worden, hij kwam níet vooruit! Nu hoef ik ook niet met piepende achterband weg te scheuren, maar het kan ook niet zo zijn dat de hond van mijn broer sneller rent als mijn scooter rijdt (ter info: hij heeft een Chihuahua).
Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt op een Ecooter E2. Die reed lekker! Wel héél pittig, dus dat was even wennen na bijna 12 jaar niet op een scooter of brommer te hebben gereden ;)

Nu ben ik echter nog steeds in twijfel over wat ik nou precies wil. Voorkeur gaat wel naar snorscooter. Ik vind een helm echt niks, benauwd, zweterig, liever niet dus.
Maar wil ik dan een elektrische, waarmee ik niet zomaar even een rondje Flevoland kan doen (tenzij ik de helft wil gaan lopen...) of tóch een benzine model. En wélke dan? Zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Sowieso ga ik dinsdag kijken of ik nog een proefrit op een AGM VX50 Upgraded (de gele! :D ) en dan ga ik maar eens goed nadenken over wat ik wil (elektrisch of benzine, welk merk/model).

Nou, lijkt me wel even genoeg info dacht ik ;)
Waarschijnlijk ben ik weer véél te lang van stof, story of my life... :roll:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
2 x
---

Groet, Cindy

Afbeelding Afbeelding

Reyn

Re: Hoi!

Bericht#2 » 08 sep 2019, 20:16

:welcome2:
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

stoyanov
STN Columnist

Bericht#3 » 08 sep 2019, 21:03

Welkom.
Mijn advies?
Wacht nog ff op nano-technologie op het gebied van accu's.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Delight

Bericht#4 » 08 sep 2019, 21:33

Afbeelding
1 x
Groeten Arno

Yamaha XJ600 Diversion
TGB 101S (snor)

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
Jeremy Clarkson

henkhouet
STN Tourbuffel

Bericht#5 » 08 sep 2019, 21:38

Leuk, een nieuw lid, met een gezonde dosis humor.

Van harte welkom,

gr, Henk
1 x

tomosje
STN Beheerder

Bericht#6 » 08 sep 2019, 22:05

welkom
als ik advies mag geven gewoon bromscooter met een heerlijke luchtige helm ja die zijn er zeker.
stroom scooters voldoen(nog ) niet snor gaat overal in de ban,, dus lekker brommen zo als gezegd een lichte pothelm
helemaal fijn
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Victor-San

Bericht#7 » 08 sep 2019, 22:59

:welcome1:
1 x

Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder

Bericht#8 » 08 sep 2019, 23:46

Hallo dan zeg, wat een introductie ! :thumbsup: :-D

Welkom Cindy bij de meest veelzijdige bromfiets- en scooterclub van Nederland en omstreken :-)

Electrisch wordt steeds beter maar is "er" helaas nog niet. Daarbij moet je ook denken aan beschikbare oplaadpunten.... en hoe lang dat duurt. Het rijdt wel lekker vlot en geruisloos maar haken en ogen zijn er wel. benzine heeft dat ook, maar dan anders.

En die eerste foto die je hebt geplaatst.... :rlol: Een Teletubbie-scoot :-P

Verder ben ik zeer geïnteresseerd in je chihuahua.... of is dat ook alweer verboden vandaag de dag ;-)

PS : mellow begrijpen we nu dus, maar yellow.... ben je aziatisch ? :-)
1 x

Jan Hans

Bericht#9 » 09 sep 2019, 01:14

Welkom bij de club.
1 x

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#10 » 09 sep 2019, 14:52

Hallo Cindy,
Leuke en humorvolle introductie hoor, maar wel een met een serieuze ondertoon.
Logisch, want je koopt geen scooter zonder zeker te weten dat hij past in het gebruiksdoel dat je voor ogen hebt.
Mocht je erg gevoelig zijn voor het milieu (vandaar elektrisch)? kan ik melden dat de huidige nieuwe benzinescooters bijna allemaal de euro4 norm hebben.
Daarmee zijn ze, mede gelet op het geringe brandstof gebruik, waarschijnlijk net zo schoon als een E-scooter. Die haalt tenslotte zijn stroom uit een vervuilende centrale ergens in je regio.
Als Roelf meldde, dat een 45 km scooter prettiger is dan een 25 km kan ik onderschrijven.
Lees maar in de media hoeveel restricties aan dat type voertuig gesteld worden.
1) Helmplicht in Amsterdam en mogelijk binnenkort in andere grote steden.
2) continue snelheidscontroles door de politie, want die weet ook dat de meeste snorders zijn opgevoerd naar 40 km ++
Dus zet een leuke helm op en rij met een 'geel kenteken' scooter, die je schoon en zuinig brengt waar je naar toe wil.
We zijn benieuwd waar je ons mee verrast.
Groeten uit Maassluis,
Jan-H

Afbeelding
Samen met STN vrienden mijn witte Liberty opgehaald in februari 2018.
2 x
Jan-H
Na 50 jaar weer op een scooter!

Dagrecord 318 km.
Afbeelding

Social Media

Terug naar “Stel je even voor”