stoyanov schreef:Quanta costa?
ben schreef:stoyanov schreef:Quanta costa?
de schokbreker 110 euro en de schijf met remblokken 50 euro arbeidsloon 0 zelf alles gedaan
Elyseo General schreef:Ik heb ook en YSS op mijn oude elyseo gehad.
Deze liep lichtjes aan. Bij achterwiel. En mega dik oog boven (eerst buddybak losmaken)
Ik zag diezelfde slijtstreep bij jou ook.
Ik heb het destijds opgelost door een schuurblokje tegen de zijkant van het loopvlak vd band te doen.
Toe was hij vrij.
Heb je wel stel ringen gebruikt, zodat je bij montage op het carter de as net iets naast het midden uitkomt?
Anders staat hij scheef.
Als je denkt hij past net,.... dan is het meestal net niet, omdat bij inveren (compressie) de veer iets uitzet in de breedte.
Wel 1 van de kwalitatief betere veren ben ik van mening die YSS,...
Good luck.
PS waarom heb je er een speedfight motorblok onder zitten,..... just curious.
stoyanov schreef:ben schreef:stoyanov schreef:Quanta costa?
de schokbreker 110 euro en de schijf met remblokken 50 euro arbeidsloon 0 zelf alles gedaan
Moest je nog iets slijpen aan die schokbreker? Het is net of ie tegen de carterkap aan komt...
Heb je misschien een linkje voor me waar ik meer van deze schokbrekers kan vinden?
ben schreef:Elyseo General schreef:Ik heb ook en YSS op mijn oude elyseo gehad.
Deze liep lichtjes aan. Bij achterwiel. En mega dik oog boven (eerst buddybak losmaken)
Ik heb het destijds opgelost door een schuurblokje tegen de zijkant van het loopvlak vd band te doen.
Toe was hij vrij.
Heb je wel stel ringen gebruikt, zodat je bij montage op het carter de as net iets naast het midden uitkomt?
Anders staat hij scheef.
Als je denkt hij past net,.... dan is het meestal net niet, omdat bij inveren (compressie) de veer iets uitzet in de breedte.
Good luck.
aanlopen doet ie niet dat is vuil op achterband heb er nog niet mee gereden moet de achterschijf nog vernieuwen het motorblok is orgineel 2 takt peugeot elystar
Elyseo General schreef:ben schreef:Elyseo General schreef:Ik heb ook en YSS op mijn oude elyseo gehad.
Toe was hij vrij.
Anders staat hij scheef.
Good luck.
aanlopen doet ie niet dat is vuil op achterband heb er nog niet mee gereden moet de achterschijf nog vernieuwen het motorblok is orgineel 2 takt peugeot elystar
Beste Ben ik bouw al een jaar of 12 elyseo's om en wil je niet onheus bejegenen maar.........
Eerst bouwde ik om van de immobiliser af te komen later om ook een schijfrem achter te krijgen. Er zijn er zeker al een stuk of 8 de revue gepasseerd. Ook heb ik een aantal elystars in onderhoud gehad en die van STNer Marijn voor onderelen gedemonteerd.
De elystar heeft een eigen motorblok wat niet overeenkomt met de andere blokken peugeot., ik heb het hier over de remklauw ophanging achter. Elystar heeft er 3 waar 2 remklauwen op kunnen.
Ik selecteerde deze blokken (carters links) en dan een rechts carter met mechanische oliepomp (van een andere peug viva,elyseo, etc.
Ik herken ze inmiddels op gevoel hehehehe.
Speedfights hebben er 2 terwijl ze de oude vorm van de trommelrem hebben laten zitten,.... hier hebben ze ter hoogte van de remklauw ruimte gemaakt voor de remklauw die er precies invalt. Zoals bij jou bijvoorbeeld.
Elystars heb je in injectie en carburateur,....... De carburateur versie is de gewoon de injectie maar dan met een dummie ipv de injector (plug) en een carburateur ipv gasklep. Beide hebben elektrische olie injectie en geen mechanische oliepomp.
De injectie wordt gelevert met sbc brakingsystem (1 klauw voor en 2 op 21cm disc achter + voor en achter gecombineerd bediend), en er zit dan een sbc embleem op de voorspatbord, de carburateur elystar heeft een spatbord zonder enig embleem en 1 achter op 18cm disc.
Peugeotscooter fan tot en met (2t en oude modellen), maar deze heb ik nog niet gezien. Vandaar mijn interesse.
En er zijn mij geen andere peugjes bekend met injectie als de elystar, alleen de c-tech maar die heeft monoveer carter en is dus weer anders.
groetjes.

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten