wat vernieuwd

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1955
Contacteer:

wat vernieuwd

Bericht#1 » 08 dec 2017, 19:45

vandaag een nieuwe schijf en nieuwe remblokken gemonteerd op de peugeot elystar ....en ook maar meteen een goede schokbreker geplaatst die wel voor 2 personen bestand is is namelijk een gasgevulde en in en uitgaande demping instelbaar :yahoo:
Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3613

Re: wat vernieuwd

Bericht#2 » 08 dec 2017, 19:52

Quanta costa?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1955
Contacteer:

Re: wat vernieuwd

Bericht#3 » 08 dec 2017, 19:54

stoyanov schreef:Quanta costa?

de schokbreker 110 euro en de schijf met remblokken 50 euro arbeidsloon 0 zelf alles gedaan
0 x

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 165

Re: wat vernieuwd

Bericht#4 » 08 dec 2017, 20:52

Ziet er goed uit. Mooie schokbreker trouwens. Alles zelf gedaan is helemaal top :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3613

Re: wat vernieuwd

Bericht#5 » 08 dec 2017, 23:08

ben schreef:
stoyanov schreef:Quanta costa?

de schokbreker 110 euro en de schijf met remblokken 50 euro arbeidsloon 0 zelf alles gedaan


Moest je nog iets slijpen aan die schokbreker? Het is net of ie tegen de carterkap aan komt...
Heb je misschien een linkje voor me waar ik meer van deze schokbrekers kan vinden?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: wat vernieuwd

Bericht#6 » 09 dec 2017, 00:20

Ik heb ook en YSS op mijn oude elyseo gehad.
Deze liep lichtjes aan. Bij achterwiel. En mega dik oog boven (eerst buddybak losmaken)
Ik zag diezelfde slijtstreep bij jou ook.
Ik heb het destijds opgelost door een schuurblokje tegen de zijkant van het loopvlak vd band te doen.
Toe was hij vrij.

Heb je wel stel ringen gebruikt, zodat je bij montage op het carter de as net iets naast het midden uitkomt?
Anders staat hij scheef.

Als je denkt hij past net,.... dan is het meestal net niet, omdat bij inveren (compressie) de veer iets uitzet in de breedte.

Wel 1 van de kwalitatief betere veren ben ik van mening die YSS,...

Good luck.

PS waarom heb je er een speedfight motorblok onder zitten,..... just curious.
0 x

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1955
Contacteer:

Re: wat vernieuwd

Bericht#7 » 09 dec 2017, 08:12

Elyseo General schreef:Ik heb ook en YSS op mijn oude elyseo gehad.
Deze liep lichtjes aan. Bij achterwiel. En mega dik oog boven (eerst buddybak losmaken)
Ik zag diezelfde slijtstreep bij jou ook.
Ik heb het destijds opgelost door een schuurblokje tegen de zijkant van het loopvlak vd band te doen.
Toe was hij vrij.

Heb je wel stel ringen gebruikt, zodat je bij montage op het carter de as net iets naast het midden uitkomt?
Anders staat hij scheef.

Als je denkt hij past net,.... dan is het meestal net niet, omdat bij inveren (compressie) de veer iets uitzet in de breedte.

Wel 1 van de kwalitatief betere veren ben ik van mening die YSS,...

Good luck.

PS waarom heb je er een speedfight motorblok onder zitten,..... just curious.

aanlopen doet ie niet dat is vuil op achterband heb er nog niet mee gereden moet de achterschijf nog vernieuwen het motorblok is orgineel 2 takt peugeot elystar
0 x

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1955
Contacteer:

Re: wat vernieuwd

Bericht#8 » 09 dec 2017, 08:15

stoyanov schreef:
ben schreef:
stoyanov schreef:Quanta costa?

de schokbreker 110 euro en de schijf met remblokken 50 euro arbeidsloon 0 zelf alles gedaan


Moest je nog iets slijpen aan die schokbreker? Het is net of ie tegen de carterkap aan komt...
Heb je misschien een linkje voor me waar ik meer van deze schokbrekers kan vinden?

https://www.zandri.nl/ het carter zit vrij zie je niet goed op foto
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: wat vernieuwd

Bericht#9 » 09 dec 2017, 08:47

ben schreef:
Elyseo General schreef:Ik heb ook en YSS op mijn oude elyseo gehad.
Deze liep lichtjes aan. Bij achterwiel. En mega dik oog boven (eerst buddybak losmaken)
Ik zag diezelfde slijtstreep bij jou ook.
Ik heb het destijds opgelost door een schuurblokje tegen de zijkant van het loopvlak vd band te doen.
Toe was hij vrij.

Heb je wel stel ringen gebruikt, zodat je bij montage op het carter de as net iets naast het midden uitkomt?
Anders staat hij scheef.

Als je denkt hij past net,.... dan is het meestal net niet, omdat bij inveren (compressie) de veer iets uitzet in de breedte.

Wel 1 van de kwalitatief betere veren ben ik van mening die YSS,...

Good luck.

PS waarom heb je er een speedfight motorblok onder zitten,..... just curious.

aanlopen doet ie niet dat is vuil op achterband heb er nog niet mee gereden moet de achterschijf nog vernieuwen het motorblok is orgineel 2 takt peugeot elystar



Beste Ben ik bouw al een jaar of 12 elyseo's om en wil je niet onheus bejegenen maar.........
Eerst bouwde ik om van de immobiliser af te komen later om ook een schijfrem achter te krijgen. Er zijn er zeker al een stuk of 8 de revue gepasseerd. Ook heb ik een aantal elystars in onderhoud gehad en die van STNer Marijn voor onderelen gedemonteerd.
De elystar heeft een eigen motorblok wat niet overeenkomt met de andere blokken peugeot., ik heb het hier over de remklauw ophanging achter. Elystar heeft er 3 waar 2 remklauwen op kunnen.

Ik selecteerde deze blokken (carters links) en dan een rechts carter met mechanische oliepomp (van een andere peug viva,elyseo, etc.
Ik herken ze inmiddels op gevoel hehehehe.

Speedfights hebben er 2 terwijl ze de oude vorm van de trommelrem hebben laten zitten,.... hier hebben ze ter hoogte van de remklauw ruimte gemaakt voor de remklauw die er precies invalt. Zoals bij jou bijvoorbeeld.

Elystars heb je in injectie en carburateur,....... De carburateur versie is de gewoon de injectie maar dan met een dummie ipv de injector (plug) en een carburateur ipv gasklep. Beide hebben elektrische olie injectie en geen mechanische oliepomp.
De injectie wordt gelevert met sbc brakingsystem (1 klauw voor en 2 op 21cm disc achter + voor en achter gecombineerd bediend), en er zit dan een sbc embleem op de voorspatbord, de carburateur elystar heeft een spatbord zonder enig embleem en 1 achter op 18cm disc.

Peugeotscooter fan tot en met (2t en oude modellen), maar deze heb ik nog niet gezien. Vandaar mijn interesse.
En er zijn mij geen andere peugjes bekend met injectie als de elystar, alleen de c-tech maar die heeft monoveer carter en is dus weer anders.

groetjes.
0 x

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1955
Contacteer:

Re: wat vernieuwd

Bericht#10 » 09 dec 2017, 10:07

Elyseo General schreef:
ben schreef:
Elyseo General schreef:Ik heb ook en YSS op mijn oude elyseo gehad.
Deze liep lichtjes aan. Bij achterwiel. En mega dik oog boven (eerst buddybak losmaken)
Ik zag diezelfde slijtstreep bij jou ook.
Ik heb het destijds opgelost door een schuurblokje tegen de zijkant van het loopvlak vd band te doen.
Toe was hij vrij.

Heb je wel stel ringen gebruikt, zodat je bij montage op het carter de as net iets naast het midden uitkomt?
Anders staat hij scheef.

Als je denkt hij past net,.... dan is het meestal net niet, omdat bij inveren (compressie) de veer iets uitzet in de breedte.

Wel 1 van de kwalitatief betere veren ben ik van mening die YSS,...

Good luck.

PS waarom heb je er een speedfight motorblok onder zitten,..... just curious.

aanlopen doet ie niet dat is vuil op achterband heb er nog niet mee gereden moet de achterschijf nog vernieuwen het motorblok is orgineel 2 takt peugeot elystar



Beste Ben ik bouw al een jaar of 12 elyseo's om en wil je niet onheus bejegenen maar.........
Eerst bouwde ik om van de immobiliser af te komen later om ook een schijfrem achter te krijgen. Er zijn er zeker al een stuk of 8 de revue gepasseerd. Ook heb ik een aantal elystars in onderhoud gehad en die van STNer Marijn voor onderelen gedemonteerd.
De elystar heeft een eigen motorblok wat niet overeenkomt met de andere blokken peugeot., ik heb het hier over de remklauw ophanging achter. Elystar heeft er 3 waar 2 remklauwen op kunnen.

Ik selecteerde deze blokken (carters links) en dan een rechts carter met mechanische oliepomp (van een andere peug viva,elyseo, etc.
Ik herken ze inmiddels op gevoel hehehehe.

Speedfights hebben er 2 terwijl ze de oude vorm van de trommelrem hebben laten zitten,.... hier hebben ze ter hoogte van de remklauw ruimte gemaakt voor de remklauw die er precies invalt. Zoals bij jou bijvoorbeeld.

Elystars heb je in injectie en carburateur,....... De carburateur versie is de gewoon de injectie maar dan met een dummie ipv de injector (plug) en een carburateur ipv gasklep. Beide hebben elektrische olie injectie en geen mechanische oliepomp.
De injectie wordt gelevert met sbc brakingsystem (1 klauw voor en 2 op 21cm disc achter + voor en achter gecombineerd bediend), en er zit dan een sbc embleem op de voorspatbord, de carburateur elystar heeft een spatbord zonder enig embleem en 1 achter op 18cm disc.

Peugeotscooter fan tot en met (2t en oude modellen), maar deze heb ik nog niet gezien. Vandaar mijn interesse.
En er zijn mij geen andere peugjes bekend met injectie als de elystar, alleen de c-tech maar die heeft monoveer carter en is dus weer anders.

groetjes.


Afbeelding
tja als je deze nog niet gezien hebt zet ik hier een foto hij is uit 2006 orgineel van eerste eigenaar met carb en voor en achter schijf niks omgebouwd en het standaart blok je ziet er is meer als je weet :rlol:
2 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer