Even voorstellen

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Voodude

Even voorstellen

Bericht#1 » 13 mei 2020, 19:27

Hallo allemaal, mijn naam is Bashar, ik ben 31 jaar oud en woon in Utrecht.

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een Tomos Streetmate gekocht. De vorige eigenaar had mij verteld dat de brommer (met blauw kenteken) te hard liep en ik heb met dit risico alsnog plezierritten gereden en af en toe binnen de stad gebruikt. Tot ik op een dag ik op de rollerbank terecht kwam en de brommer 34km/u liep.
Hierna heb ik de brommer zeer weinig (illegaal) nog gebruikt. Op een lekkere dag ging ik in de provincie rondrijden, na een paar uur rijden begaf de brommer het en heb ik die later met een trailer naar huis gekregen. Ik had de brommer opgeborgen, omdat ik wist dat de brommer heel wat werk nodig zou hebben voordat hij legaal de weg weer op mocht. Nu het weer lekkerder weer is en ik heel wat tijd over heb, wil ik aan de brommer gaan sleutelen en alles weer werkend krijgen om van de WOK-status af te komen.

Het lijkt mij een mooi project om wat te leren over motortechniek en aan het eind kan ik weer volop genieten van mijn mooie Tomos. Sinds kort ben ik er ook achter dat mijn onderbuurman vroeger bij het leger als monteur gewerkt heeft. Hij wil mij graag helpen en mij leren hoe ik mijn brommer moet onderhouden en repareren.

Bij mijn zoektocht online kwam ik jullie leuke forum tegen en leek het mij leuk om mij hier aan te melden. Hoop hier met vragen terecht te kunnen bij ervaringsdeskundigen in het geval ik er niet uit kom of niet weet wat het beste is. Natuurlijk lijkt het mij later ook gezellig mee te doen met de ontmoetingen en tours!
0 x

bertocello

Re: Even voorstellen

Bericht#2 » 13 mei 2020, 19:58

Welkom Bashar, de weg naar info ligt open.
0 x

Victor-San

Bericht#3 » 14 mei 2020, 08:37

:welcome1:
0 x

Janvb

Bericht#4 » 22 mei 2020, 11:16

Welkom!
Hier is veel info over Tomos te vinden:
https://www.tomosforum.nl/
0 x

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#5 » 23 mei 2020, 11:04

Dat is een mooie klassieke bromfiets Bashar, waarmee je zeker veel bekijks zal hebben als je ermee door de stad rijdt.
Hopelijk kan je hem, zonder al te veel kosten, weer 100% betrouwbaar maken.
Misschien is het een idee om hem gelijk te laten keuren als Bromfiets.
De snorfiets komt steeds meer in de verdrukking door de overheid én op steeds meer plaatsen worden helmplicht en rijden op de rijbaan ingevoerd.
Nog een voordeel is, dat de 2 takt motor veel mooier kan draaien, als hij minder afgeknepen wordt.
Succes met je project en groet,
Jan-H
0 x
Jan-H
Na 50 jaar weer op een scooter!

Dagrecord 318 km.
Afbeelding

Social Media

Terug naar “Stel je even voor”