Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 836

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#201 » 30 jan 2020, 22:17

Amendoim schreef:
Bjorn schreef:Vast zittende remzuigers is een kwaal van dat type remklauw. De New Dink heeft de zelfde klauw en ook die, zeker als je het hele jaar door rijd, gaan een keer vast zitten.


Ik buig voor je technische kennis die veel beter is dan die van mij maar waarom heb ik daar nooit last van dan ?

Misschien rem je zo vaak dat je cubs geen tijd krijgen te corrideren. Ik heb zelf bij m'n Piaggio Fly geprobeert om remklauw schoon te maken maar dit ging niet dus imitatie er op voor slecht € 45,= incl. nieuwe blokken.
Bij m'n Honda motorscooter waren een maand geleden de remblokken haast op. Nieuwe remblokken er tussen lukte niet daar de zuigers niet terug te duwen waren. Eerst de cups zover uit gepompt dat ze er nog net inzitten. Een remblok laten zitten en dan remhandel bedienen tot ze bijna tegen het remblok lopen. Daarna met een oude schoenveter met polijst pasta de cubs weer hoogglans schoon gekregen. Tevens met een rondrubber wat net iets kleiner als de cubjes met een boutje er door met schroefdraad en aan beide zijde een ring er op.
Afbeelding
Als je deze aandraad komt het rubber klem in de holle cups te zitten en kun je deze beetje bij beetje verdraaien.
Daarna met wasbenzine alles schoon gespoten. Daarna met een kwaste speciale ATE cilindermontagepasta ingevet. Voorzichtig met een lijmklem zuiger terug geduwd en nieuwe remblokken gemonteerd met kopervet aan de achterzijde en op de glijstangen. Ik heb me we voorgenomen 1x per jaar om de cups voortaan schoon te maken om vastziten van je remklauw te voorkomen
Laatst gewijzigd door Oldy op 31 jan 2020, 03:03, 3 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3793

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#202 » 31 jan 2020, 06:31

Voor diegenen die een remklauw gaan reviseren, of de blokken gaan vervangen, even een welgemeend advies.
De meeste remklauwen bestaan uit 2 delen, welke je in elkaar schuift of draait.
Deze 2 helften worden bijeen gehouden door 2 (meestal) inbusbouten.
Hoe de fabrikant het verzint weet ik niet, maar de bouten zijn van staal, terwijl de klauw van aluminium is.
Zoals we allemaal weten is dat geen bijster goede combinatie.
Als je dus, net als ik, bijna 12 jaar met een remklauw doet, dan kan je weleens voor een onaangename verrassing komen te staan.
Remblokken zijn nog prima, maar de bouten zitten vastgeroest in de klauw en de zuigers zitten vast.
Geen reviseren meer aan dus, want je kan de blokken er niet meer uithalen.
Altijd een likje kopervet op de bouten smeren bij (her)montage.
En uiteraard een likje kopervet op de achterkant (!) van de remblokken, tegen het piepen.
Ik heb me ook moeten behelpen met een imi-remklauw.
Vierenhalf tientje. En over remkracht absoluut niet te klagen.
Ik denk dat mijn nieuwe remklauw de scooter overleeft... of althans de wetgeving.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 587
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#203 » 31 jan 2020, 08:13

tomosje schreef:Maar is er ondertussen een diagnose van de patient.bekend..
Roelf

Nog niet.
Maar ik ga vandaag even informeren hoe ze er voor staat.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 276
Datum dag record: 10-9-2017

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 587
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#204 » 31 jan 2020, 11:33

Ik heb <<< naar mijn dealer.
Het blijkt dat haar zuigerveer kapot is gegaan waardoor de monteur een nieuwe cilinder moest bestellen.
Hij gaat er ook van uit dat ze pas volgende week klaar kan zijn.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 276
Datum dag record: 10-9-2017

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 383

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#205 » 31 jan 2020, 11:52

Amendoim schreef:
Bjorn schreef:Vast zittende remzuigers is een kwaal van dat type remklauw. De New Dink heeft de zelfde klauw en ook die, zeker als je het hele jaar door rijd, gaan een keer vast zitten.


Ik buig voor je technische kennis die veel beter is dan die van mij maar waarom heb ik daar nooit last van dan ?

Inderdaad opmerkelijk. Hoe vaak maak je de remklauw schoon?

Eagleseye schreef:Ik heb <<< naar mijn dealer.
Het blijkt dat haar zuigerveer kapot is gegaan waardoor de monteur een nieuwe cilinder moest bestellen.
Hij gaat er ook van uit dat ze pas volgende week klaar kan zijn.

Nou, dat valt dan nog relatief mee! :thumbsup: Laat je de scooter ook nog afstellen, of liep hij voor de vastloper verder goed?
0 x
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 587
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#206 » 31 jan 2020, 11:59

Heinz schreef:
Eagleseye schreef:Ik heb <<< naar mijn dealer.
Het blijkt dat haar zuigerveer kapot is gegaan waardoor de monteur een nieuwe cilinder moest bestellen.
Hij gaat er ook van uit dat ze pas volgende week klaar kan zijn.

Nou, dat valt dan nog relatief mee! :thumbsup: Laat je de scooter ook nog afstellen, of liep hij voor de vastloper verder goed?

Ja dat gaat hij ook doen.
Want ze rijd tussen 15 en 12 km. op een liter.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 276
Datum dag record: 10-9-2017

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 383

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#207 » 31 jan 2020, 12:03

Eagleseye schreef:
Heinz schreef:
Eagleseye schreef:Ik heb <<< naar mijn dealer.
Het blijkt dat haar zuigerveer kapot is gegaan waardoor de monteur een nieuwe cilinder moest bestellen.
Hij gaat er ook van uit dat ze pas volgende week klaar kan zijn.

Nou, dat valt dan nog relatief mee! :thumbsup: Laat je de scooter ook nog afstellen, of liep hij voor de vastloper verder goed?

Ja dat gaat hij ook doen.
Want ze rijd tussen 15 en 12 km. op een liter.


Een slechte compressie helpt natuurlijk ook niet mee. Maar gelet op de foto van de bougie die je eerder postte, denk ik dat hij sowieso te rijk stond afgesteld.
0 x
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 587
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#208 » 31 jan 2020, 12:12

Heinz schreef:
Eagleseye schreef:
Heinz schreef:Nou, dat valt dan nog relatief mee! :thumbsup: Laat je de scooter ook nog afstellen, of liep hij voor de vastloper verder goed?

Ja dat gaat hij ook doen.
Want ze rijd tussen 15 en 12 km. op een liter.


Een slechte compressie helpt natuurlijk ook niet mee. Maar gelet op de foto van de bougie die je eerder postte, denk ik dat hij sowieso te rijk stond afgesteld.

Dat kan wel kloppen.
Want ze begon de laatste tijd ook naar benzine stinken.
En toentertijd dat ik een nieuwe bougie erin heb gedraaid is die ook zwart geworden.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 276
Datum dag record: 10-9-2017

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3793

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#209 » 31 jan 2020, 18:25

1 op 12 :shock:
Je kan beter een taxi bellen....
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 587
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#210 » 11 feb 2020, 16:21

stoyanov schreef:1 op 12 :shock:
Je kan beter een taxi bellen....

De ene kant snap ik je opmerking, maar van de andere kant zeg ik toch dat ik liever met veel verbruik rij dan dat ik de taxi pak.
We hebben het een keer meegemaakt en dat nooit meer.
We moesten een keer de taxi pakken omdat we de laatste trein hadden gemist op station Eindhoven naar Boxtel.
Kosten 55 euro ik weet het nog alsof het gisteren was gebeurd.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 276
Datum dag record: 10-9-2017

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Social Media

     

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer